Gå til innhold

Lanserer multimedieprosessor


Anbefalte innlegg

Dersom jeg hadde ment at eksempelet ikke var reelt så hadde jeg ikke nevnt det. Siden jeg likevel nevner det så tyder det på at jeg mener at det er reelt. At du er uenig er helt greit.

 

Med tanke på at det ikke er noe problem med å spille av en DVD så er det ikke en reell problemstilling.

 

Jeg tror at de fleste ser at jo vanskeligere man gjør jobben for utviklerne, jo dårligere blir sannsynligvis produktene som utviklerne produserer. Jo lettere man gjør jobben for utviklerne, jo bedre produkter vil vi få tilgang på (alt annet likt).

 

 

 

Kan du forklare meg så hvilken hardware/software-kombinasjon jeg må velge for å få:

*24p video

*8 kanals hirez LPCM eller bitstreaming

*hardware lipsync (0 framedrop/insert)

 

Uten å bruke shady verktøy med tvilsom lovlighet, og uten å rippe BluRay-platene til mkv el. lign.

 

 

Du kan jo alltids kjøpe deg ett Asus Xonar 1.3 kort og kombinere dette med TMT om du skal være prippen.

 

Som sagt, om man ser på hva utviklerene gjør så er det en tydelig trend at de satser på HW.

 

Jeg må tydeligvis være litt teit da som ikke ser denne tydelige trenden. Kan du anbefale meg en måte jeg kan se den på?

 

Den eneste måten man ikke kan se dette på er om man ikke ønsker å se den. Og siden jeg har forklart deg hvordan man ser denne tydelige trenden flere ganger så kan jeg ikke tro noe annet enn at du ikke ønsker å se det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dersom jeg hadde ment at eksempelet ikke var reelt så hadde jeg ikke nevnt det. Siden jeg likevel nevner det så tyder det på at jeg mener at det er reelt. At du er uenig er helt greit.

 

Med tanke på at det ikke er noe problem med å spille av en DVD så er det ikke en reell problemstilling.

Eksempelet jeg nevnte var reelt for meg. Men andres problemstillinger er kanskje ikke så veldig interessant for deg?

Kan du forklare meg så hvilken hardware/software-kombinasjon jeg må velge for å få:

*24p video

*8 kanals hirez LPCM eller bitstreaming

*hardware lipsync (0 framedrop/insert)

 

Uten å bruke shady verktøy med tvilsom lovlighet, og uten å rippe BluRay-platene til mkv el. lign.

Du kan jo alltids kjøpe deg ett Asus Xonar 1.3 kort og kombinere dette med TMT om du skal være prippen.

Javel, så Asus Xonar har hardware synkronisering med skjermkortet mitt? Hvordan skjer det?`

 

Denne tråden er 193 sider...

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1065232

 

Factual & Unbiased HTPC HDMI HD Audio + Video Roundup Thread

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1093445

Feature									 Asus Xonar HDAV Audio Card |Asus Xonar HDAV Deluxe Audio Card
Slot Type								   PCI-E					  |PCI-E 
Blu-ray DTS-MA Bitstreaming				 *(1)					   |*(1) 
Blu-ray DD True-HD Bitstreaming			 *(1)					   |*(1) 
Blu-ray DTS-HD Bitstreaming				 *(1)					   |*(1) 
Blu-ray DD+ Bitstreaming					*(1)					   |*(1) 
Blu-ray 7.1 Lossless un-downconverted PCM   *(1)					   |*(1) 
Blu-ray 5.1 Lossless un-downconverted PCM   *(1)					   |*(1) 
HD-DVD Bitstreaming(All HD formats)		 *(9)					   |*(9) 
48 Khz 16 Bit Down Converted 7.1 Channel PCM!(3)					   |!(3) 
48 Khz 16 Bit Down Converted 5.1 Channel PCM!(3)					   |!(3)
Supports bit perfect 192 Khz 24 Bit FLAC with 7.1 Channel PCM											
										Y						  |Y
DD HDMI Bitstreaming						Y						  |Y
DTS HDMI Bitstreaming					   Y						  |Y
7.1 Un-downconverted Analog Output		  X						  |*(8) 
24FPS Support							   !(6)					   |!(6) 
Hardware Video Acceleration				 X						  |X 
Supports PowerDVD versions 7,8,9			Y						  |Y
Supports ArcSoft TMT V2					 Y						  |Y
Supports ArcSoft TMT V3(Currently TMT is the only software that can bitstream HD-Audio)				  
										Y						  |Y
Supports ASUS version of Arcsoft's TMT(Currently TMT is the only software that can bitstream HD-Audio)   
										Y						  |Y
Supports WinDVD9							Y						  |Y
Dual digital monitor output Support		 X						  |X 
Current Average Street Price				$180-$215				  |$215-$248 

Y - Works Perfectly
! – Works Inconsistently (See note number below)
& - Works but disables other features (See note number below)
* - Limited Functionality (See note number below)
X – Does not Work
U - Unknown
- Card does not exist yet

(1) The HD Formats can now be bitstreamed in the ASUS version of TMT and in ArcSoft's TMT 3. The ASUS version of TMT comes with the Asus HDAV 1.3 and TMT 3 currently can be purchased at a discount from the ArcSoft website. Use code "MADNESS09" for the discount.ftp://ftp.asus.com.tw/pub/ASUS/Audio...Xonar_HDAV1.3/

(2) The ATI cards do not support audio over HDMI for some HDMI inputs of some receivers. See this thread for a work around. http://www.avsforum.com/avs-vb/showt...2#post15202002 The latest 9.1 ATI Drivers have also resolved this issue for Yamaha receivers.

(3) Users have experienced a DTS Bomb like noise when selecting 7.1 or 5.1 in the Asus version of TMT instead of the HDMI option. Warning it is so loud it can easily damage your speakers! http://vip.asus.com/forum/view.aspx?...age=1&count=11 Look at the very last post on page 1. The latest drivers and TMT software claim to have resolved this issue. I have not experienced it since I have upgraded.

(4) There are some reports of 24p stuttering http://www.avsforum.com/avs-vb/showt...8#post15249118

(5) Some Nvidia video cards(ie: GTX 280) support SPDIF(Standard Dolby Digital, DTS, and 2 channel PCM) pass through over HDMI.

(6) All 2008 ASUS HDAV cards do not support 24 FPS. However, all 2009 cards do support 24 FPS. See the link below for details on how to tell what card you have. If you have a 2008 card you can RMA it for a 2009 card through your local ASUS supplier.
http://www.avsforum.com/avs-vb/showt...9#post15741239

(7) Supported on all 8 series and later GPUs, except for the Geforce 8800 Ultra, 8800 GTX, 8800 GTS (320/640MB). These cards do not support hardware AVC (h264) decoding.

(8) Supports un-downconverted 7.1 analog output only in the ASUS version of TMT.

(9) Supports Dobly Digital True-HD, DTS-MA, and DTS-HD bitstreaming with the HDMI option in ArcSoft's TMT V3. DD+ titles will not play any audio with the HDMI audio selected in TMT V3. However, they will play standard DD from DD+ tracks if the SPDIF option is selected. myAV has stated that it is unlikely that ArcSoft will ever fully support HD-DVD bitstreaming for all codecs. Cyberlink has stated that PowerDVD 9 will not support HD-DVD playback.

Den eneste måten man ikke kan se dette på er om man ikke ønsker å se den. Og siden jeg har forklart deg hvordan man ser denne tydelige trenden flere ganger så kan jeg ikke tro noe annet enn at du ikke ønsker å se det.

Jeg klarer bare ikke å ta deg på alvor. Når jeg bestrider din subjektive synsing, så hevder du at man må synse på samme måte som deg, og at man da vil komme til samme konklusjon,.

 

Hvis du ikke er villig til å underbygge dine argumenter så må du bare godta at jeg synes du snakker tull.

 

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar
Jeg er ikke helt med her? Snakker du om noe PAL/NTSC-opplegg eller noe? Jeg skjønner ikke helt når man trenger lipsync? EN normal film har jo audio som er i sync med bildet?

 

Ellers synes jeg ikke det er et nederlag for den jevne bruker, synes det heller er et prinsipp å bruke det, kanskje det viser de at de må ta seg sammen å gjøre ting litt mer brukervennlig, hvem vet.

 

AtW

Lipsync er ikke først og fremst en egenskap ved en film, men ved avspillingsutstyret. Husker du de første, billige DVD-spillerene fra KISS som var notoriske for at lipsynken gikk til skogen i slutten av filmen?

 

Måten lyd og bilde fungerer på i en PC er at skjermkortet har en klokke, lydkortet har en klokke, og "systemet" har en klokke. Lydkort-klokka er "sjef" for lyd, og er i praksis den som bestemmer avspillingshastigheten på lyd. På samme måte så er skjermkortklokka den som bestemmer når frames skal trøkkes ut av VGA/DVI-kontakten. Systemet er til sammenligning en teit, passiv komponent som serverer data til de to i (forhåpentligvis) den takten de ber om data.

 

Ingen menneskeskapte klokker går helt likt. Derfor vil en PC med separat lydkort og skjermkort som spiller av synkronisert materiale over tid drifte ut av synk dersom man ikke foretar seg noe. Det man i praksis foretar seg er å droppe eller repetere video-frames slik at avviket mellom lyd og bilde ikke blir for stort, og man opprettholder lipsynk.

 

Reclock er en forbedring av dette, hvor man søker å unngå å droppe video-frames, og heller resampler audio siden det kan gjøres uten så tydelige feil. Det er i mine øyne en mye bedre teknisk løsning, men man gjør seg avhengig av en enkelt applikasjon, og det er ikke så enkelt med bitstreamede audio-format.

 

Et ideelt HDMI lyd/bilde-kort ville omgå hele dette problemet siden det kunne være samme fysiske krystall som snurret begge deler, og dermed ville hardwaren være ute av stand til å gi drift mellom de to.

 

Referanse:

http://reclock.free.fr/ReClock.1.6.dist.bin.zip

 

 

 

Forøvrig:

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1126155

Slysoft's Slyplayer

 

"No" company around today offers better products for the HTPC enthusiast than Slysoft

...

So enjoy yourselves TMT and Cyberlink, your monopoly party is about to come to an end.

 

 

-k

 

ahh, takk. du fikk meg nettopp til å inse hvorfor bildet i noen filmer hoppet litt avåtil! jeg sendte lyden rett til spdif, og det resulterte i at den måtte fikse bildet for å holde lipsync. når jeg sendte lyden gjennom decoder. så var det ikke spor av at bildet hoppet mer =). du gjore nettopp windows pc'n min bruklig til film igjen =) takker og bukker!

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...