Gå til innhold

Conficker-kur funnet


Anbefalte innlegg

Men et eksperiment: Finn et pent sikkerhets-hull i Vista i et lab. Rapporter den, lag et virus som utnytter hullet og slippe det løs 1 uke etter at feilen er rapportert :p 1 uke, kritisk sikkerhets feil. Burde ikke de ha greid å fikse den til da?

 

Fikse feilen er kanskje ikke så helt umulig. Men du skal også teste at det den originale funksjonen gjorde fortsatt fungerer på et utall forskjellige oppsett og bakoverkompatible funksjoner. Da er det plutselig ikke linke enkelt. Aller helst skal man sjekke at fiksen du lager ikke åpner opp for ENDA verre hull. Da blir plutselig en uke jævla kort tid.

 

 

Confiker er absolutt ett av de aller mest avanserte malvareprogrammene jeg noensinne har sett:

http://mtc.sri.com/Conficker/

 

Er det en kur eller en vaksinasjon? Det er en kur. Artikkelteksten er forvirrende, men overskrift på artikkel og bitdefender sin hjemmeside forteller at det er en KUR. Skulle dog likt å vite hva den fjernet eller prøvde å fjerne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For de som har interesse av det, jeg har funnet ut hva det er som gjør at COD4 ikke starter: feilen finner man fint på google ved hjelp av denne feilmeldingen fra dxdiag: DirectSound-testresultater: Feil ved trinn 3 (DirectSoundCreate): HRESULT = 0x88780078 (Ingen driver)

 

Det pussige er at lyden fungerer på youtube (som var startet før jeg kjørte kuren), mens winamp som jeg nettopp åpnet ikke finner noe lydkort i det hele tatt. Sukk. Jaja, det var i det minste ikke noe feil med Steam, for jeg vet ikke om jeg hadde orket å laste ned 43GB igjen.

 

edit: ugh, hadde det bare vært lyd som var problemet hadde det vært noenlunde enkelt å fikse. Det ser ut til at det er RPC som blir herpet (Remote Procedure Call) og den er nødvendig for stort sett hele systemet.

Endret av meitemark
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
grunnen til at denne herjer verden, er latskap. Noen windows

eiere laster ikke ned oppdateringer, i dette tilfellet

9 millioner, så dette er kun pga latskap.

Man kan fint bli infisert med den oppdateringen. Vi hadde oppdateringen forcet på alle maskinene i nettverket.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...