Gå til innhold

Iphone eller nokia 5800?


Anbefalte innlegg

"Vi vet hvor de er" og "du vil aldri klare å finne alle" , er ikke det å si seg selv i mot ? ;)
Når jeg sier "vi", så mener jeg ikke deg og meg. Jeg mener symbianbrukere som leter etter programmer, altså hvem som helst. Igjen, Dette er nøyaktig det samme som på Windowsplatformen så det burde ikke være så vanskelig å fortså. Du finner programmene på hjemmesiden til de som har laget programmet. Du kan også finne det på diverse samlesider som my-symbian.com, getjar.com eller handango.com (akkurat som download.com eller softpedia.net til windows) Men disse sidene har bare noe av utvalget. Skjønner du hva jeg mener nå?

 

Nei, hvorfor skulle man ville selge programmet sitt i en butikk der det er lett tilgjengelig for absolutt alle og som gjør millionærer av utviklere hver dag ? Det er jo ikke uten grunn at Nokia og andre nå kommer etter.
Haha, si det til Opera Software du. Hvis du virkelig ikke ser noen ulemper med løsningen Apple har valgt, da er du virkelig en fanboy. Men jeg tror du ser dem bare at du ikke vil innrømme det. Det finnes helt klart både fordeler og ulemper med Apple sin løsning. Så hvorfor ikke tillate begge deler?

 

Ok, la oss være skikkelig unøyaktige å si at det finnes 5000 apps til iPhone etter et halvår og 20000 apps til Symbian etter 10 år ... tallene taler jo fortsatt ikke akkurat Symbian sin fordel.
For 10 år siden var det naturligvis ikke mange som lagde symbianprogrammer. De første symbiantelefonene kom til og med med sort-hvitt skjerm! Du kan ikke sammenligne på denne måten. Det er først de siste 3-4 årene at utviklingen har skutt fart og "hvem som helst" har begynt å lage programmer. Uansett synes jeg spørsmålet om hvilken platform som har flest programmer er litt tåperlig. Det handler om kvalitet, ikke kvantitet. Men det er klart iPhone har gjort at mange har fått lyst til å utvilke sine egne programmer, ingen tvil om det.

 

... men krystallkula mi ser også at da har du allerede switcha til iPhone ;)
Ingen fare. Da må iPhone først få ordentlig multitasking, bluetooth, bedre kamera, videoopptak, utskiftbart batteri, skikkelig sms og mms samt bli iTunes uavhenig. Og det ser ikke akkurat ut som om det vil skje med det første. ;)

 

(men dersom den faktisk gjør det skal du ikke se bort ifra at jeg bytter)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når jeg sier "vi", så mener jeg ikke deg og meg. Jeg mener symbianbrukere som leter etter programmer, altså hvem som helst. Igjen, Dette er nøyaktig det samme som på Windowsplatformen så det burde ikke være så vanskelig å fortså. Du finner programmene på hjemmesiden til de som har laget programmet. Du kan også finne det på diverse samlesider som my-symbian.com, getjar.com eller handango.com (akkurat som download.com eller softpedia.net til windows) Men disse sidene har bare noe av utvalget. Skjønner du hva jeg mener nå?

Joda, jeg skjønner hva du mener ... men tror ikke helt du skjønner at jeg hinter til litt av problemet med Symbian. Selv om det jo selvfølgelig finnes noen tusen applikasjoner, så finner "vanlige" brukere bare frem til en liten brøkdel av dem.

 

Haha, si det til Opera Software du. Hvis du virkelig ikke ser noen ulemper med løsningen Apple har valgt, da er du virkelig en fanboy. Men jeg tror du ser dem bare at du ikke vil innrømme det. Det finnes helt klart både fordeler og ulemper med Apple sin løsning. Så hvorfor ikke tillate begge deler?

Fordi det ødelegger hele businessmodellen til AppStore. Og ja, selvfølgelig finnes det ulemper også ... jeg hadde f.eks ikke hatt noe imot C64 emulator og Java støtte.

 

Og til Opera vil jeg si: "Lag den forbanna browseren istedenfor den jævla sytinga!". Bullshit-detektoren min sier at den egentlige grunnen er at de rett og slett sliter med å lage noe som kan hamle opp med Safari på iPhone.

 

For 10 år siden var det naturligvis ikke mange som lagde symbianprogrammer. De første symbiantelefonene kom til og med med sort-hvitt skjerm! Du kan ikke sammenligne på denne måten. Det er først de siste 3-4 årene at utviklingen har skutt fart og "hvem som helst" har begynt å lage programmer. Uansett synes jeg spørsmålet om hvilken platform som har flest programmer er litt tåperlig. Det handler om kvalitet, ikke kvantitet. Men det er klart iPhone har gjort at mange har fått lyst til å utvilke sine egne programmer, ingen tvil om det.

Hvordan kan vi sammenlikne da ? Og hvorfor tror du Symbian har prosentvis flere kvalitetsapplikasjoner enn iPhone ?

 

Ingen fare. Da må iPhone først få ordentlig multitasking, bluetooth, bedre kamera, videoopptak, utskiftbart batteri, skikkelig sms og mms samt bli iTunes uavhenig. Og det ser ikke akkurat ut som om det vil skje med det første. ;)

(men dersom den faktisk gjør det skal du ikke se bort ifra at jeg bytter)

iPhone OS 3.0 innfrir mange av dine ønsker: http://www.engadget.com/2009/03/17/live-fr...-preview-event/

 

Hvis ikke det er bra nok, så har du alltids Android og webOs (Palm Pre) ;)

Lenke til kommentar

Tungnem:

 

"Og til Opera vil jeg si: "Lag den forbanna browseren istedenfor den jævla sytinga!". Bullshit-detektoren min sier at den egentlige grunnen er at de rett og slett sliter med å lage noe som kan hamle opp med Safari på iPhone."

 

du vet at Opera er kåret til den beste nettleseren ja? Safari fikk grisebank i samtlige tester. Du må lese mobilblad gutt!

Lenke til kommentar
Tungnem:

 

"Og til Opera vil jeg si: "Lag den forbanna browseren istedenfor den jævla sytinga!". Bullshit-detektoren min sier at den egentlige grunnen er at de rett og slett sliter med å lage noe som kan hamle opp med Safari på iPhone."

 

du vet at Opera er kåret til den beste nettleseren ja? Safari fikk grisebank i samtlige tester. Du må lese mobilblad gutt!

Du henviser stadig til disse fantastiske "testene" i "mobilblad" som du aldri klarer nevne med navn, og uten å komme med én eneste konkret henvisning eller link. Bullshit-dektektoren _min_ blinker rødt hver gang jeg leser dine påstander om disse angivelige testene. Du får slenge opp noen linker, eller slutte å komme med ulne påstander som ingen kan motsi eller verifisere fordi du ikke har noe som helst konkret å fare med.

Lenke til kommentar
Du henviser stadig til disse fantastiske "testene" i "mobilblad" som du aldri klarer nevne med navn, og uten å komme med én eneste konkret henvisning eller link. Bullshit-dektektoren _min_ blinker rødt hver gang jeg leser dine påstander om disse angivelige testene. Du får slenge opp noen linker, eller slutte å komme med ulne påstander som ingen kan motsi eller verifisere fordi du ikke har noe som helst konkret å fare med.

Hvis du hadde lest litt tester så ser du at de aller fleste konkluderer med at Opera lager de beste nettleserne.

Lenke til kommentar
Du henviser stadig til disse fantastiske "testene" i "mobilblad" som du aldri klarer nevne med navn, og uten å komme med én eneste konkret henvisning eller link. Bullshit-dektektoren _min_ blinker rødt hver gang jeg leser dine påstander om disse angivelige testene. Du får slenge opp noen linker, eller slutte å komme med ulne påstander som ingen kan motsi eller verifisere fordi du ikke har noe som helst konkret å fare med.

Hvis du hadde lest litt tester så ser du at de aller fleste konkluderer med at Opera lager de beste nettleserne.

Er det ekko her?

 

Hvorfor gjentar du bare påstanden til han andre fyren her, uten å komme med noe som helst mer konkret som underbygger påstandene?

Lenke til kommentar
Er det ekko her?

 

Hvorfor gjentar du bare påstanden til han andre fyren her, uten å komme med noe som helst mer konkret som underbygger påstandene?

 

Har du ikke lest en eneste test, eller fått med deg prisene Opera har vunnet? Du klarer kanskje ikke google fram noen heller?

Lenke til kommentar
@tungnem:

 

Hvorfor skryte av at det er så mange applikasjoner til Iphone/Ipod, når 90% av dem er laget på 10 minutter og har en bruksglede på 5 minutter? Ser man på kvaliteten på applikasjonene man finner til Symbian og Windows Mobile ser man at de holder litt mer enn iFart, iBeer osv. kvalitet.

 

Jeg bruker en Nokia N82 som telefon og videokamera/kamera mens jeg bruker min iPod Touch som PDA (musikk, kalender, todo, notater osv). Perfekt kombinasjon. Elsker f.eks GymBuddy på iPod-en. De gode applikasjonene er så gode at det ikke frister å bruke N82 som annet enn telefon/kamera.

 

CD

Lenke til kommentar
Er det ekko her?

 

Hvorfor gjentar du bare påstanden til han andre fyren her, uten å komme med noe som helst mer konkret som underbygger påstandene?

 

Har du ikke lest en eneste test, eller fått med deg prisene Opera har vunnet? Du klarer kanskje ikke google fram noen heller?

Enlighten me! Det er helt irrelevant hva jeg har lest om hvem som angivelig har vunnet hvilke tester, det er ikke jeg som kommer med generelt vås og pisspreik om angivelige tester som ingen har sett konkrete henvisninger til - hvor vanskelig kan det være å linke til noen av disse...hvis de eksisterer, da? Og nei, jeg leser generelt ikke "mobilblader", og siden når ble det opp til meg å underbygge andres meningsløse, udokumenterte påstander?

Lenke til kommentar
Har du ikke lest en eneste test, eller fått med deg prisene Opera har vunnet? Du klarer kanskje ikke google fram noen heller?

Jeg finner ikke en eneste test av Opera for iPhone på nett ... og det gjør ikke du heller. At Opera vinner tester på Symbian er jeg ikke spesiellt overrasket over, siden standardbrowserene til Nokia/Sony Ericsson & co som regel suger.

 

Det nærmeste jeg fant var denne testen, som har med Opera Mobile på en Samsung Epix:

http://gizmodo.com/5090988/mobile-browser-...er-the-real-web

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...