Gå til innhold

AMD med ny toppmodell?


Anbefalte innlegg

Om ytelsen klokk for klokk blir den samma, tviler jeg litt på, men vi får vente å se, april er ikke langt unna tross allt.....

Ja, vi får se i Apil, ryktene sier iallefall at det er samme arkitektur, like mange shadere etc. Kun ny "layout" på brikken for å få bedre klokkehastighet.

 

Isåfall vil ytelsen bli den samme klokke for klokke.

 

Det er iallefall den informasjonen som har kommet på Beyond3D. Informasjon som kommer der pleier å være pålitelig.

 

Men uansett, vi får se... :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leste i en tidligere tråd (XFX vurderte ATI kort) at en synes Geforce navnet var så mye barskere enn Radeon.. Forsjovet enig.

 

I lys av det kunne jeg ønske at ATI blåste støv av en av de gamle seriene sine.

 

Hva med å lansere en ny toppmodell på 40nm og kalle den f.eks AMD Rampage 5500. Rage (Fury) er ikke noe dårlig navn det heller. Men igjen så liker AMD godt transformers navn virker det som og da passer jo Radeon bra inn i cpu porteføljen.

 

Edit : Ser ut som Gainward er enig med meg.. Kom over denne linken http://www.specialtech.co.uk/spshop/custom...=368&page=1

Har vært på markedet en stund også visstnok.. Mulig jeg som ikke følger med i timen her.

Endret av Revox
Lenke til kommentar

Flere rykter som peker mot at RV790 kun er overklokket RV770:

 

THERE HAVE BEEN a lot of rumours flying around about the upcoming ATI 4890 board, and few if any of them are true. The fevered speculation of a few has gotten almost to the point of silly, so lets set the record straight.

 

 

End result, faster card. No new chip, no more shaders, nothing huge, just better. Anyone saying anything else is full of it. µ

http://www.theinquirer.net/inquirer/news/4...8/ati-4890-asic

 

Skal vi følge argumentasjonen som flere her bruker mot nVidia så er RV790 kun et rebranda RV770.

Lenke til kommentar

Blir litt feil det da. nVidia rebrander selve kortene sine og skaper forvirring for forbrukerene. Om brikken er den samme bare med et annet navn har ingenting å si for forbrukeren, og om kortet er en overklokket verjson av 4870, så ser jeg ingen grunn til at kortet ikke skal hete 4890, for navnet forvirrer jo ingen, det yter bedre enn 4870. Vil nå tro at ATi gjør små endringer i selve brikka for at den skal kunne klokkes høyere også.

Lenke til kommentar
Vil nå tro at ATi gjør små endringer i selve brikka for at den skal kunne klokkes høyere også.

Men siden brikken er helt identisk (i funksjonalitet) burde den vel fortsatt hett RV770 burde den ikke?

 

nVidia har gjort flere endringer på bla. GT200 for å kunne øke klokkefrekvensen, da økes bare revisjonsnavnet (A2->A3->B2->B3) som ikke oppgis i noe produktnavn. Blir som om de skulle kalt brikken som sitter i GTX 285 for GT210 sammenlignet med GT200 i GTX 280.

 

Det jeg ønsker å få frem er at denne rebrandingen som nVidia får så mye pepper for er noe som gjøres i forskjellig grad av flere produsenter...

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

Joda. Men fortsatt så mener jeg at rebranding på kodenavn-nivå er bedre enn på produktnavn-nivå. Samme for forbrukeren om brikken heter RV770A2, RV790 eller bare RV770 om kortet heter HD4890 og faktisk yter bedre enn HD4870. Men jeg tar poenget ditt, og nVidia er ikke alene på rebranding, er bare det at de er litt vel overivrige på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...