Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Nettdating for oss gutta


Gjest gutt24

Anbefalte innlegg

– Kvinner kan nok lettere velge og vrake på nett enn ellers i samfunnet.

 

– Fordi de er i mindretall, får de tilgang på menn som er mer attraktive enn dem selv, og som de ellers ikke ville hatt sjans på. Kvinner bør være forsiktige, fordi de kjekke nettsjekkerne ikke nødvendigvis er ute etter langvarige forhold.

 

– Menn har en annen standard når de leter etter en kjæreste enn når de vil ha en affære. Hvis kvinner blir vant til å ha one night stands med menn som er mer attraktive enn dem, får de et urealistisk bilde av hvem de har sjans på.

 

– En veldig pen dame får gjerne meldinger fra flere hundre menn, noe som øker sjansene for at hun finner en kjæreste.

 

– Det er trist at de tradisjonelle kjønnsrollemønstrene råder også på nett.

 

– Kvinner venter på å få beilere, mens menn er mer aktive og sender flere meldinger. Det gjør at kvinner flest velger blant mennene i innboksen deres, mens menn velger blant alle kvinnene på nettstedet.

 

– kvinner er mer forsiktige på sjekkemarkedet generelt, noe som også gjenspeiler seg på nettet.

 

– Vi har dessverre en negativ sjekkekultur der kvinner ikke skal ta initiativ, eller vise at de er tilgjengelige.

 

Jeg er helt enig med deg, mye av dette er grunnen til at jeg droppet alt som heter nettdating, etter å ha gitt det en mer eller mindre helhjertet innsats.

 

Men etter hvert som det var heller få som tok kontakt, og de man kontakter heller ikke svarer selv om de absolutt skulle vært innenfor rekkevidde rent "matematisk", så var det game over for min del.

 

Antar jo at disse jentene ble kontaktet av en haug med folk som stiller i en helt liga enn både meg og dem, og da skjønner jo jeg også at jeg kommer til kort i denne konkurransen.

 

Og hvorfor skulle noen ta initiativ til å kontakte meg? De er jo opptatt med å svare på de meldingene de synes er verdt å svare på, innboksen renner jo over.

 

Jeg er altfor stolt til å skulle akseptere at markedet er slik, og da tok det heller ikke veldig lang tid før jeg slettet meg selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er villig til å vedde tre kroner på at problemet er at dere enten har kjip, teit eller kjedelig profil, eller skriver kjipe, teite eller kjedelig beskjeder når dere kontakter jenter.

 

Du nekter å tro på at jentene har overfylte innbokser, hvor de har blitt kontaktet av noen de "logisk" sett aldri skulle hatt en sjanse på?

 

Slik at de derfor kan sile bort oss som er mer jevnbyrdige med dem? Jeg påstår ikke at jeg er en mester i å plassere jenter på denne måten ut ifra en profil, men har en ganske grei feeling på det, og tror jeg har et rimelig realistisk bilde av meg selv.

Endret av ACD
Lenke til kommentar
Jeg er villig til å vedde tre kroner på at problemet er at dere enten har kjip, teit eller kjedelig profil, eller skriver kjipe, teite eller kjedelig beskjeder når dere kontakter jenter.

 

Det er ikke alle som er så flinke til å ordlegge seg skriftlig.

Sjekking på byen og sjekking på nett er to av de vanskeligste stedene som finnes.

Lenke til kommentar
Jaha, en tredje mulighet er da at dere kontakter kun de aller peneste damene, og dermed blir bare enda en i rekken. Jeg hadde i hvert fall aldri overfylt innboks, og det vet jeg er fordi jeg hadde en sær profiltekst, og ikke er blant de heiteste. Det er mye, mye gruppementalitet ute og går på slike sider.

 

Du viste ikke nok kløft med andre ord :p

Lenke til kommentar
Det er ikke alle som er så flinke til å ordlegge seg skriftlig.

Sjekking på byen og sjekking på nett er to av de vanskeligste stedene som finnes.

 

Nei, og det er en ærlig sak, det. Men da kan du ikke skylde på at det bare er jentene sin skyld. Noe av skylden ligger også hos deg, og det faktum at du ikke klarer å skrive en interessant nok profiltekst. Kanskje du kunne fått hjelp av en litt mer skrivedyktig kompis? Bare en idé.

 

Du viste ikke nok kløft med andre ord :p

 

Haha, nei. Og på den måte silte jeg effektivt ut de interessante fra de uinteressante. :p

Lenke til kommentar
Det er ikke alle som er så flinke til å ordlegge seg skriftlig.

Sjekking på byen og sjekking på nett er to av de vanskeligste stedene som finnes.

 

Nei, og det er en ærlig sak, det. Men da kan du ikke skylde på at det bare er jentene sin skyld. Noe av skylden ligger også hos deg, og det faktum at du ikke klarer å skrive en interessant nok profiltekst. Kanskje du kunne fått hjelp av en litt mer skrivedyktig kompis? Bare en idé.

 

Du viste ikke nok kløft med andre ord :p

 

Haha, nei. Og på den måte silte jeg effektivt ut de interessante fra de uinteressante. :p

 

Jasså. Da kan jeg sitere følgende i fra mitt blogginnlegg på : http://isprins.blogspot.com/2010/01/en-mas...sts-tanker.html

 

Både kvinner og menn rammes av skjevheter i samfunnet. Forskjellen er at når kvinnen påpeker skjevheter så blir hun tatt på alvor. Når mannen påpeker skjevheter blir han latterliggjort.

Lenke til kommentar
Jaha, en tredje mulighet er da at dere kontakter kun de aller peneste damene, og dermed blir bare enda en i rekken. Jeg hadde i hvert fall aldri overfylt innboks, og det vet jeg er fordi jeg hadde en sær profiltekst, og ikke er blant de heiteste. Det er mye, mye gruppementalitet ute og går på slike sider.

 

Jeg kontaktet aldri de peneste jentene, på den måten at jeg har en smak som ikke er helt A4, dette er også noe jeg har en god feeling på.

 

Har du en sær profil, så må du regne med noe mindre trafikk. Du hadde sikkert merket pågangen du også om profilen din var mer ordinær.

 

Så lenge man har XX-kombinasjonen og ikke ser groteskt stygg ut, så er det bare en ganske sær profiltekst som sørger for at du ikke drukner i meldinger.

 

Jeg aner ingenting om hva du skrev, men du sier selv at profilteksten din var sær.

Lenke til kommentar
Jasså. Da kan jeg sitere følgende i fra mitt blogginnlegg på : http://isprins.blogspot.com/2010/01/en-mas...sts-tanker.html

 

Både kvinner og menn rammes av skjevheter i samfunnet. Forskjellen er at når kvinnen påpeker skjevheter så blir hun tatt på alvor. Når mannen påpeker skjevheter blir han latterliggjort.

 

Jeg gidder ikke drasse den feminisme- og likestillingsdebatten inn i nok en tråd, altså. Jeg prøver bare å forklare til deg at det som oftest ligger en god del mer bak manglende kontakt enn du tror. Hvis du er klar over hvorfor jenter gjør som de gjør, er det sikkert også lettere for deg å takle. Og ikke minst blir det lettere for deg å finne en måte å spille mer på lag med den andre parten.

Lenke til kommentar
Jeg kontaktet aldri de peneste jentene, på den måten at jeg har en smak som ikke er helt A4, dette er også noe jeg har en god feeling på.

 

Har du en sær profil, så må du regne med noe mindre trafikk. Du hadde sikkert merket pågangen du også om profilen din var mer ordinær.

 

Så lenge man har XX-kombinasjonen og ikke ser groteskt stygg ut, så er det bare en ganske sær profiltekst som sørger for at du ikke drukner i meldinger.

 

Jeg aner ingenting om hva du skrev, men du sier selv at profilteksten din var sær.

 

Ja, man må regne med mindre trafikk når man med hensikt gjør profilen sin litt uvanlig. Men på den andre siden tiltrekker du deg da også mest sannsynlig mer riktig type mennesker, og det er jo det det handler om. Om du får 10 eller 239 meldinger på Sukker.no betyr ingenting, så lenge ingen av dem er fra folk du føler du har noe til felles med.

 

Jeg aner heller ikke noe om hva du selv skrev på din profil, ei heller hvordan du introduserte deg selv de gangene du tok kontakt med jenter, men jeg er ganske sikker på at i veldig mange tilfeller er det en kjedelig og lite original tekst som gjør at jenter ikke gidder å svare. Synd, men sant.

Lenke til kommentar
Jeg kontaktet aldri de peneste jentene, på den måten at jeg har en smak som ikke er helt A4, dette er også noe jeg har en god feeling på.

 

Har du en sær profil, så må du regne med noe mindre trafikk. Du hadde sikkert merket pågangen du også om profilen din var mer ordinær.

 

Så lenge man har XX-kombinasjonen og ikke ser groteskt stygg ut, så er det bare en ganske sær profiltekst som sørger for at du ikke drukner i meldinger.

 

Jeg aner ingenting om hva du skrev, men du sier selv at profilteksten din var sær.

 

Ja, man må regne med mindre trafikk når man med hensikt gjør profilen sin litt uvanlig. Men på den andre siden tiltrekker du deg da også mest sannsynlig mer riktig type mennesker, og det er jo det det handler om. Om du får 10 eller 239 meldinger på Sukker.no betyr ingenting, så lenge ingen av dem er fra folk du føler du har noe til felles med.

 

Jeg aner heller ikke noe om hva du selv skrev på din profil, ei heller hvordan du introduserte deg selv de gangene du tok kontakt med jenter, men jeg er ganske sikker på at i veldig mange tilfeller er det en kjedelig og lite original tekst som gjør at jenter ikke gidder å svare. Synd, men sant.

 

Jeg mente naturligvis ikke at det var feil av deg å skrive en ærlig, sær profiltekst, det gjorde du selvsagt helt rett i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...