Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

D-link 655, wireless virker i 10 sekund


Anbefalte innlegg

Har en d-link 655, og prøver å koble til en laptop via wireless. Etter jeg setter den opp med wpa og taster inn passordet på laptopen kobler den til og det funker, så går det ca. 10 sekund så faller den ut og finner den ikke igjen. Noen som vet hva som er galt her? Vet at laptopen funker på trådløse nett da jeg nettopp brukte den 14 dager i strekk offshore. Det er routeren det er noe galt med, men jeg vet ikke hva.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, her blir jeg frakoblet, og så dukker aldri tilkoblingen opp igjen. Må sette opp wireless på ny i routeren så dukker den opp igjen, men så går det en liten stund og så er den borte. Bruker siste firmware, var samme resultat før og etter update, er dette reklamasjon?

Lenke til kommentar

Kanal 6, har også prøv 8, 10 og 11 uten hell.

 

Ja jeg og trodde den skulle være bra etter å ha lest tester.

Funker uten sikkerhet, men det er ikke et alternativ, vil ikke ha ubudne gjester på mitt nett.

 

Finner ingen andre trådløse nett og har en ganske ny micro, ca 15 meter unna, men den er jo sjelden på.

Lenke til kommentar

Har samme routeren selv, og slet stort med den frem til for en mnd tid siden når jeg avinstallerte Symantec Endpoint Protection pakken. Fatter ikke hvorfor det skulle lage problemer, men det gjorde det altså. Anbefaler derfor å prøve uten firewall på pcene.

 

Vil også anbefale å skru på syslog daemon for å få bedre loggføring. Bruk Kiwi Syslog for å lese loggene.

Endret av josh
Lenke til kommentar

Jeg har hatt et lignende problem som dere beskriver her. Det jeg kom frem til var problemet var at routeren min DI-524 ikke taklet torrent-lasting. Når jeg lastet torrent fikk routeren min problemer, og selv om den fungerte med kabel koblet den ut W-LAN (ja.. merkelig!) Kan være at dette ikke har noe med saken å gjøre, men det var ihvertfall den diagnosen jeg kom frem til..

Lenke til kommentar

Hadde akkurat samme problemet selv med min 655.

Fikk det bort etter å ha prøvd meg frem litt med settinger på wifi.

 

Uansett bør du først sjekke at du har siste firmware fra dlink, de har fikset endel bugs opp gjennom.

 

edit: oops, så at du hadde siste sw

Endret av firefox
Lenke til kommentar

Jeg har samme routeren. Meget godt fornøyd nå, men knotet en del med at jeg ikke fikk aktivere wlan etter firmware oppdatering. Jeg deaktiverte det da jeg ikke brukte det og da jeg skulle reaktivere fungerte det ikke. Jeg klarte ikke finne ut hva problemet var, men jeg tok bare og resatte modemet og satte innstillingene på nytt. Da fungerte alt fint. Prøv å resett også legge inn innstillingene på nytt manuelt.

 

Logic^sdz: Hva mener du med problemer? Utdyp det litt mer.

 

Apropos kanaler. Ikke ligg i 6 elelr 11 hvis du har naboer tett på... Det er de vanligste kanalene og kan ofte skape interferens og da at wlan faller ut eller er ustabilt.

 

Dette er kun spekulasjoner, jeg gadd ikke gjøre noen ordentlig testing, 20mhz som er standard fungerte bedre enn 20/40 auto.

Lenke til kommentar
Vet det er noe med trådløse kanaler osv... prøv å bytt? til kanal 3 eller lignende ( jeg vet egentlig ikke noe om det, vet bare at du kan bytte)

 

Det er en kanalbreddeinnstilling 40/20 mhz som kan han noe å si på eldre utstyr. Prøv å skifte den.

 

For øvrig en meget god ruter. Bruker den bare som accesspunkt selv, med pfsense på en laptop som ruter slik at leieboerne ikke sluker all båndbredde med sin til tider omfattende torrent-trafikk. Problemet med router-delen er at den ikke kan prioritere innkommende trafikk (QoS), bare utgående. Opplevde at leieboers torrentnedlastning nok påvirket min egen spilltrafikk da.

 

CD

Lenke til kommentar

hvaslags kort er det i laptopen din?

 

min 655 måtte justeres litt for å få den til å virke med mitt (og fruens) Intel-kort. ble kastet ut flere ganger i timen, kom inn igjen automatisk men måtte da sette opp VPN på nytt.

 

Nå er det knallstabilt etter at jeg gjorde noen endringer på ruteroppsettet. skal prøve å huske å se etter i hjemme i kveld og poste oppsettet mitt.

 

edit:leif

Endret av firefox
Lenke til kommentar
Jeg har samme routeren. Meget godt fornøyd nå, men knotet en del med at jeg ikke fikk aktivere wlan etter firmware oppdatering. Jeg deaktiverte det da jeg ikke brukte det og da jeg skulle reaktivere fungerte det ikke. Jeg klarte ikke finne ut hva problemet var, men jeg tok bare og resatte modemet og satte innstillingene på nytt. Da fungerte alt fint. Prøv å resett også legge inn innstillingene på nytt manuelt.

 

Logic^sdz: Hva mener du med problemer? Utdyp det litt mer.

 

Apropos kanaler. Ikke ligg i 6 elelr 11 hvis du har naboer tett på... Det er de vanligste kanalene og kan ofte skape interferens og da at wlan faller ut eller er ustabilt.

 

Dette er kun spekulasjoner, jeg gadd ikke gjøre noen ordentlig testing, 20mhz som er standard fungerte bedre enn 20/40 auto.

 

Problemene jeg erfarte var at jeg ikke kunne koble til trådløst med min bærbare PC etter en liten stund. Den stasjonære PC'en kunne fremdeles brukes da den var koblet kablet til routeren (det var denne stasjonære som da kjørte torrent). Måtte slå av og på den trådløse routeren for å få W-LAN til å fungere.. så etter en kort stund kunne den feile igjen og jeg fikke ikke koblet til laptop eller iphone.

Lenke til kommentar

Var ute for noe lignende for noen uker siden, med ny laptop som skulle inn på mitt trådløse nett, til og begynne med var stasjonær med Dlink PCIe trådløst kort og HP "multiprinter" på nettet trådløst.

Skreiv inn samme nøkkel i laptop (HP6730b), kom på nett, men blei kobla fra litt for ofte, og var nødt til og velge nett og koble til igjen. Nærmeste nabo eg fant er ca. 150-200m unna.

Resatte min Dlink og brukte et ukoda nett et par uker og alle maskinene var tilkobla "dagen lang".

Tok fram manualen til Dlink og skifta "kringkasta" navn, og la inn ny nøkkel, alle tre enhetene har vært stabilt på trådløst nett etterpå.

Hvorfor skjønner eg ikkje, siden SSID og nøkkel er identisk med den som eg la inn i begynnelsen.

Har en dårlig ISP, "ADSL-modemet" blir fullt og må restartes for og "tømme minne" hvis det ikkje blir gjort blir nedlastingshastigheten så dårlig at modem på telefonlinja var en racer i forhold..

Venter på fiber, men "langt ute på landsbygda" blir det vel noen år i "køen".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...