Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

D-link 655, wireless virker i 10 sekund


Anbefalte innlegg

Har en d-link 655, og prøver å koble til en laptop via wireless. Etter jeg setter den opp med wpa og taster inn passordet på laptopen kobler den til og det funker, så går det ca. 10 sekund så faller den ut og finner den ikke igjen. Noen som vet hva som er galt her? Vet at laptopen funker på trådløse nett da jeg nettopp brukte den 14 dager i strekk offshore. Det er routeren det er noe galt med, men jeg vet ikke hva.

 

 

Restarter routeren etter de 10 sekundene?

 

Koble deg til routeren med en kabel og logg deg inn. Er det slik at den bare faller ut etter at du kobler deg på eller med en gang du setter passord?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp deg ett av DLINKs trådløse kort (USB. F.eks dette. Last så ned river til dette http://www.ralinktech.com/ralink/Home/Support.html

 

Da får du ett trådløst kort med driver som fungerer utmerket mot D-Link DI655. Dette kortet har også 802.11N støtte og utilitien som du får med når driveren blir installert, gir meget god oversikt og mange muligheter til tuning/endring av oppsett.

 

Jeg benytter dette kortet på tre Pcer i dag og her spilles det, lastes ned filer etc uten problemer og jeg faller heller ikke ut. Støtter også WPA2.

Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg har hatt samme problemet selv og det var relatert til at nettverkskortet på laptopen hadde aktivert både 802.11n og 802.11g.

 

Anbefaler å prøve kun 802.11g først. Deretter kun 802.11n dersom du foretrekker det.

 

Tror jeg har dette problemet, samme router, Intel BGN-kort, oppgradert nylig. Og da startet problemene...

 

Så kanskje det TS også sliter med?

 

Skal testes senere!

Endret av TommyNator
Lenke til kommentar

Siste firmware til D-Link DIR-655 fikk min router til å gå på gale veier. Instillinger ville ikkje lagre så eg lasta inn ein eldre firmware på routeren, som det ikkje var problemer med. Nå restarter routeren kvart einaste 5-10 sekund og detter ut heile tida med kabel.

 

Sendt inn til D-Link, får vell ny snart.

 

:o

Endret av Ganam
Lenke til kommentar

Vet ikke hvor avansert ruteroppsett du har, men jeg var borti noe av det samme og da var det "lease time" parameteren som var satt til 10 sekunder. Førte til at en av PC'ene datt av nett hver gang denne gikk ut. Skulle egentlig ikke ha noe betydning i teorien, men her var det altså det...

Lenke til kommentar

Problemet er som flere her peker på som oftest ikke selve trådløse delen i ruter, men det trådløse klientkortet.

 

D-link 655 bruker Atheros brikkesett om jeg ikke husker feil (kunne sjekket da jeg også har denne). Min og andres erfaring er at ulike brikkesett hos klienten kan gi svært varierende resultater i ytelse og stabilitet mot et gitt aksesspunkt. F.eks. tåler ikke min stasjonære med Realtek G brikke (Asus) belastning i det hele, prøver jeg å streame noe faller ytelsen til B ytelse og under. Realtek har også periodiske tendenser til å rekoble seg. Bruker jeg et D-link (Atheros) kort eller en USB med Ralink brikke er det ikke antydninger til dropp. Linksysen på HTPC (også Atheros) er stødig som fjell, samme med Intel på den bærbare.

 

Så det er alltid lurt å sjekke på nettet om tester angir enkelte klienter som mer ustabile mot et gitt aksesspunkt. Enkelte av billigbrikkene, særlig Realtek har faktisk ikke vært mulig å koble opp mot enkelte aksesspunkt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...