Gå til innhold

BK: Bildeserie - Barbereren, Mauritius


Anbefalte innlegg

Er nylig kommet igjen fra en strålende vinterferie på Mauritius, en paradisøy 80 mil øst for Madagaskar. Visst finner man palmer og hvite strender så det rekker - men jeg benyttet meg også av anledningen til å stikke av noen timer på dagen med kameraet, mens fruen slikket sol.

Jeg gikk rundt i gatene i den lille byen (Mahebourg) som lå like ved hotellet.

Fasinerende miljø å ta bilder i, det skal være sikkert, og alle som en var like positive til å bli tatt bilde av.

 

Har noen serier jeg kunne tenke meg å vise i så måte. Denne er fra en kar som dreiv som barberer (han klippet nok hår også)

 

post-21338-1236715998_thumb.jpg

 

post-21338-1236716033_thumb.jpg

 

post-21338-1236716055_thumb.jpg

 

post-21338-1236716091_thumb.jpg

 

post-21338-1236716105_thumb.jpg

 

post-21338-1236716135_thumb.jpg

 

post-21338-1236716121_thumb.jpg

post-21338-1236716152_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke så enkelt å kommentere så mange bilder.

Men det virker som du har kost deg på turen, og bra bilder er det :)

Mine favoritter er nummer 2 og så de to siste. De tre tilsammen portretterer barberen bra. Resten blir litt fyllstoff for meg.

 

Ellers så minner mannen i stolen i det første veldig om en tidligere kollega av meg som bor på Mauritius. Sikkert bare en tilfeldighet, men artig.

 

EDIT: Tyrkleif

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Her syns jeg du gjorde en bedre reportasjejobb. :)

 

Det bildet jeg syns gjør seg best er det første. Du har gått litt tilbake, og komposisjon og luft gir oss rom til å nyte det estetiske i bildet. Du har dessuten fått med deg detaljer, men jeg ville kanskje ønsket at du gikk litt nærmere på bilde 4. Jeg ville i alle fall forsøkt det.

 

Jeg savner også et bilde av før og etter. Det siste bildet liker jeg godt, det er et fint og litt kunstnerisk bilde. Litt klisje, men klisjeer fungerer tross alt. Bildet av den gamle mannen med briller kan du med fordel droppe. Det er et greit portrett, men det har ingenting i denne serien å gjøre. :)

 

 

Det nest siste bildet hadde jeg også droppet.

 

Ellers en ypperlig serie. :)

 

Edit: Og jeg vil ha et bilde med litt mer oversikt. Det savner jeg litt. :)

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar
Jeg er enig at serien hadde blitt tettere om du hadde kuttet ut et par bilder. Spørsmålet er hvilke ...

 

Tom

 

Takker Simon og Tom også. Bra du mener den hadde blitt bedre ved å ta vekk et bilde eller to - og ikke at jeg burde lagt til noe jeg ikke hadde ;)

Endret av ragamuffin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...