Gå til innhold

18-200mm, Canon eller Sigma?


Anbefalte innlegg

Ettersom tråden ble litt bumpet kan jeg si at jeg har bestemt med for Canon sin 70-200 f/4L USM. Ettersom den har fått så god kritikk de stedene jeg har sett, går jeg for den og bytter heller frem og tilbake til kit-objektivet når jeg trenger litt vidvinkel.

 

Har forresten ett spørsmål til. Med min 450d som har en crop på 1.6x FOVCF, vil det tilsvare at en 70-200mm er en 112-320mm?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 10 måneder senere...

hadde omtrent samme dilemma etter at jeg fikk ett canon eos 500d m 18-55 kit. valget stod mellom canon 55-250(2000kr) ,canon 18-200(4600kr) eller tamron 18-270(4000kr). alle har bildestabilisator. etter mye testlesing, særlig på dprewiew, samt etter jeg fant ut at skifting av objektiv var uaktuelt, falt valget på tamron 18-270. begrunnelsen er at objektivet fungerer like godt eller bedre på alle felt unntatt ved max tele. min erfaring etter å ha knipset ca. 2000 bilder pr i dag, er at full tele er skarpt nok i massevis ved godt lys, innenfor 30 meter(typisk fugleavstand). noen testsider skriver at objektivet glir ut ved peking rett opp eller rett ned, men det har allefall ikke jeg opplevd.(der finnes en låseknapp på siden også). objektivet virker fast og fint på alle måter. konklusjonen må bli at dette er et knallgodt allround objektiv, det beste og eneste på markedet med disse spesifikasjonene. kan trygt anbefales, og tipper det er lettsolgt hvis den dagen skulle komme.......

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...