Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sagt om Dev-C++:
Eneste ulemper er at programmene dine blir litt trege, men det merkes først når du lager store krevende programmer.

 

Jeg er ikke helt enig i dette, fordi:

Dev-C++ bruker GCC 3.*.* (eller MinGW som den "kalles" under Win32) som compiler som er en av de beste (den beste?) compilerene du kan få tak i.

 

Må nesten si meg litt uenig i at du er uenig ;)

 

gcc er en bra compiler når det gjelder C++ 'features', men hastighet på kjørbar kode har aldri vært dens styrke. Og dette gjelder spesielt Windows porten. Jeg har selv kjørt utallige tester med gamle Visual C++ versjoner mot siste tilgjengelige gcc versjon (full optimalisering), og resultatene var direkte flaue for gcc sin del.

 

Skal du ha rask kode i Windows bruker du enten siste versjon av Visual C++ eller Intels C++ kompilator. Nå skal det også nevnes at Microsofts kompilator har blitt meget bra på språk-/librarystøtte (bedre?).

Lenke til kommentar

Bruker forøvrig mange forskjellige kompiltorer selv. Men det går mest i VC++ 7.1 og VC++ 6.5 (for kompabilitet). Men skriver også en del kode for Intels kompilator (Windows) og MingW.

 

Det går mest i Windowsutvikling for tiden og da er Visual .NET 2003 sitt IDE et naturlig valg for min del, uansett kompilator.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg tenkte å prompte Borland Builder 5 - men det er smak og behag som det hele kommer an på. Alle kompilatorer gir deg det du vil ha men på ulike måter, så det er bare å velge og vrake til du finner en du liker.

 

Bruker selv BB5 som gir meg det jeg vil ha i Win32 utvikling men bruker MS Visual C++ til programmering mot OpenGL og DirectX siden det kanskje, ahem, er mer kompatibelt enn Borland's løsninger.

 

:)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Selv skriver jeg C++ i notepad og compiler med borland builder 5.5, men dev-c++ er nicere å skrive i pga syntax highlightning...

Skal begynne å bruke en enkel editor med syntax highlightning, i linux har jeg kate, men jeg trenger en for win...

 

ConTEXT er en gratis text-editor for Windows: http://fixedsys.com/context/ . Enkel å sette opp og enkel å bruke :)

 

Ellers har du jo klassikeren Ultra-Edit som kan egne seg godt til programmering.

 

Hvis du virkelig bruker Notepad til å kode i, så er det på tide å se litt fremover gitt...... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...