Gå til innhold

Dosering av proteinpulver


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ca. 2,5g per fettfri kilo på kroppen (eller 2*kroppsvekt) om du skal bulke, og ca. 4 om du skal deffe.

 

Vil btw si at jeg selv har brukt dette pulveret, og det er vel og bra, men det er VELDIG dyrt i forhold til konkurrentene, og det er ikke en gang det beste.

 

Om du kjøper myoprotein fra myorevolution.com får du ikke bare et bedre pulver, men også et pulver som er ca. 30% billigere. I alle fall mye, mye billigere.

 

Med mitt forbruk regnet jeg ut at med myo blir det 8000 kr i året, mens det med pulveret ditt blir ca. 13500 kr i året.

Lenke til kommentar

Du har regnet det ut? 2222 var jo ekstremt billig, jesus. Er det virkelig så billig?

 

Jeg regnet 70g hver dag.

 

Edit: Åja, 90+... Det vil ikke koste 2222, men 3384. Men det er likevel under halve prisen av myo sitt, det kan jeg ikke gjemme under bordet.

 

Men det er jo også dårligere kvalitet. Så at the end of the day kommer det helt an på hvor mye penger man er villig til å bruke.

Endret av NwLife2
Lenke til kommentar

Multipower-pulveret til trådstarter koster 349,. for 750g, ikke myo sitt.

 

Jeg regner slik:

 

Myoprotein 3KG for 899,- : 3000g / 70g hver dag = 42,8 = Antall dager pulveret vil vare.

 

365 dager i året / 42,8 dager "livstid" = 8,52 = Antall bøtter man må kjøpe på ett år

 

8,52 bøtter per år * 899,- for hver bøtte = 7659 ,- = Prisen for ett års forbruk av myoprotein med 70g hver dag.

 

Og slik regnet jeg på multipower og 90+ også. Multipower-proteinet til TS ble 13500,-. 90+ ble 3384,-.

Lenke til kommentar
myoprotein svindyrt det også. kjøp heller nutrisport 90+ fra proteinbutikken.no. gjør samme nytten, og du slipper unna med 2222 kroner i året i stedet for 8000 med forbruket til NwLife2.

 

90+ vil ikke gjøre samme nytten nei, ikke bare smaker det forferdelig men blandingen er annerledes 65% Myse 33% Kasein og proteinprosenten er av tørr råvare og ikke det du får i bøtta pr 100g som de lurer oss til å tro.

Det er billigere, men du får samtidig et dårligere forhold, mer laktose , fett og karbohydrater og på toppen av det hele mindre protein.

Lenke til kommentar
myoprotein svindyrt det også. kjøp heller nutrisport 90+ fra proteinbutikken.no. gjør samme nytten, og du slipper unna med 2222 kroner i året i stedet for 8000 med forbruket til NwLife2.

 

90+ vil ikke gjøre samme nytten nei, ikke bare smaker det forferdelig men blandingen er annerledes 65% Myse 33% Kasein og proteinprosenten er av tørr råvare og ikke det du får i bøtta pr 100g som de lurer oss til å tro.

Det er billigere, men du får samtidig et dårligere forhold, mer laktose , fett og karbohydrater og på toppen av det hele mindre protein.

 

med myorevolution i siggen så tenker jeg du er en objektiv kilde. kan du fortelle meg hvilke merkbare forskjeller en som trener styrke 2-4 ganger i uken vil ha av myo kontra andre proteiner? det er jo rart at noen bruker andre proteiner enn myo hvis det er så fantastisk som enkelte skal ha det til?

Lenke til kommentar

Har jeg sakt noe om Myo proteintilskudd?

Akkuratt nå drikker jeg en shake fra Tech Nutrition.

forskjellen er at all informasjon om produktet er fra tørr råvare og produktet man finner i bøtta ikke er i nærheten av å inneholde det som står på etiketten.

 

Det er et helt greit proteinpulver for de som vil ha mer fett og laktose i shaken , men det er ganske mange som får magetrøbbel pga det og da kan et produkt av bedre kvalitet være reddningen.

 

Med den blandingen man finner i 90+ fra ej-shop så vil man sitte igjen med nesten bare myseprotein i shaken og kroppen vil ikke ha tilgang til aminosyrer mellom måltidene.

 

Innta protein kun ved trening hjelper veldig lite om man ikke da spiser mye protein i kosten vedsiden av og det er det neppe mange som gjør.

Med 60g protein fra mat pr dag og man på en bulk burde ligge på 2,5g pr kg kroppsvekt så trenger man på for eks 80kg , 140gram proteinpulver pr dag.

På ett år blir det 51 kg proteinpulver, og da ser man virkelig hvor mye laktose og fett man får i seg ved å velge et billig proteinpulver av lav kvalitet.

 

 

Fordelen med myoprotein er at det har en optimal sammensettning av begge typer protein.

Råvaren er den beste man kan kjøpe og det som står på etiketten er det som er oppe i bøtta. Eneste måten å få det noe renere på er å lage en smakfri variant , men selv da hadde man ikke kommet noe særlig høyere en 93% med tanke på at pulveret skal blande seg og ha en utløpsdato.

 

Eneste som kan måle seg med det er ProZyme 3kg med en enda stivere pris.

 

Tn har skrevet litt om hva kvaliteten betyr.

Del1 Del 2

Endret av War
Lenke til kommentar
Innta protein kun ved trening hjelper veldig lite om man ikke da spiser mye protein i kosten vedsiden av og det er det neppe mange som gjør.
Det kunne du faktisk ha sagt noen uker før :wallbash:

 

Da får vel jeg begynne å ta 1 måleskje protein til frokost, middag og kvelds isteden.

 

Var en annen som skrev at det ikke hjalp å ta protein under trening som jeg gjør, som en sportsdrikk, pga man forbrenner bare proteinet med en gang elns. Jeg så på næringsinnholdet i sportsdrikken til TN, og den består av 50g karbo per halve liter vann. Det er det samme som jeg drikker nå, bare at jeg har 30g protein i tillegg og melk istedenfor vann.

 

Så fra nå av skal jeg ha en halv liter vann med 50g karbo UNDER trening, spise en banan og kanskje en yoghurt etter trening. Og spise som sagt, ca. 10g utenom til proteinfattige måltider.

 

Høres greit ut? War (og andre), dere kan godt komme med ting som kanskje er opplagt for dere (som at protein ikke hjelper i sammenheng med trening om man ikke får i seg nok utenom) og slikt, pga det er ikke alltid like opplagt for oss nybegynnere.

Lenke til kommentar
pga man forbrenner bare proteinet med en gang elns

Hele poenget med å drikke protein ved trening er å forhindre at kroppen forbrenner proteinen man har på kroppen, muskelmassen.

 

10g protein før og 30g protein etter + 80g karbohydrater etter er normalen, men på ekstrem bulk er det bedre å blande dette i en stor shake og drikke den før , under og etter trening.

 

 

NwLife2, du sa jo du spiste nok protein resten av dagen.

 

 

2,5g protein X kroppsvekt pr dag fordelt på alle måltider og trening er optimalt.

 

Kjøpe en bøtte og ta 30g pr dag ved trening og spise knekkebrød resten av dagen så det totale kanskje blir 0.8g pr kg kroppsvekt pr dag er ikke optimalt, og det er det de fleste har tengt til å gjøre da de kjøper 750g bokser og lurer på hvor mye de skal ta.

Endret av War
Lenke til kommentar

Du vet hvilket program jeg kjører. Om det kvalifiserer til "ekstrem bulk" vet jeg ikke, men prøver jo å spise masse og stige i muskler.

 

Slik det er nå så varer treningen 1,5 timer, det er de 9 RYP-øvelsene. 1-2 timer før trening har jeg spist et lite måltid. Etter de 3 første øvelsene, knebøy, benk og "mark", som alene tar minst en halvtime-40 min. pleier jeg å blande en shake bestående av 5dl ekstra lett eller lettmelk, 3 måleskjeer myoprotein og 5 måleskjeer maltodextrin, samt 5g creapure kreatin. Denne drikker jeg litt og litt, regner "halvtime etter trening" på hver muskelgruppe, altså får jeg ikke næring innen en halvtime om jeg venter til de 1 1/2 timene er over og HELE treningen er ferdig. Om du skjønner.

 

Hvordan skal jeg gjøre isteden? Ta 10g protein FØR all trening begynner, og så ikke ta noe som helst, bare vann under trening, og så ta 30g myo og 80g maltodextrin (8 måleskjeer) etter trening?

Lenke til kommentar

Nei, med en så lang trening bland alt i en shake, drikk av den til den er tom.

 

Trener man i 25min så er det like greit å dele det opp.

Du må også huske at det første du gjør når/hvis du kommer hjem er å spise et måltid med mye karbohydrater.

Dvs Fra treningen begynner til du legger deg er den perioden du skal innta mesteparten av karbohydratene.

Blander du karbspulver i shakene med/mellom måltidene så gjør heller det etter trening til du legger deg, en å gjøre det i timene før treningen.

 

Kroppen vil prioritere oppfylling av glykogenlagre etter trening og det er da den vil ha mest karbohydrater.

Endret av War
Lenke til kommentar

Jeez, jeg tviler ikke på at alt om spising pre- og post-trening er riktig, men slik jeg ser det så overanalyserer dere. Få i deg 2 - 2,5 g protein pr kg kroppsvekt om dagen, og ligg i kalorioverskudd hver dag. Det er hva du gjør over en lengre periode som gir uttelling, altså uker, måneder og år. Det er all proteinen og de 3500 kcal ekstra per uke som får deg til å vokse. Har du dekket det så er du good to go. Resten blir bare detaljer slik jeg ser det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...