Gå til innhold

Låst til netcom?


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg en Nokia 5800. Ser netcom har den på tilbud til 599 med 199,- per mnd for aboet.

 

Lurer på om det er mulig å bruke et chess abonnement med netcom dekning i en telefon kjøpt hos netcom? Vet at Chess ikke låser alle telefoner, slik at en kan bruke andre operatører i de. Mener å huske at det tidligere gikk an å bruke andre operatører i netcom telefoner, så lenge de brukte netcom nettet...

 

noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror de fleste telefoner er låst når du kjøper den. Så du må opprette et abonnent hos Chess så må du betale ekstra for å låse opp NetCom sitt abonnent osv.

Og til den prisen så skulle man tro at den er låst, telefonene pleier å koste over 1k når de ikke er låst. Men hør med den butikken du skal kjøpe telefonen av eller kontakt NetCom hvis du ikke blir klok på det jeg skriver her :p

 

Natrich

Lenke til kommentar

5800 fra Netcom skal i utgangspunktet være låst, men mange av Netcom's "låste" telefoner er ikke altid låste alikevel. Så du kan jo altids gamble på det, eller kjøpe en som er åpen fra før.

I motsetning til de fleste andre tar Netcom et gebyr for å gi fra seg låsekoden før det har gått 12 måneder.

Hvem er de fleste andre? Såvidt jeg vet er det kun Telenor som gir ut operatørlåskode kostnadsfritt dersom du binder deg opp på abonnementet ditt.. ?

Lenke til kommentar

Vil heller betale litt hver mnd isteden for å punge ut over 3000 nå med en gang. Synes det er greiere. Har ikke sjekket avbetalingsordninger, for de pleier jo å være mye dyrere. Men om jeg hadde kjøpt den hos Chess, så hadde den kostet 999 kontant og så 199 per mnd.

Jeg skal beholde aboet muitt pga friends tjenester osv... derfor jeg trenger en evt ulåst tlf om jeg skal kjøpe hos en annen leverandør.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

veit tråden er gammel, men jeg kjøpte en brukt 5800 på qxl, som skulle være låst til Telenor, dette står også på esken.

For morro skyld testa jeg netcom kortet mitt, og dette funka helt fint.

Mobilen starta på første forsøk, og netcom logoen kom etter noen sekunder :)

 

Mulig dette har noe med at jeg har hacket firmware på den, men tviler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...