Gå til innhold

Den (forhåpentligvis) store dokumentartråden


Awesome X

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg har lenge letet etter en dokumentar. Har nå sendt mail til National Geographic i håp om at de vet hva jeg snakker om, men poster her i god tro alikevell.

 

Dokumentaren handler om befolkningsvekst. Den viser i fremtiden og hvordan verden vil se ut i fiksjon, og hvor mange som er i live.

Den tar for seg noen scenarioer som jeg husker.

Det første er at i Kina (evt. Hong Kong/Singapore) så bygger de superskyskrapere, som kollapser pga dårlig struktur. Dette er tidlig i dokumentaren. Men de får det til etter hvert.

Det viser også hvor trangt det blir i de største byene.

Tror faktisk dokumentaren viser helt frem til år 2100.

Den viser typisk hvert 5-10år i begynnelsen, også blir det større tidsrom.

Det andre scenarioet jeg husker er fra Los Angeles. Hvor det var sinnsykt mye folk som bodde i trange skyskrapere som var omgjort til hybler/leiligheter. Disse var bygd i utkanten. Det var helt SYKT hvor mange som bodde på hvert rom (omtrent 10-15 folk).

Jeg har letet etter denne dokumentaren/filmen lenge nå! I flere år. Har prøvd å googlet veldig mye men finner ingenting. Håper noen andre også har sett denne. Og nei, det er ikke "How many people can planet Earth hold" av David Attenborough.

Takker for hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...

Deep water. Dokumentar om verdens første yacht race, around the world, alene. Mannen vi følger, Donald Crowhurst satset alt, uten nesten å ha noe erfaring fra åpent hav. Vi får også parallelt med hans historie, følge de andre seilerenes historie. Racet tok sted i 1968-1969. Utrolig fascinerende historie.

post-296524-0-84861200-1370273318_thumb.jpg

 

Dette er bare en link til wiki siden til det gjeldende racet.

http://en.wikipedia....lden_Globe_Race

Endret av ClarkGable
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...