Gå til innhold

Lofoten FHS vs. Arbeiderbevegelsens FHS


dagasc

Anbefalte innlegg

Valget mitt star mellom disse to skolene, jeg skal velge foto og er fersk i faget. Noen som har erfaringer, positivt og negativt med disse skolene?

 

Synest beegge skolene virker utrolig gode, men da Arbeiderbevegelsen er nermere faller jeg litt mot den av den grunn. Hvis du er tidligere, eller naverende elev der hadde jeg satt pris pa noen setninger om skolen.

 

Haper det kommer noen innspill som vil hjelpe mitt valg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du gå folkehøyskole, bør du ikke tenke på hvor det er. Det er deilig å komme litt bort, selv om dere vil leve i deres egen boble uansett det året ;P

Er selv snart ferdig med mitt folkehøyskole år, og jeg har også gått fotolinje. Det er mange fotolinjer å velge mellom, og det spørs om du har lyst til å ta mye naturbilder eller være mer kunstnerisk i bildene og t.o.m lære å fremkalle dem selv.

 

Du kan jo spør skolen om hvilket opplegg de har, for det er mye mer enn bare studie. Du skal også bo der et år, og hvordan skolen er, folkene som skal gå der og naturen spiller stor rolle.

 

Ellers har jeg hørt det er veldig fint i Lofoten, og du vil nok få mange fine opplevelser :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Nå vet jeg ikke om du, trådstarter, allerede har bestemt deg, men kan jo fortelle deg litt om Arbeiderbevegelsens Folkehøgskole. Går selv grafisk design der, og klassen min har et ganske tett samarbeid med fotoklassen, blant annet reiser vi sammen på studietur og om en uke chiller vi greit i California.

 

Både læreren for foto, så vel som grafisklæreren er originalt yrkesfotografer etter det jeg har fått med meg. De sitter med masse lærdom og erfaring, og er langt i fra kjedelige. Stadig vekk svirrer fotoelevene rundt om på skolen med oppgaver; alt fra produkt- og naturfoto til eksperimentering på mørkerommet. Dessuten er det en to-ukers praksisperiode i starten av andre semester, slik at du får litt praktisk erfaring fra yrkeslivet i tillegg.

 

Når det kommer til utstyr har vi et dedikert studio, samt et litt improvisert studio. Det er blitzlamper, softboxer, paraplyer, bakgrunner - egentlig det meste som trengs i et studio. Resten av skolens fasiliteter er egentlig ikke så viktig å nevne i denne sammenhengen, men skolen holder en meget høy standard i forhold til andre folkehøgskoler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...