Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp til scooter-kjøp


Anbefalte innlegg

vil nå si det er mer mopeder som er rasert en scootere. når ble det et problem at kåpene sitter skjevt på ramma? har værtfall aldri sett det før. jeg liker selv og bedre gir moped, men scooter er ikke så dårlig det heller. pluss at scootere går mye bedre en mopeder originalt. de fleste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har hatt flere scooteer og en moped.. moped var no forbanna f å gire i hytt og pine.. hadde en trimma yamaha aerox som jeg senere bygde 2 gir på, funkja fjell som f + man fikk enorm toppfart på saken.. .. og en sr50 med 28gamp hvor veivhuset eksploderte etter en måned^^ anbefaler enten yamaha aerox eller aprila sr50 ditech. begge kjører bra og drar bra

Lenke til kommentar
vil nå si det er mer mopeder som er rasert en scootere. når ble det et problem at kåpene sitter skjevt på ramma? har værtfall aldri sett det før. jeg liker selv og bedre gir moped, men scooter er ikke så dårlig det heller. pluss at scootere går mye bedre en mopeder originalt. de fleste.

 

Og da snakker du om mopeder og scootrer i samme årsmodell??

Sier ikke at kåpene sitter skjevt, men at festene bøyer seg, kåpen, lykt osv løsner og blir skjeve. eller KAN bli skjeve. Men alt henger sammen i bruksområdet.

Enkelte R maskiner har samme svakheten. Store tunge kåper som er festet i for dårlige fester til rammen.

Eks. Det er ganske store lykter på scootermopeder, hvor er disse festet?

 

Og at mange modeller går bedre orginalt er sant. Mens andre går meeeget dårlig igjen.

Lenke til kommentar
har hatt flere scooteer og en moped.. moped var no forbanna f å gire i hytt og pine.. hadde en trimma yamaha aerox som jeg senere bygde 2 gir på, funkja fjell som f + man fikk enorm toppfart på saken.. .. og en sr50 med 28gamp hvor veivhuset eksploderte etter en måned^^ anbefaler enten yamaha aerox eller aprila sr50 ditech. begge kjører bra og drar bra

om jeg får lov å spørre om hvordan du byggde om til 2 gir på aeroxen? :!: benka du den sr50'en eller? siden du sier det er 28hk i den.

 

føler på meg at dette inlegget er bare kødd.

Lenke til kommentar
vil nå si det er mer mopeder som er rasert en scootere. når ble det et problem at kåpene sitter skjevt på ramma? har værtfall aldri sett det før. jeg liker selv og bedre gir moped, men scooter er ikke så dårlig det heller. pluss at scootere går mye bedre en mopeder originalt. de fleste.

 

Og da snakker du om mopeder og scootrer i samme årsmodell??

Sier ikke at kåpene sitter skjevt, men at festene bøyer seg, kåpen, lykt osv løsner og blir skjeve. eller KAN bli skjeve. Men alt henger sammen i bruksområdet.

Enkelte R maskiner har samme svakheten. Store tunge kåper som er festet i for dårlige fester til rammen.

Eks. Det er ganske store lykter på scootermopeder, hvor er disse festet?

 

Og at mange modeller går bedre orginalt er sant. Mens andre går meeeget dårlig igjen.

ja snakker om ca samme årsmodell, er ganske mange raserte furia for tiden vis du ser på bruktmarkede. det er som de sier, furia blir den nye tsx. :p

 

men nokk ot.

Lenke til kommentar
har hatt flere scooteer og en moped.. moped var no forbanna f å gire i hytt og pine.. hadde en trimma yamaha aerox som jeg senere bygde 2 gir på, funkja fjell som f + man fikk enorm toppfart på saken.. .. og en sr50 med 28gamp hvor veivhuset eksploderte etter en måned^^ anbefaler enten yamaha aerox eller aprila sr50 ditech. begge kjører bra og drar bra

om jeg får lov å spørre om hvordan du byggde om til 2 gir på aeroxen? :!: benka du den sr50'en eller? siden du sier det er 28hk i den.

 

føler på meg at dette inlegget er bare kødd.

var bencha ja, og bygd om.. hadde ikke noen plastdeler bare frame.. en malossi mhr 70cc alu blokk som var boret ut til 80cc.. bodde i nederland på den tiden, fikk det ombygd av en sjappe i nord-nederland til semimanuellt gir som var ett prøveprosjekt.. eneste ulempen var at det ikke var sterkt nok og røyk ganske fort.. men vet om par andre som klarte å bygge det i senere tid..

girene ble kun lagd for å bygge inn lystgass, men som sagt det røyk for fort så kom aldri så langt :mad:

 

http://www.euroscooters.nl/shop/nitrous-ex...der-p-4412.html

Endret av MiKA77
Lenke til kommentar

28hk PÅ bakhjulet på en Minarellimotor tror jeg ikke før jeg får se det! PataNegra (det verste på markedet!) gir 24-28 hk på VEIVA. SIkkert rundt 16-22 på hjulet. At du klarte 28 er ikke mulig.

 

Den nederste på filmen er forresten en 180ccm, så 42 hk er ikke såå imponerende, men scootern er jo gammel, så dårlige tall er det ikke.

Lenke til kommentar
28hk PÅ bakhjulet på en Minarellimotor tror jeg ikke før jeg får se det! PataNegra (det verste på markedet!) gir 24-28 hk på VEIVA. SIkkert rundt 16-22 på hjulet. At du klarte 28 er ikke mulig.

 

Den nederste på filmen er forresten en 180ccm, så 42 hk er ikke såå imponerende, men scootern er jo gammel, så dårlige tall er det ikke.

hvem sa jeg hadde minarellimotor.. hadde en malossi mhr alu 70cc der gitt bora ut til 79cc..

men som en annen sa, nok ot

Endret av MiKA77
Lenke til kommentar

Når folk farer med løgn om en scooter (som Requi skal ha) så må man få lov å si fra når noen tar feil. Hvorfor dette skal være ot skjønner jeg ikke.

 

Sant som du sier, Markelure, men Patanegra er iallefall det verste for en "hobbymekaniker", om du skjønner. Dessuten 28hk på en MHR-sylinder er nok heller vanskelig. Jeg tror det ikke før jeg ser dynoutskrift.

 

Jeg sa du hadde minarellimotor, for det er det SR og Aerox har. Malossi MHR 70 er sylinderen.

Lenke til kommentar
Når folk farer med løgn om en scooter (som Requi skal ha) så må man få lov å si fra når noen tar feil. Hvorfor dette skal være ot skjønner jeg ikke.

tror ikke trådstarter som skal kjøpe seg en scooter bryr seg om en fyr her lyger om hvordan han her trimmet den. han trenger ny scooter derfor laget han tråden, så kom med tips til det heller.

Lenke til kommentar
Den har nok kanskje ikke fult så rask akselrasjon, men toppfart osv blir jo det samme originalt. Ikke noe lavere fart i oppoverbakker enn andre tilsvarende 2 taktere heller.

har du prøvd kinascooter før? prøv å kjør en liten stund med en, så etterpå kan du kjøre feks en honda sfx så kan du fortelle hvilken som gikk best.

 

kinascooteren har ca 3hk og sfx'en har 6hk så det sier jo seg selv av den går mye bedre.

Lenke til kommentar

Seff har jeg prøvd det. Har selv eid en Aeorx blant annet. Det er vel ikke til å legge under en stol at den føles raskere osv, men hva så? Noen skal bare ha det til en kort tur her og der på noen få km så det spiller null rolle. Om den bruker 5 sekunder eller 8 sekunder fra 0-50 er jo samme f når de er begrensa lovlig til ca 50km/t (45 da om vi skal være helt eu). Dessuten har jeg nettopp kjørt den kinascootern jeg linka til. Holder i massevis for de fleste vil jeg tro. Vi snakker trossalt om det "letteste" kjøretøyet man kan registrere her i landet.

 

Skal en alikavel trimme og må ha mer aks og krefter, da skjønner jeg ikke hvorfor folk heller går for lett mc. Greit, noen kroner skiller, men da er det iallefall lovlig, samt toppfart og aks langt bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...