Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

fel i bilens avgasreningsystem ?


Anbefalte innlegg

varsellampe som lyser i bilen..

 

"fel i bilens avgasreningsystem"

 

noen som vet hva det betyr? står også at jeg må kontakte lokale volvo forhandler..

noe jeg prøvde på men umulig å få tak i rette personen pr. telefon , la på etter 15 min

stikke bort på mandag morgen..

men det jeg lurer på er hva det betyr , og kan jeg kjøre med bilen noen dage uten at den tar skade av det..?

 

volvo v50 , 2,4L bensin 140hk, 2004mod

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvor mye penger er det snakk om?

Jeg fikk bytta katalysatoren da jeg kjøpte Kangooen min, og det kosta 9500 totalt på et rimelig, uavhengig verksted. Da var det avgassfeil slik du beskriver som var problemet. Hva det koster på din bil aner jeg ikke, men forskjellen er sikkert ikke så stor. Det kan jo som sagt også være lamdasonden.

Lenke til kommentar

bare for å påpeke det, ingen her kan si hva som er feil.

hadde lignende problem på en peugeot 206, det var ingen verdens ting som var gått i stykker på bilen. det viste seg rett og slett(når det ble foretatt diagnose av hjernen) at "feilen" var at lambdaen hadde reagert på for høy temperatur på eksosen. ingenting i bilen var defekt.

 

skal sies at etter nullstilling under samme prossessen gikk feilmelding vekk og kom aldri tilbake.

 

du får ikke vite hva som er galt helt nøyaktig før den blir satt på et verksted som kan ta en skikkelig feilavlesning av hjernen(antagligvis med en pc via obd2 kontakt).

Lenke til kommentar
  • 14 år senere...

Lampen fjernet seg etter service ved oljeskift.

1mnd etter ble batteri byttet, da kom lampen på igjen.

Tok av minuspolen et par ganger, mens jeg ventet et par minutt for å koble til igjen, trykket jeg på horn og lys for å forsikre meg om at det ikke var strøm.

Det hjalp heller ikke på dette med lampen.

Men så lot jeg motoren, stå på tomgang i 1-2min. med omdreining på 2000.

Sur og varm lukt.

Slo av motor, ventet litt og startet, lampen var slukket.

Må kjøre lengre turer av og til, pga at jeg kjører med dieselpartikkelfilter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...