Gå til innhold

Nytt billigabonnement fra Djuice


Anbefalte innlegg

Djuice er ett eget opplegg på samme måte som talkmore, ingen som klager over at talkmore ikke er med i fri familie.

 

Det blir kommentert når alle Djuice-abonnement opptil dette har kunne være en del av FriFamilie. Informasjon om Talkmores abonnement blir ikke presenter på Telenormobil.no slik det er med Djuice, og jeg ser ikke helt poenget med å dra den sammenligningen utenom at Talkmore nå er eid av Telenor.

 

Du kan heller ikke gå inn til en Telenor-forhandler og kjøpe sim-kort til ditt Talkmore-abonnement, det kan du derimot med Djuice. Telenor og Djuice er ganske enkelt tettere sammenknyttet som selskap med tilnærmet alt til felles utenom branding og noen tjenester.

Bra Hedonism, du skjønner hva jeg irriterer meg over :) Et annet punkt er at Telenor og djuice bruker de samme operatørlåste telefonene, så jeg tror vel nesten man kan si at Telenor Mobil og djuice er samme selskap. Lenge siden jeg har sett en djuice-brandet telefon også.

 

Da bør du ta en tur innom Telekiosken... Nokia 5220 inkl. WESC headset, låst til djuice... Håpløst :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da bør du ta en tur innom Telekiosken... Nokia 5220 inkl. WESC headset, låst til djuice... Håpløst :p

Rart. Det er første gang jeg har hørt om at en telefon _kun_ er låst til djuice. De 5220-ene jeg har på lager er nemlig låst til Telenor og djuice. (Med ENTRY-branding.)

Lenke til kommentar
Da bør du ta en tur innom Telekiosken... Nokia 5220 inkl. WESC headset, låst til djuice... Håpløst :p

Rart. Det er første gang jeg har hørt om at en telefon _kun_ er låst til djuice. De 5220-ene jeg har på lager er nemlig låst til Telenor og djuice. (Med ENTRY-branding.)

 

Det gjelder kun pakken med WESC headsett. Forøvrig var også k610 bundet til djuice control i sin tid :)

Lenke til kommentar
@Teddy

 

Tele2 Champion har 0,89,- i oppstart, minimumsfakturering på 99,- og 12 pr MB for data, så det spørs hvilke ulemper du mener ;)

Det er feil det med minimumsfaktureringen. Det er 49 kr i minimumsfakturering på Tele2 Champion.

 

Ja jeg har det abbonomanget selv, så jeg vet :D .

 

Og dette er tatt i fra Tele2 sin side:

 

Overført datamengde per måned: 0-20 MB - 12 kr per MB. Over 20 MB - 8 kr per MB.

For Tele2 Uno er prisen for datatrafikk kr. 5,50 per MB.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar
Da bør du ta en tur innom Telekiosken... Nokia 5220 inkl. WESC headset, låst til djuice... Håpløst :p

Rart. Det er første gang jeg har hørt om at en telefon _kun_ er låst til djuice. De 5220-ene jeg har på lager er nemlig låst til Telenor og djuice. (Med ENTRY-branding.)

For å gå litt mer i detalj: slik jeg har forstått det er ikke telefonen låst kun til djuice, men for å frigjøre kickback (som presser ned prisen) kan den ikke selges med binding til ordinære telenor-abonnementer. Da blir prisen isåfall mange hundre kroner dyrere. Vi hadde tidligere inne en SE Z310 der pakken oppga at telefonen var låst til djuice, men vi opplevde ingen problemer med å bruke ordinære Telenorabo i den.

Operatørlåst 5220 "standalone" har nøyaktig samme kostpris fra vår forhandler som WESC-pakken, men pakketilbudets gode pris krever binding til djuice.

 

Djuice er ett eget opplegg på samme måte som talkmore, ingen som klager over at talkmore ikke er med i fri familie.

Dette stemmer nok ikke helt. Talkmore virker som de opererer helt uavhengig av Telenor, man kan f.eks. ikke bruke Talkmore-simkort i noen Telenorlåste telefoner. Derimot har nesten alle telenorlåste telefoner mulighet til å benytte både djuice- og telenorsimkort (evt alle hvis jeg har forstått "djuice-låsen" riktig, ref svar quote 1) - som forøvrig er identiske, i motsetning til Talkmore sine simkort. I tillegg har bl.a. djuice complete og djuice cash én minuttpris til telenor- og djuicekunder, mens de har en annen til alle andre (inkl. bl.a. Talkmore).

Forøvrig kan alle andre djuice-abo kombineres med Frifamilie.

Endret av srbz
Lenke til kommentar
Da bør du ta en tur innom Telekiosken... Nokia 5220 inkl. WESC headset, låst til djuice... Håpløst :p

Rart. Det er første gang jeg har hørt om at en telefon _kun_ er låst til djuice. De 5220-ene jeg har på lager er nemlig låst til Telenor og djuice. (Med ENTRY-branding.)

For å gå litt mer i detalj: slik jeg har forstått det er ikke telefonen låst kun til djuice, men for å frigjøre kickback (som presser ned prisen) kan den ikke selges med binding til ordinære telenor-abonnementer. Da blir prisen isåfall mange hundre kroner dyrere. Vi hadde tidligere inne en SE Z310 der pakken oppga at telefonen var låst til djuice, men vi opplevde ingen problemer med å bruke ordinære Telenorabo i den.

Operatørlåst 5220 "standalone" har nøyaktig samme kostpris fra vår forhandler som WESC-pakken, men pakketilbudets gode pris krever binding til djuice.

 

Djuice er ett eget opplegg på samme måte som talkmore, ingen som klager over at talkmore ikke er med i fri familie.

Dette stemmer nok ikke helt. Talkmore virker som de opererer helt uavhengig av Telenor, man kan f.eks. ikke bruke Talkmore-simkort i noen Telenorlåste telefoner. Derimot har nesten alle telenorlåste telefoner mulighet til å benytte både djuice- og telenorsimkort (evt alle hvis jeg har forstått "djuice-låsen" riktig, ref svar quote 1) - som forøvrig er identiske, i motsetning til Talkmore sine simkort. I tillegg har bl.a. djuice complete og djuice cash én minuttpris til telenor- og djuicekunder, mens de har en annen til alle andre (inkl. bl.a. Talkmore).

Forøvrig kan alle andre djuice-abo kombineres med Frifamilie.

 

Der tar du feil min gode mann. Kontantkort har 0.99 til Telenor Mobilnett, dvs det gjelder ikke bare telenor som operatør, men også til de operatørene i Telenors Mobilnett.

 

Jeg synest dette er ett kanonabb for de som vil ha de rimeligste prisene. Husk, dette abb retter seg mot Chess Easy og Onecall aktiv. Ingen av de alternativene har noen FriFam mulighet, samt begge har høyere minimumsfakturering.

 

Er man avhengig av FriFam kan man gå på djuice Zero. Samme priser og vilkår som Tele2 Champion, bortsett fra 10øre dyrere tellerskritt. Men også gratis til andre djuice kunder, samt billigere datatrafikk.

Lenke til kommentar

Dersom man vil ha billigabonnement, uten frifamile/friends/e.l., er det Chess og Tele2 som har de beste tilbudene.

 

Tele2 Sheriff har 125 kr avslag på hver faktura når det gjelder vanlig sms og tale. Man kan altså bruke telefonen med de viktigste tjenestene gratis. Jeg har ikke prøvd det selv, men jeg har lett etter liten skrift uten å finne det.

 

Chess Premium har 29 øre sms, 0 oppstart, 1 øre/sekund, minimum faktorering 39 kroner, og ellers helt konkurransedyktige tilbud.

 

Selv har jeg Djuice Zero, pga jeg vil ha en form for frifamilie / friends, hvilket ingen av de over kan kombineres med. Djuice Zero ble valget da, pga den lave minimumsfaktureringen på 49 og gratis frifamilie, gitt felles juridisk eier..

Lenke til kommentar
Der tar du feil min gode mann. Kontantkort har 0.99 til Telenor Mobilnett, dvs det gjelder ikke bare telenor som operatør, men også til de operatørene i Telenors Mobilnett.

Dette har jeg faktisk ikke hørt om, men jeg ser det står eksplisitt "Telenors mobilnett" på prisene på Kort&Kontant. Jeg kontanktet kundeservice, som gir meg følgende beskjed (jeg spurte fortrinnsvis om djuice complete).

 

Med djuice complete abonnement har du følgende ringepriser:

Til Telenor/djuice kunder kr 0,79 per minutt

Til andre mobilnett kr 0,99 per minutt

Til fastnett kr 0,79 per minutt.

 

Ringing til Talkmores kunder koster kr 0,99 per minutt.

Hvilke priser som er gjeldende for hvilke abonnementer vet jeg ikke, men dette er ihvertfall et eksempel på mitt poeng, nemlig at minuttprisen ikke er den samme til Talkmore som til Telenor/djuice selv om Talkmore også er et datterselskap av Telenor.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...