Gå til innhold

TES: Oblivion - Hvilken race burde jeg begynne med?


Anbefalte innlegg

Nå har jeg endelig kjøpt meg Oblivion - Game of the Year Edition til den nette sum av 249 danske kroner. Burde jeg installere de to ekstrasettene med en gang, før jeg har begynt på disc 1, eller burde jeg først spille igjennom første del, og så laste ned ekstrasettene når jeg er ferdig?

 

Siden denne er løst forandrer jeg bare på tittelen og førsteposten i stedet for å lage en ny tråd. Hvilken race burde jeg begynne med? Jeg vil helst ha en god en som er lett og spille med for folk som meg som ikke har rørt spillet før.

Endret av GoreGalore
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Like greit å starte spillet med alt av innhold aktivert. Hvis du vil gjennom orginalhistorien og liknende først er det bare å la være å gjøre quests assosiert med Shivering Isles og liknende.

 

Bare innstaller alt med en gang så slipper du å begynne med det når du får lyst til å spille utvidelsene.

Lenke til kommentar

Da får du ikke brukt mods nei. Det er et fantastisk spill uansett.

Velg rase etter hva du synes ser "kult" ut.

Min første gjennomspilling var med en Nord. Brukte da sverd og heavy armour. Andre gjennomspilling var med Khajiit. Spillte da som snikmorder og brukte hovedsakelig bue.

 

 

http://guides.gamepressure.com/theelderscr...uide.asp?ID=949

 

F.eks en helt grei warrior build er:

 

Race

Nord eller Orc

 

Starsign

- The Warrior

 

Specialty: Combat

 

Main attributes: Strength and Endurance.

 

Major skills:

 

- Blade

- Armorer

- Block

- Heavy Armour

- Restoration

- Marksmanship

 

Hvis man vil spille som mage velger man jo helst High elf eller en annen rase med god kontroll på magi.

Endret av -Zeitgeist-
Lenke til kommentar

Greit å starte med? Synes selv en Dunmer Battlemage er noe å starte med.

 

Det skal dog være en RPG ikke et Hack'n Slash spill som mangler balanse. Siden du spiller på konsoll kommer du kanskje til å møte noen vegger som burde ha vært fikset(PC har mods til sånt i kontrast).

Warrior er gansk enkelt, PGA loot lista som ødelegger litt mer også. Hvet ikke hvordan Shivering Isles håndterer det da.

Mage er annerledes, de la også inn noen unødvendige nerfer(du kan ikke bruker en magi med Dest. på 24 med på 25 kan du, magier går ikke opp i nivå og du må konstant oppdatere noen magier). De fjernet også uarmert ferdigheten, men de la også inn rustning hake vis du bruker dem med magi.

Tyv er litt værre, og annerledes. De værste er jo at det ikke finnes gode ting å stjele, og bakdolking er litt........ rart.

Alt til sitt.

Endret av del_diablo
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...