Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sikler du når du sover?


Yazzie

Anbefalte innlegg

Jeg er en sikler. siklet mens jeg sov oppå ei jente en gang. tørket det vekk. kysset henne på kinnet og sto opp. takker gud den dag i dag for at jeg voknet før henne.

 

haha en kompis av meg fortalte at han siklet på damen hans når de satt å så på film og han sovnet hehe....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg sikler av og til, men jeg sover ofte med munnen oppe også. Fordi jeg har store polypper og er ganske tett i nesa ofte og blablabla.

 

Lurer på hva som gjør at noe sikler og andre ikke. Interessant tema, det der,

Åpen vs lukka munn har nok veldig mykje med det å gjere vil eg tru. Med åpen munn treng ein ikkje meir enn gravitasjon for å sikle litt. Søv ein med lukka munn er det ganske vanskeleg å sikle.

Lenke til kommentar

Det spørs litt korleis hovudet ligg og. Om det står ganske opp og ned vil det bli vanskelegare å puste og du må åpne munnen for å få nok oksygen. Same sak om ein ligg med hovudet ned mot brystet eller til sida. Ganske enkelt å teste sjølv og. Ikkje noko problem å puste normalt i ein sånn stilling i vaken tilstand, men når du sovner tar gravitasjonen over kontrollen av tunga som legger seg bakover og tetter igjen. Skal ein kunne få nok oksygen må ein då gjerne åpne munnen.

Lenke til kommentar
Ja, det tror jeg også, Zeph. Jeg sover alltid med åpen munn, men det er likevel ikke alltid jeg sikler, men selvfølgelig er risikoen langt større da.

Snakker vi vidåpen munn? I såfall tror jeg det ser ganske weird ut.

 

Haha, nei, ikke vidåpen munn. Egentlig ikke noe mer enn når jeg er våken og puster gjennom munnen, jeg sitter jo ikke og gaper da heller :b

Lenke til kommentar

hadde sånn Bøyle rundt hodet før, fikk fra tannlegen før/etter regulering, husker ikke. Men ihvertfall, Ikke en natt uten at jeg siklet, sykt irriterende, morro å lese postene til folk må jeg bare si, Har en slik dårlig humor at jeg ler av det meste som står her, haha. Sikle oppå dama er klassisk, Been there Done that!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...