Gå til innhold

Støydempe harddiskene


Anbefalte innlegg

Jeg begynner å bli litt lei av lyden fra diskene mine. De bråker ikke men det en slags høyfrekvent lyd som kan irritere noe grusomt når man først blir oppmerksom på den.

 

Jeg lurte på om det ville hjelpe å montere asfalt plater rundt ramma til diskene for å dempe vibrasjoner og deretter montere vanlige dempematter for å dempe luftbåren støy. De står i ei chieftek ramme.

 

Det blir ikke mulig å dekke de fra alle kanter på grunn av vifta som blåser luft over de men det vil vel hjelpe en del?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil ikke henge de opp i strikk. Har vært mange diskusjoner om dette.

 

En harddisk trenger å være skikkelig skrudd fast. Når de går med 7200rpm så vil det være en god del bevegelse.

 

Vet at det er mange som bruker strikk til å støydempe diskene men jeg vil ikke ta sjansen.

Lenke til kommentar

Varme tror jeg ikke blir noe problem. Det vil være åpent i endene av diskene og der vil det være ei vifte som blåser luft over de.

 

Vil disse mattene ha noen effekt når det er åpent i endene eller bør jeg vente til jeg skaffer meg vannkjøling på diskene slik at jeg kan tette alle kanter?

Lenke til kommentar

Har selv hengt opp hd i strikk. Funker flott. MEN ikke bruk husholdningsstrikk!! De morkner opp etter kort tid. Kjøp en rull vulk-teip og lag passe lange strikker sjøl. Seagate B IV Hengt opp i strikk bråker ganske lite. Den utvikler så lite varme at den tåler godt litt dempematter åsså. Har en IBM 30G av problem serien. 75GXP var det vel? Den har hengt godt og luftig hele tiden. Tror det er det som har berget den.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...