dsbilling Skrevet 5. mars 2009 Skrevet 5. mars 2009 (endret) Hei alle sammen! Jeg må bare si i starten av denne posten at dere må passe på at dere ikke logger på med steam brukeren deres på denne siden: http://steampowred.co.cc/. Mange jeg kjenner og mange fler har gått i denne fellen. Det er en person, har ikke funnet ut navnet enda, som sier noe lingnende som dette: Hey, you can get all the games to steam now for free! Just log on to this page http://steampowred.co.cc/. Enjoy. Dette er da meldingen man har fått av denne personen, og da registrerer denne siden ditt passord og brukernavn. De fjerner alle vennene dine, så inegn kan kontakte deg. Jeg har selv sendt en mail til Valve og rapportert dette problemet. Jeg er selv ikke utsatt for dette problemet, men jeg har blitt forklart far mine venner at de ble ut satt for denne "hackingen". Noen som har noen forslag til hvordan man kan finne ip'en til denne personen eller neo lingnende? Hadde vært jævlig hyggelig om dere fant ut noe i det hele tatt. Takker for alle forslag. Endret 6. mars 2009 av dsbmaster
NoobCannon Skrevet 5. mars 2009 Skrevet 5. mars 2009 (endret) Folk er ikke så smarte Det finnes ikke gratis Steam spill. Om de ikke husker secret password så må de vel kontakte Valve med kjøps info som du får i epost. Kan desverre ikke hjelpe deg med og finne IP'n til scammern. Lykke til, håper han dør en smertefull død Edit: Takker for info, selv om jeg ikke hadde gått på den så kan jeg advare noen venner, de er ikke den av den smarteste gjengen Endret 5. mars 2009 av Gunpig
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 6. mars 2009 Skrevet 6. mars 2009 IP'n er 116.124.128.277, jeg tok bare og pinga web adressa med cmd i windows
Vann: kr.15 Skrevet 6. mars 2009 Skrevet 6. mars 2009 IP'n er 116.124.128.277, jeg tok bare og pinga web adressa med cmd i windows Hvorfor tror alle kidsa det er kult å ha IP'en til folk? Får ikke gjort noe med den uansett.
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 6. mars 2009 Skrevet 6. mars 2009 IP'n er 116.124.128.277, jeg tok bare og pinga web adressa med cmd i windows Hvorfor tror alle kidsa det er kult å ha IP'en til folk? Får ikke gjort noe med den uansett. Jeg veit jo det da, den er like nyttig som en datamaskin uten skjermkort.
Ninjahamster Skrevet 6. mars 2009 Skrevet 6. mars 2009 Så hvis jeg skriver inn mitt personnummer på en helt tilfeldig internettside så er folkeregisteret hacket? Nei du, tror du skal endre tittelen til "Steambrukere rundlurt".
InsertNumLock Skrevet 6. mars 2009 Skrevet 6. mars 2009 Så hvis jeg skriver inn mitt personnummer på en helt tilfeldig internettside så er folkeregisteret hacket? Nei du, tror du skal endre tittelen til "Steambrukere rundlurt". Skulle til å si det samme. Dette er ikke hacking, men rå dumskap. Når ting er for godt til å være for sant så er det som regel for godt til å være sant.
nomansname Skrevet 7. mars 2009 Skrevet 7. mars 2009 Folk er ikke så smarte Det finnes ikke gratis Steam spill. Om de ikke husker secret password så må de vel kontakte Valve med kjøps info som du får i epost. Kan desverre ikke hjelpe deg med og finne IP'n til scammern. Lykke til, håper han dør en smertefull død Edit: Takker for info, selv om jeg ikke hadde gått på den så kan jeg advare noen venner, de er ikke den av den smarteste gjengen du kan finne gratis steam spill overalt vist du leter
Bytex Skrevet 7. mars 2009 Skrevet 7. mars 2009 Du skal være ganske fjern for å gå inn på en nettside der URL er feilstavet med vilje, da. OG legge igjen brukernavn og passord. Da er du rett og slett bare ignorant idiot, og fortjener å bli ranet.
vikingkylling Skrevet 7. mars 2009 Skrevet 7. mars 2009 (endret) IP'n er 116.124.128.277, jeg tok bare og pinga web adressa med cmd i windows Hvorfor tror alle kidsa det er kult å ha IP'en til folk? Får ikke gjort noe med den uansett. Tja, har du ip-adressen er det ikke så vanskelig å finne ut hvor du bor, for eksempel... Når det er sagt er det ikke så vanskelig å gjemme seg heller, om man vet hva man gjør. Prøvde å søke på den adressen, men fikk bare "This ip address is not valid" or "This ip address is [Reserved]". Litt smart er han nok. Endret 7. mars 2009 av thecrow77
noob11 Skrevet 7. mars 2009 Skrevet 7. mars 2009 (endret) IP'n er 116.124.128.277, jeg tok bare og pinga web adressa med cmd i windows Hvorfor tror alle kidsa det er kult å ha IP'en til folk? Får ikke gjort noe med den uansett. Jeg veit jo det da, den er like nyttig som en datamaskin uten skjermkort. En datamaskin uten skjermkort er da meget nyttig. Har noen sånne stående i skapet i kjelleren. IP derimot viser deg bare siste ledd som kontaktet deg. Vansklig å vite om det også er første steg. EDIT: 116.124.128.227 ligger øyensynlig i korea i følge http://geotool.servehttp.com/ Endret 7. mars 2009 av noob11
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 7. mars 2009 Skrevet 7. mars 2009 Jeg veit jo det da, den er like nyttig som en datamaskin uten skjermkort. En datamaskin uten skjermkort er da meget nyttig. Har noen sånne stående i skapet i kjelleren. EDIT: 116.124.128.227 ligger øyensynlig i korea i følge http://geotool.servehttp.com/ Er det hjemmeservere for lokalfildeling? (Men hvordan kan du da administrere de uten skjerm? NB: Jeg kan minimalt om servere)
noob11 Skrevet 7. mars 2009 Skrevet 7. mars 2009 (endret) Det er litt forskjellige servere. Noen blir administert via XenCenter, noen via SSH og en via http. Dvs, jeg sitter i godstolen forran spillPCen min (eller med laptoppen et eller annet sted i verden) og fjernstyrer dem. Endret 7. mars 2009 av noob11
vikingkylling Skrevet 7. mars 2009 Skrevet 7. mars 2009 Kom frem til at addressen er i Seoul, og brukeren har abonnement hos Hanaro Telecom Inc. Det er bare å ta en kjapp telefon til dem, så finner de nok fort ut hvem den tilhører. Ikke at jeg har interesse av det, men Valve kan jo være det...
VikinGz Skrevet 7. mars 2009 Skrevet 7. mars 2009 Nå er vel ikke å miste steam kontoen det værste her i verden. Er værre at folk fiinner på dette med nettbank o.l. For nettbank brukes av hundrevis av uvitne mennesker som aldri leser eller tenker selv og vips var hundre tusen borte fra kontoen
Rescue me Skrevet 7. mars 2009 Skrevet 7. mars 2009 Nå er vel ikke å miste steam kontoen det værste her i verden. Er værre at folk fiinner på dette med nettbank o.l.For nettbank brukes av hundrevis av uvitne mennesker som aldri leser eller tenker selv og vips var hundre tusen borte fra kontoen Er ikke det verste i verden å knekke foten heller. Er verre å bli lam fra halsen og ned.
Bjonski Skrevet 7. mars 2009 Skrevet 7. mars 2009 Det er bare å ta en kjapp telefon til dem, så finner de nok fort ut hvem den tilhører. Og du tror en ISP vil gi bort slik informasjon til hvem som helst?
vikingkylling Skrevet 8. mars 2009 Skrevet 8. mars 2009 Det er bare å ta en kjapp telefon til dem, så finner de nok fort ut hvem den tilhører. Og du tror en ISP vil gi bort slik informasjon til hvem som helst? Selvsagt ikke, men de gir det nok bort til store selskaper som Valve om de har en god grunn til det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå