Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Rumlelyd fremme, i takt med farten


Anbefalte innlegg

Traff en føringskant med venstre framhjul så det ble slått bakover. Var en liten cm klaring mellom hjul og skjermen. Har fått rettet slik at hjulet står omtrent på sin oprinnelige plass, var traversen som ble slått skjev.

Det er og en rumle lyd som komme fremme, men jeg klarer ikke helt å lokalisere hvilken side den kommer fra. Rumlelyden går i takt med hastigheten på hjulet. Men når jeg kommer i en høyre sving så blir den svakere. Men når jeg kjører rett frem og til venstre så er den like.

Jeg ville jo tippet på at det var et hjullager, men siden lyden forsvinner i høyresving så vil vel det si at det er høyre lager som er problemet siden at det er venstre hjul som få belastningen da. Men det virker jo rart det og siden det var venstre side som fikk smellen.

Hva vil dere tro at det kan være?

Dette gjelder en Audi 80 92' 2,3e quattro

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, har tenkt å ta å få justert spissingen når jeg har fått fikset det meste. Men det virker så ulogisk at det var det høyre hjullager som skal ryke når det var det venstre som traff kanten.

 

lyden kommer fra det hjulet som "letter" fra bakken i sving. Altså indre hjulet.
Endret av RCP-88
Lenke til kommentar

Om traversen ble skadet må denne byttes. Å bøye den tilbake kan du ikke. Da er den svekket og et mindre hull kan være nok til at den kollapser igjen, og da kan det oppstå meget farlig situasjon.

 

Det virker nok som en real smell, som kan ha gitt harde vridninger som dermed kan ha tatt med lageret på venstre side av en grunn.

 

Blir dette oppdaget under PKK (eu kontrollen) får du kjøreforbud der og da (eller ved en evnt teknisk kontroll).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...