Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hjelper solarium mot kviser og arr?


Anbefalte innlegg

Nå er det særdeles få som får slike alvorlige bivirkninger av Isotretinoin (ofte kalt Roaccutane), men ved slike kurer må man i det minste forvente fysiske bivirkninger, heriblant tørre lepper og øyne, sprukken hud, neseblod og lignende. I gjengjeld får man, i over 80 % av tilfellene, kvisefri hud. Dog bør slike sterke medikamenter kun anvendes i tilfeller hvor vedkommende har utartet mye akne (cyster og lignende). Ellers kan man prøve antibiotikum som tetracykliner i tablettform og dalaciner i væskeform som påføres lokalt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...

Hei.

 

Jeg har vært plaget av kviser en god stund nå, og begynner å bli rimelig lei!

 

Jeg har prøvd endel forskjellige kremmer og piller. Det har vel egentlig hjulpet litt, men jeg sitter igjen med et fjeset fult av røde arr. Huden er nesten helt glatt, er ikke noen kviser som stikker ut eller noe. Er liksom røde arr under huden.

 

Vil det hjelpe å solarium? vil disse arrene gå vekk da?

 

Sist jeg var i syden mener jeg at jeg ble mye mindre rød i fjeset.

 

Eller er det noe annet som hjelper? Er desperat! Trenger virkelig noe som hjelper, selvtilitten blir bare dårligere å dårligere for vær gang jeg ser meg i speilet. orker snart ikke mer :(

 

Sol mot kviser er både bra og dårlig. Det er sant at sol hjelper mot kviser og arr, men det er kun på grunn av vitaminene som solen gir deg. Ulempen er at sol tørker ut huden og kan bidra til å irritere huden som i verste fall kan gi motsatt virkning. Denne siden ga meg mye hjelp mot kviser

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...