Gå til innhold

Oppstart av Outlook + Brukeridentifikasjon - Exchangekonto


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og da snakker vi Outlook Anywhere? Det kan være greit å komme med slike detaljer med en gang så folk slipper å sitte og gjette...

 

Det er flere scenarier som kan gjelde her, og hvis du kommer med litt mer info så er det ikke umulig at jeg eller noen andre har svaret. Jeg gidder i alle fall ikke sitte og utbrodere om alle mulige løsninger for alle mulige problemer før du gidder komme med relevant informasjon for problemet ditt.

 

edit; det er ikke meningen å virke sur, men det er så kjedelig med vage beskrivelser av problemer som kan være svært omfattende. I din ende vil du også oppleve det langt enklere å få løst et problem om du faktik tar deg tid til å beskrive problemet skikkelig.

Lenke til kommentar

Hadde helt glemt dette innlegget. De som får beskjed om å skrive inn brukernavn og passord er brukere som har konfigurert Outlook lokalt på pc-en mot Exchange serveren. Det er brukere som sitter utenfor "huset". Hver gang de starter Outlook så får de altså beskjed om å skrive inn brukernavn og passord...Vet ikke helt hva mer jeg skal skrive...

Lenke til kommentar
Hadde helt glemt dette innlegget. De som får beskjed om å skrive inn brukernavn og passord er brukere som har konfigurert Outlook lokalt på pc-en mot Exchange serveren. Det er brukere som sitter utenfor "huset". Hver gang de starter Outlook så får de altså beskjed om å skrive inn brukernavn og passord...Vet ikke helt hva mer jeg skal skrive...

 

 

Jeg kan informere med en gang at det ikke er mulig og omgå dette. Dette er en sikkerhets egenskap som er der av en grunn. For å slippe dette så må man slå det av på exchange server og det er ingen enkel operasjon det heller da det ikke finnes noen hake man kan klikke på for å slå det av. Mener man må inn group policy for å slå av dette. Uansett så kan man bruke en workaround med å bruke "credencial manager" altså et program som har all din bruker info og passord lagret. I best tilfelle så vil det bare være å trykke enter når denne dialogboksen kommer opp istedenfor å skrive inn fullt brukernavn og passor.

Lenke til kommentar
Jeg kan informere med en gang at det ikke er mulig og omgå dette. Dette er en sikkerhets egenskap som er der av en grunn. For å slippe dette så må man slå det av på exchange server og det er ingen enkel operasjon det heller da det ikke finnes noen hake man kan klikke på for å slå det av. Mener man må inn group policy for å slå av dette. Uansett så kan man bruke en workaround med å bruke "credencial manager" altså et program som har all din bruker info og passord lagret. I best tilfelle så vil det bare være å trykke enter når denne dialogboksen kommer opp istedenfor å skrive inn fullt brukernavn og passor.
Selvfølgelig er det mulig å omgå det - alt kan hackes til :) Om det er smart er jo et annet spørsmål...

 

Dette forutsetter at du bruker Outlook Anywhere/RPS over HTTPS, noe du fortsatt ikke har vært helt klar på. På den andre siden; bruker du ikke dette har jo ikke klienten kontakt med noen server som kan be om brukernavn og passord. Med mindre du har en eller annen sær løsning du ikke har sagt noe om :)

http://www.google.no/search?hl=no&clie...3%B8k&meta=

Endret av enden
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei!

Det er korrekt som veldig mange her påpeker at dette er en sikkerhetsfunksjon i et Exchange miljø som kjører Outlook Anywhere løsningen.

 

Når våre kunder ønsker å ha en automatisk innlogging (f.eks. på maskiner i resepsjonen og andre maskiner som sikkerheten ikke er så nøye med), bruker vi programmet AutoHotkey. Dette programmet lar deg lage makroer/automatisere mus og tastetrykk. Programmet er gratis og den kompilerer alt du gjør til en enkel og liten .exe fil som man kan la kjøre i bakgrunnen.

 

:thumbup:

Lenke til kommentar
Hei!

Det er korrekt som veldig mange her påpeker at dette er en sikkerhetsfunksjon i et Exchange miljø som kjører Outlook Anywhere løsningen.

 

Når våre kunder ønsker å ha en automatisk innlogging (f.eks. på maskiner i resepsjonen og andre maskiner som sikkerheten ikke er så nøye med), bruker vi programmet AutoHotkey. Dette programmet lar deg lage makroer/automatisere mus og tastetrykk. Programmet er gratis og den kompilerer alt du gjør til en enkel og liten .exe fil som man kan la kjøre i bakgrunnen.

 

:thumbup:

 

Takk for tipset!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...