KarmaZ Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Har planer om å kjøpe meg en ny tv-tuner, en som jeg kan ha oppe i andre etasje. Ettersom jeg ikke har råd til å ha to riks-tv pakker, med dobbel pris. Lurer jeg på om det er mulig å kjøpe kun en tuner, uten noe kort eller annen form for kostnad. Sånn at jeg bytte mellom tunerne med kortene. Bare ta kortet opp hvis jeg skal se oppe, også ta det ned hvis jeg skal se nede. Går det an?
Louigi Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Har planer om å kjøpe meg en ny tv-tuner, en som jeg kan ha oppe i andre etasje. Ettersom jeg ikke har råd til å ha to riks-tv pakker, med dobbel pris. Lurer jeg på om det er mulig å kjøpe kun en tuner, uten noe kort eller annen form for kostnad. Sånn at jeg bytte mellom tunerne med kortene. Bare ta kortet opp hvis jeg skal se oppe, også ta det ned hvis jeg skal se nede. Går det an? Har hørt at hvis du har en fra før, så får du en til veldig billig...
Pastafarian Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Om du sjekker litt nærmere hos riksTV vil du oppdage at du ikke trenger betale dobbelt for kort 2. Kan ikke skjønne at det skal være et problem å bruke et kort på forskjellige dekodere
KarmaZ Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Skrevet 3. mars 2009 Ok. Men hvis jeg kjøper en til, må jeg betale for kun kortavgift, eller må jeg betale viss mye av alle utgiftene det koster å ha en? For det blir dyrt, når man ikke har så altfor mye penger å rutte med. Spesielt når man har to utgifter på samme ting. Hadde igrunn håpt på å bare evt, betale en kortavgift til feks. 519,- x2
Pastafarian Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 http://www.rikstv.no/Kanalpakker/Prisliste-og-vilkar/
KVTL Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Kan ikke skjønne at det skal være et problem å bruke et kort på forskjellige dekodere Fordi rikstv parrer kort og boks, det gjør en slikt bytte vanskeklig. Skal du ha kun NrK så kjøp deg en boks til, skal du ha flere kanaler så må du også ha et abbonement til.
KarmaZ Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Skrevet 3. mars 2009 Så det jeg må gjøre er å bestille en rikspakke til, kort og en tuner til. Også får jeg 70% rabatt på dette. Blir igrunn altfor dyrt for min del. Har ikke rare inntektene og har nok av utgifter. Hadde igrunn håpet på og bare ha en tuner til, evt. kort (uten å måtte betale for en rikspakke til), sånn at jeg bare kunne skiftet.
Zeph Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Du betaler kun for tuneren, kortet for kun NRK og foreløpig TV2 følger med. Kanalane får du inn gratis. Så vidt eg kan sjå så får du 70% rabatt på pakke nummer to, om det er noko å hente på tuner nummer to veit eg ikkje.
Svinks Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Kan man ikke kostnadsfritt få paret kortet med mer enn en boks, så man bare tar med seg kortet og ikke hele boksen når man går fra stua til soverommet, eller fra hjemme til hytta? Ellers kan jo dette være et alternativ, dersom de har stor nok rekkevidde: Bruke pengene man ellers ville brukt på ekstra boks til en trådløs TV-link? http://www.siba.no/Products/Product.aspx?id=1485762 eller noen flere alternativer hos Clas Ohlson.
KarmaZ Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Skrevet 3. mars 2009 Ja, det er det da. Spørs om det vil holde. Det enkleste ville jo vært og rett og slett bare hatt en tuner også kunne jeg byttet mellom kortet om hvor jeg skal se tv. Men tydeligvis er det umulig! =/
Zeph Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Er det eg som ikkje forstår her eller er det alle andre som roter? Så vidt eg har forstått kan du kjøpe ein ny tuner, få med eit kort som tar inn NRK og TV2, betale 1500 kroner og aldri betale ei krone meir. Akkurat sånn det er gjort hos foreldrene mine som ikkje har behov for fleire kanaler. Om du får rebatt fordi du har ein tuner frå før av veit eg som sagt ikkje.
KarmaZ Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Skrevet 3. mars 2009 Ok. Kanskje jeg også som roter litt. Men hele poenget med å få tuner oppe, er og ha alle kanalene som Rikspakken har. ^^
Bobben1 Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 (endret) Kan ikke skjønne at det skal være et problem å bruke et kort på forskjellige dekodere Fordi rikstv parrer kort og boks, det gjør en slikt bytte vanskeklig. Skal du ha kun NrK så kjøp deg en boks til, skal du ha flere kanaler så må du også ha et abbonement til. Det er ikke vanskelig. Det er ikke noe problem å flytte smartkort mellom forskjellige dekodere. RiksTV kan parre kortet mot flere dekodere. Det er bare å opplyse hvilken dekodere man benytter så kan man flytte kortet så ofte man måtte ha behov. Det har vært solgt Sagem dekoder på Expert til kr. 599 med gratiskort for TV2,lokaltv og åpen kanal. Endret 3. mars 2009 av Bobben1
ein_2 Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 (endret) Det er ikke noe problem å flytte smartkort mellom forskjellige dekodere. RiksTV kan parre kortet mot flere dekodere. Det er bare å opplyse hvilken dekodere man benytter så kan man flytte kortet så ofte man måtte ha behov. I tillegg må dekoderen være registrert på sammen navn som kortholder. Du kan ikke parre kortet mot naboens dekoder. Endret 3. mars 2009 av ein_2
KarmaZ Skrevet 5. mars 2009 Forfatter Skrevet 5. mars 2009 Snakket med RiksTv nå nylig. Og det jeg kommer til å gjøre er å betale 999,00 kr for en tuner til, også parrer de sammen tunerne, sånn at jeg bare bytter kortene mellom tunerne når jeg skal se tv. Enkelt og greit!
Svinks Skrevet 5. mars 2009 Skrevet 5. mars 2009 Flott. Så er glasset halvfullt, i motsetning til i innlegg #10 hvor det var halvtomt?
KarmaZ Skrevet 5. mars 2009 Forfatter Skrevet 5. mars 2009 Ja, blir sånn når det er uvisser i luften. Men fikk iallefall avklart med RiksTv at det går an billig og enkelt. ^^
Zeph Skrevet 5. mars 2009 Skrevet 5. mars 2009 Snodig kor enkelt alt blir med ein gang ein tar kontakt med firmaet ein vil ha ei teneste av.
KarmaZ Skrevet 5. mars 2009 Forfatter Skrevet 5. mars 2009 Sant nok. Men tok kontakt med de for en stund tilbake, og da fikk jeg ikke svar. Så ringte jeg de igår. Og da fikk jeg svaret med engang. ^^
JesperA Skrevet 5. mars 2009 Skrevet 5. mars 2009 Kjøp nr 2! Du får boksen for 699,- kr. Så får du 70 % rabatt på abonnementet også. 57 kr mnd for rikspakken(900 kr for et år med kortavgift). Totalprisen første året blir ca 1599,- altså hundre kroner ekstra enn om du hadde kjøpt løs tuner til 1499 kr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå