Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Strøm i nakken av hjemmelaget greie


Mariofrans

Anbefalte innlegg

Var på skolen idag og fikk et kraftig slag i huet/nakken av en hjemmelaget tazer. Laget av et engangskamera og ledninger. Føltes ut som om noen slo meg hardt i bakhuet med et balltre. Føler meg helt bra nå. Har to prikker i nakken. Var hos legen og tok blodprøve, men er dette farlig?? Er 14 år.

 

De som gjorde det blir politianmeldt...

Endret av Mariofrans
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe, er noen volt i en slik blits-sak ja. Er høy spenning men lav ampere så så lenge du ikke merker noe lenger er det nok helt ufarlig.

Vet godt hvordan det føles og det kan vel ikke akkurat kalles behagelig for å si det mildt. Elektro grunnkurs + kondensatorer i stikkontakten = bad :p

Lenke til kommentar

Når du er ung tåler du relativt mye, fordi kroppen er rask og har stor evne til å reparere skade. Tror ikke du får nevneverdige mén av dette stuntet.

 

En blodprøve vil neppe bli unormal heller av dette, men det er helt normat å få en kort etter-reaksjon når kroppen utsettes for et slikt sjokk.

 

Når dette er sagt har noen av de _eldre_ som har blitt utsatt for Tazer'er som brukes i det amerikanske politiet fått problemer i etterkant, men da er de som sagt både mye eldre og har hatt helseproblemer fra før av. Har du et normalt norsk kosthold og er sunn og frisk ellers så er det noe helt annet.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

hehe, en sånn tazer greie mekka jeg selv en gang, og før jeg skulle plage andre med den tenkte jeg å bruke meg selv som prøvekanin. Fikk ikke så lyst å bruke den på andre etterpå, for det var dritvondt. men er ikke noe farlig, strømmen går bare fra ene ledningen til andre, du har sikkert bare fått et lite brannsår, det blir borte etter en stund.

Lenke til kommentar
Var på skolen idag og fikk et kraftig slag i huet/nakken av en hjemmelaget tazer. Laget av et engangskamera og ledninger. Føltes ut som om noen slo meg hardt i bakhuet med et balltre. Føler meg helt bra nå. Har to prikker i nakken. Var hos legen og tok blodprøve, men er dette farlig?? Er 14 år.

 

De som gjorde det blir politianmeldt...

 

 

Når du har prata med lege, hvorfor spør du da her?

Tror du at det finnes noen her som kan gi deg bedre svar enn det du fikk av legen? :s

Lenke til kommentar

Mest leking med strøm skjer vel på grunnkurs Elektro. Der flyr man rundt og kortslutter 230V-en på alt mulig, kobler små 9V's tannbørstemotorer på 230 volten osv... Det er som sagt ikke farlig å leke med engangskamera og spenningen som sendes inn på blitzen, med mindre man skulle være så lur å sette en elektrode midt på øyet ellernoe og svi et fint merke på hornhinnen. Litt av samme opplegget som sånne "støtpenner", bare at disse gjør en del mer vondt.

Endret av ChrML
Lenke til kommentar
Mest leking med strøm skjer vel på grunnkurs Elektro. Der flyr man rundt og kortslutter 230V-en på alt mulig, kobler små 9V's tannbørstemotorer på 230 volten osv... Det er som sagt ikke farlig å leke med engangskamera og spenningen som sendes inn på blitzen, med mindre man skulle være så lur å sette en elektrode midt på øyet ellernoe og svi et fint merke på hornhinnen. Litt av samme opplegget som sånne "støtpenner", bare at disse gjør en del mer vondt.

 

 

Enkelte fyller også sikringer med olje,litt av ett show! :dribble:

 

Bare for og ha sagt det,nei det var ikke jeg som gjorde det :whistle:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Mest leking med strøm skjer vel på grunnkurs Elektro. Der flyr man rundt og kortslutter 230V-en på alt mulig, kobler små 9V's tannbørstemotorer på 230 volten osv... Det er som sagt ikke farlig å leke med engangskamera og spenningen som sendes inn på blitzen, med mindre man skulle være så lur å sette en elektrode midt på øyet ellernoe og svi et fint merke på hornhinnen. Litt av samme opplegget som sånne "støtpenner", bare at disse gjør en del mer vondt.

No offence, men om du bare har gått grunnkurs elektro er du ikke kvalifisert til å si hva som er farlig eller ikke, leger vet sånn. En kondensator fra et engangskamera har høy spenning og lav strøm, så i de aller fleste tilfeller skal det ikke være farlig, kun gjøre jævla vondt. Men, som alt annet i verden, det finnes unntak. Noen kan få veldig stygge brannmerker, eller i verste fall kan en med dårlig hjerte få hjertestans.

 

Og før noen 'tazer' andre, prøv på dere selv først. Gjør mot andre det du vil at andre skal gjøre mot deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...