Gå til innhold

Pris: Brukt 80-200mm f/2.8 AF-D "to-ring", verdt 6300,-?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

har et to-ring 80-200mm f/2.8 AF-D på hånda, kan få det for 6300,- og jeg lurte på om dette er en ublu pris, eller er det i tråd med hva jeg må forvente å betale?

 

To-ringen har jeg forstått fokuserer raskere enn push-pull utgaven, men selvsagt ikke like raskt som AF-S.

 

Objektiver er helt 100% strøkent uten noen bruksmerker å skrive hjem/her om.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener å huske jeg betalte 5500 for min brukt. Dette var i "som ny" stand.

Det du bør være obs på er AF låseringen på disse. Den har en tendens til å sprekke/utvikle sprekker - gjerne så små at man ikke merker det før det er for sent. Men så er dette en gjenganger på de aller fleste av AF-D modellene da.

 

6300 føles litt mye ut, men det avhenger vel helt av markedet og hvor mange som ligger ute der og da.

Lenke til kommentar

Er virkelig den to-ring versjonen så veldig mye mer attraktiv?

 

Jeg kjøpte 1-rings push 'n' pullen for fire måneder siden for 3500,-

 

Ett helt strøkent eksemplar, for meg er autofokusen absolutt rask nok. Det er definitivt den beste linsen min. Så hvorfor ikke kjøpe seg en enkelt-rings versjon av dette objektivet til 3-4000 og heller snope seg noe annet for de 2-3000 du ellers hadde brukt på to-ring versjonen?

Lenke til kommentar
Er virkelig den to-ring versjonen så veldig mye mer attraktiv?

 

Jeg kjøpte 1-rings push 'n' pullen for fire måneder siden for 3500,-

 

Ett helt strøkent eksemplar, for meg er autofokusen absolutt rask nok. Det er definitivt den beste linsen min. Så hvorfor ikke kjøpe seg en enkelt-rings versjon av dette objektivet til 3-4000 og heller snope seg noe annet for de 2-3000 du ellers hadde brukt på to-ring versjonen?

 

Siden to-ringen ble solgt, så ser jeg nå etter et push-pull, har hatt dette tidligere og jeg hadde heller ingen problemer med å bruke det, snarere tvert i mot. At fokusen er litt treg er ikke så veldig farlig, kan jo håpe at fokusmotoren i D700 har litt mere guts enn den jeg da hadde i D70s også da.

Lenke til kommentar

2 rings er jo fortsatt i produksjon, så det er kanskje ikke så rart at den er litt dyrere.

Det er 2 utgaver av både skyvezoomen og 2-rings zoomen. 2-rings zoomen har også tripodfot, så det kan også være litt av verdiøkninga.

AFS utgaven ble vel stoppet når 70-200 kom i 2003.

Lenke til kommentar
2 rings er jo fortsatt i produksjon, så det er kanskje ikke så rart at den er litt dyrere.

Det er 2 utgaver av både skyvezoomen og 2-rings zoomen. 2-rings zoomen har også tripodfot, så det kan også være litt av verdiøkninga.

AFS utgaven ble vel stoppet når 70-200 kom i 2003.

Akkurat den Tripodfonten, den irriterer meg litt at ikke er på ettringszoomen...

Endret av raystr
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...