2bb1 Skrevet 2. mars 2009 Skrevet 2. mars 2009 Hei og hå. Min ladekabel er 4 meter lang, noe som til tider er ganske upraktisk. Den er oppdelt i en 2 meter tynn kabel som går til en "adapter". Videre er det 2 meter til med ledning. Strips blir for permanent, og tråd pleier som oftest ikke å holde uten å voldta kabelen (... fordi man har strammet for mye). Har prøvd mye rart, og det meste fungerer såklart. Men er ute etter å høre "revolusjonerende" metoder der ute.
Junkers Skrevet 2. mars 2009 Skrevet 2. mars 2009 Hei og hå. Min ladekabel er 4 meter lang, noe som til tider er ganske upraktisk. Den er oppdelt i en 2 meter tynn kabel som går til en "adapter". Videre er det 2 meter til med ledning. Strips blir for permanent, og tråd pleier som oftest ikke å holde uten å voldta kabelen (... fordi man har strammet for mye). Har prøvd mye rart, og det meste fungerer såklart. Men er ute etter å høre "revolusjonerende" metoder der ute. Strikk ?
2bb1 Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Skrevet 2. mars 2009 Strikk blir vel litt svakt/dekker lite. Har prøvd med et tynt banneband, men det ble ganske klumpete. Blir aldri fornøyd.
MrLee Skrevet 2. mars 2009 Skrevet 2. mars 2009 Sånn "piperenser" ting kabler gjerne er pakket med når du kjøper ting? skal vel kunne gjøres å finne noen ekstra lange. Eller du kan bare kveile kabelen i en sirkel og "vri" enden rundt kveilen på de siste omgangene.
2bb1 Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Skrevet 2. mars 2009 Å vri kabelen rundt har jeg prøvdt før, og det er vel muligens beste løsningen jeg har funnet til nå. Men ikke helt optimal føler jeg.
PL610 Skrevet 2. mars 2009 Skrevet 2. mars 2009 Biltema har strips man kan åpne igjen. Kunne det fungert?
2bb1 Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Skrevet 2. mars 2009 Det kan fungere om de er av en viss bredde, men er litt usikker på hvordan de ser ut?
PL610 Skrevet 2. mars 2009 Skrevet 2. mars 2009 Søk etter buntebånd på biltema.no. Bredden ser ut til å være 7.6mm. Mulig andre butikker har bredere
Inge Rognmo Skrevet 5. mars 2009 Skrevet 5. mars 2009 Clas Ohlson har kabelordnere med borrelås. Noe lignende er fast montert på ledningen til min Thinkpad; først kveiler jeg opp 220V-kabelen rundt laderen, deretter den utgående ledningen "på tvers av den første" slik at det låser fast den første kabelen, og fester den siste med borrelåsen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå