Gå til innhold

Hvor kan man kjøpe isopropanol?


Anbefalte innlegg

Hvor kan man kjøpe isopropanol her til lands?

 

(til rensing av elektronikk, spesielt grisete CPU-overflater)

 

Jeg har prøvd:

 

1. Bensinstasjon

2. Apotek

3. Datakjeden/diverse nettbutikker

4. Optikeren

 

Det virker som en helt umulig oppgave for meg, mens Hardware.no sine folk snakker om den som om den er å få kjøpt på Rimi.

 

:,(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det finnes muligheter til å få 100% ren om du penser deg inn på Vinmonopolet :p

 

Mener du det? Men så rimer dette, Vinmonopolet tar seg av slikt muligens, ellers hadde jo hele landet begynt å lage drikkesprit eller hva vet jeg. Tar en tur innom dit på mandag.

 

* Gleder * meg da de kommer til å stirre på meg idet jeg spør dem "Har dere isopropanol?"

Lenke til kommentar
Øhm...du får ikke tak på det på bensinstasjon? Merkelig, var der jeg sist kjøpte det iallefall.

 

Det sies at de aner ikke hva isopropanol er, selv om de har det, men de vet hva en kondensfjerner er, som inneholder mye isopropanol.

 

Uansett, hvis ikke jeg kommer noen vei med polet, kan man bestille dette her kanskje:

 

http://jhj.no/productview/20042973/

 

Kanskje...

Lenke til kommentar
Øhm...du får ikke tak på det på bensinstasjon? Merkelig, var der jeg sist kjøpte det iallefall.

 

Det sies at de aner ikke hva isopropanol er, selv om de har det, men de vet hva en kondensfjerner er, som inneholder mye isopropanol.

Nei det er sant, dagens bensinstasjoner er ikke bensinstasjoner de er legre åpne butikker som kan kanskje, kanskje hjelpe deg med littegranne bil og slikt, hvis ikke så har de iallefall en matbit du kan trøste deg med :)
Lenke til kommentar
Det finnes muligheter til å få 100% ren om du penser deg inn på Vinmonopolet :p

 

Mener du det? Men så rimer dette, Vinmonopolet tar seg av slikt muligens, ellers hadde jo hele landet begynt å lage drikkesprit eller hva vet jeg. Tar en tur innom dit på mandag.

 

* Gleder * meg da de kommer til å stirre på meg idet jeg spør dem "Har dere isopropanol?"

 

Det var en liten prosess for å få tak i det da.

Du måtte fylle ut ett skjema for hobbybruk av stoffet, så ender det til slutt opp med levering på døren...

Dog kan du klare deg med standard isopropanol som du finner på bensinstasjonen, stort sett bedrifter og de som er særdeles bastante på å bruke 100% ren isopropanol for å få CPUen ekstra ren for kjølepasta tyr til denne.

Lenke til kommentar
Dog kan du klare deg med standard isopropanol som du finner på bensinstasjonen, stort sett bedrifter og de som er særdeles bastante på å bruke 100% ren isopropanol for å få CPUen ekstra ren for kjølepasta tyr til denne.

 

Jeg er den verste perfeksjonisten, så det sier seg selv at jeg skal fylle ut det skjemaet ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...