Gå til innhold

Har laget et oppsett, Passer komponentene i det hele tatt sammen?


Anbefalte innlegg

Skal bygge meg ny pc og trenger endel råd.

Fint med linker og forklaringer :)

 

https://prisguiden.no/calc_waggon.php?waggon_id=94372

 

Dette er hva jeg tilnærmet har bestemt meg for..

Noen formeninger om hvor jeg kan trekke fra litt kroner uten at det messer opp for mye?

Noe mer jeg burde, eller kan legge til?

Takknemlig for gode ideer og forslag :)

Endret av Blue_Devil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trådstarter bes lese igjennom Retningslinjene for denne kategorien, som er tydelig nevnt i toppen av denne kategorien.

 

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

(Lyd: Logitech z-5500) duger greit til den prisen, veldig bra lyd: ) kjør på med 2 slike skjermkort og kjør crossfire; p Vil også anbefale å legge til en HDD til, så har du en backup.

 

Edit, støyfritt kabinett er temmelig umulig om du kjører viftene på Antec kabinettet på fullt. Men, på medium/low, så er det stille, p

Endret av -pyrion-
Lenke til kommentar

Der ser ut som om du bevisst er ute etter å sløse med penger. Akkurat da blir vi (i hvert fall de erfarne) litt umotiverte, for å si det sånn. Dersom du skal bruke datamaskinen til hjemmebruk, selv til ekstrem bruk, holder 10 - 12 000 kroner i lange baner. Jeg skal allikevel gi deg et ufortjent hint angående fancy, men harry kabinett. Nemlig Thermaltake Armor+ LCS.

 

CASE-VH600LBWS_0.jpg

Lenke til kommentar
Der ser ut som om du bevisst er ute etter å sløse med penger. Akkurat da blir vi (i hvert fall de erfarne) litt umotiverte, for å si det sånn. Dersom du skal bruke datamaskinen til hjemmebruk, selv til ekstrem bruk, holder 10 - 12 000 kroner i lange baner. Jeg skal allikevel gi deg et ufortjent hint angående fancy, men harry kabinett. Nemlig Thermaltake Armor+ LCS.

 

 

Nei det holder ikkje ;)

 

Men til "vanelig bruk" så holder det nok for de fleste :)

Lenke til kommentar

Svenni212000: Takk for Gode oppsett. En respektabel pris på 1. oppsettet,

der vil jeg muligens få råd til en projektor i tillegg :)

 

Pyrion: Takk for godt forslag til høytalere! z-5500 Ser riktig heftig ut!

Tror de vil gi masse lyd for pengene :)

 

Agentspoon: Takk for kabinett ide. Thermal babinettet rangerer høyt på fav. lista.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=382489 (4 usb foran er fine greier)

 

Leit at du ble umotivert, for jeg kunne virkelig trenge litt hjelp til å gjøre

dette fornuftig!

Jeg ønsker seff ikke å sløse, har tross alt minstelønn :)

Men 20k er det jeg kan klare og da helst ink. projektor

Vil kjøpe dette gjennom bedrift og spare moms.. Hvilket betyr at en pc til 20k

koster kun 15k, som jeg igjen synes er en respektabel sum for en slik pakke.

Lenke til kommentar

Har dessverre ikke peiling på projektorer, men blant høytalere vil jeg sterkt anbefale Logitech Z-5450. De er trådløse, akkurat som du ønsker.

 

202178.jpg

Datakjeden: kr 3142,-

 

Og så over til resten av datamaskinen...

 

1200_front_q_lights.jpg

Datakjeden: kr 11 868,-

 

Har prøvd å gjøre det slik at du får et fremtidsrettet produkt som yter rått i forhold til dagens teknologi, og som er åpen for oppgradering også et par år fra nå. Lykke til!

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar
Har dessverre ikke peiling på projektorer, men blant høytalere vil jeg sterkt anbefale Logitech Z-5450. De er trådløse, akkurat som du ønsker.

 

202178.jpg

Datakjeden: kr 3142,-

 

Og så over til resten av datamaskinen...

 

1200_front_q_lights.jpg

Datakjeden: kr 10 915,-

 

Har prøvd å gjøre det slik at du får et fremtidsrettet produkt som yter rått i forhold til dagens teknologi, og som er åpen for oppgradering også et par år fra nå. Lykke til!

 

han nevnte noe om 10 000 rpm disk saa kan vel vaere greit og kaste paa en western digital veliciraptor paa 150gb ogsaa som system/spill disk.

Lenke til kommentar

Agentspoon: Takk for nydelig oppsett!

Er nok en god ide å revurdere 10k rpm ja..

Kan eventuelt fikse det senere, når prisen blir hyggligere. :)

 

Giallorossi: Ja, jeg har tenkt til å bygge selv.

Har bygd 5-6 pc'er før, alle med IDE. Har hørt at Sata skal være lettere, så regner med at det skal gå fint :)

 

Yttligere et spørsmål: Trenger jeg et separat tv-kort eller er den funksjonen i skjermkort?

Lenke til kommentar

For å ta den korte versjonen:

 

Dual Core:

+ Bra til spill

+ God generell ytelse

+ Lav pris

- Dårlig til multitasking

- Lite fremtidsrettet

 

 

Quad Core:

+ God til multitasking

+ Fremtidsrettet

- Få programmer støtter full utnyttelse for øyeblikket

- Relativt dyrt

 

i7:

+ Nyeste teknologi

+ Suveren ytelse

- Svindyrt

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Fantastisk svar :D

Da var det løst.. Quad er det som passer meg best!

Ser ut til at valget vil falle på denne :)http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344757

Deler de 4 kjernene på 2,83 eller har de 2,83 hver?

Hvor, hva og hvordan er forskjellen mellom 4,6,8 og 12mb merkbart?

 

"You failed"... :)

 

Agentspoon's oppsett "Blue Devil" basert på ci7/X58 er det du *skal* velge.

Skal du først være "bakstreversk" går du for Q9650 som koster rett under 3k hos f.eks. Netshop.

 

Det blir jo helt "feil" å lage en tråd hvor du ber om å "sløse" bort 15k på en rigg, og så velge noe som er "utdatert"?

Da kunne du like gjerne gå for ett oppsett med X4 940 + 790FX.

Lenke til kommentar

Er nok dessverre slikt som skjer når jeg tar den korte versjonen. Dual Core og Quad Core viser begge til antall kjerner (2 og 4). Serien kalt i7 er derimot litt annerledes, og mange ville nok kalt den andre generasjon Quad Core. Dersom du ønsker å rykke tilbake til "bare" Quad Core, vil du også måtte gjøre andre justeringer. Dette fordi i7 går på brikkesettet X58, som er den nye standarden for fremtidig teknologi. Sånn sett er i7 mye mer fremtidsrettet enn Quad Core.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...