Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Diverse menyer virker ikke i Windows Vista

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har nylig kjøpt en bærbar MSi-datamaskin fra ps.no

Spesifikasjoner:

Windows Vista Home Premium

Intel Core 2 Duo CPU P7335 @2GHz

ATI Mobility Radeon HD 3450

Her er det mange funksjoner jeg ikke får til å fungere.

Hvis jeg høyreklikker på skrivebordet og velger "tilpass", flasher et vindu på skjermen en gang uten at det skjer noen ting. Det samme skjer hvis jeg høyreklikker på netteverksikonet nede til høyre og velker "Nettverks- og delingssenter"

Hvis jeg går i kontrollpanel er det heller ikke særlig mange funksjoner som fungerer.

Har noen opplevd liknende problemer?

Her har jeg tatt video av problemene slik at folk ser hva det går i. Som man ser i kontrollpanel, er det faktisk noen funksjoner som fungerer, men de færreste gjør.

http://www.youtube.com/watch?v=sEeokjZCOpk

http://www.youtube.com/watch?v=XrA_a1m_w-I

Håper på løsning.

På forhånd takk for hjelp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det var merkelig...

Jeg vet seriøst ikke om noe annet å gjøre enn å klage til butikken, å få dem til å se på problemet.

Bloody 'ell, sende pc'n inn til nettbasert butikk? Kommer til å ta tid. Får prøve å reinstallere alt med recovery-disc først og se om det løser seg. Hvis ikke har jeg vel ikke noe valg.

Skrevet (endret)

har samme problemet, barte jeg har stasjonær, vi har samme Systemprodusent også. Oss meg er det bare Nettverk, Min Datamaskin og Mine Dokumter som ikke funker, sidne jeg er så dum at alt mitt er på ekstern hardisk så får jeg ikke tilgang til den heller :(

Jeg skal prøve en full reinstall av vista i dag. Kan poste om det funker.

btw, jeg kjøpte min fra komplett.no 4-5 måneder siden.

EDIT: mine vinduer henger seg opp, de flasher ikke.

Endret av Moera
Skrevet

Ok, oppdatering:

Kjørte full recovery, dette løste problemet. Etter en tid har problemet kommet tilbake. Det virker som det enten skyldes at jeg avinstallerte Word Student som lå inne på maskina, eller pga. oppdateringer som automatisk har blitt lastet ned til maskinen.

Før jeg kjører ny recovery skal jeg vente på SP2 som slippes til uka. Jeg håper dette vil løse problemet. Hvis ikke skal jeg kjøre recovery nok en gang, og øyeblikkelig slette Word Student for å se om problemet kommer da.

• 2 uker senere...
Skrevet

Oppdatering:

Da har jeg funnet kilden til feilen. Det er en av de automatiske oppdateringene som skaper problemene. Går det an å stenge av automatiske oppdateringer i Windows Vista?

• 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...