Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Problemer med Automatgir Mercedes 190E

MBarne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en Mercedes 190E 88modell med automatgir. Den girer ganske bra fra 0-80, men skal jeg kjøre fortere klikker hele kassa. Den vil absolutt ikke gire opp når jeg kommer over 110ca. Viss jeg hiver pedalen helt ut, så girer den opp, men hiver den rett ned igjen med en gang jeg trykker på pedalen igjen.

Kjører på motorveien ganske ofte og dette blir ett problem for meg da den sluker bensin som bare det med 5000 omdreininger hele tiden. Tenkte meg en tur til Tyskland snart med bilen, men ser mørkt på det viss det ikke er mulig å gjøre noe med dette. Orker ikke å ligge 100 gjennom hele Danmark på de slettene når alle holder 140! Kommer til å bruke mye lenger tid på turen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
sjekka olja? trykkstyrt kasse det der.

Nei, der sa du noe :new_woot:

Vet du hvor på den der lange stanga min og max er?

Vet at bilen må være varm og i gang under peiling!

Skrevet
Vet du hvor på den der lange stanga min og max er?

Vet at bilen må være varm og i gang under peiling!

Er det en peilepinne der er det garantert markeringer, slik som på peilepinnen til motoroljen. Bilen (girkassen) skal være driftsvarm, så skal man dra den gjennom alle girene 2-3 ganger (ikke sånn kjapt gjennom, men kjenn at bilen faktisk går i gir før du girer til neste). Avslutt i park og vent ca 1min før du peiler oljen, med motoren i gang.

Samtidig kan du se på oljen (farge) og lukte på den. Lukter det brent/kattepiss, og oljen er brunaktig er det noe galt. Skal ikke lukte direkte vondt og den skal være ganske rød.

Skrevet

Takk skal prøve d!

Bør filteret også skiftes viss olja er skitten? Kan jeg bare fylle på mer olje eller bør jeg bytte alt!

Skrevet

Høres ut som et gir som ikke funker.

Skal være obs med og hive ny olje på en gammel automat kasse. Den nye olje blir for tynn så girkassa lever sitt eget liv etterpå.

Skrevet
Høres ut som et gir som ikke funker.

Skal være obs med og hive ny olje på en gammel automat kasse. Den nye olje blir for tynn så girkassa lever sitt eget liv etterpå.

Gire funker for den går fint på samme gir fra 70 - 100 men blir utrolig følsom ved raskere hastighet! Så du ville ikke ha byttet olje altså?

Skrevet (endret)

Dette er endelageret mot mellomakselen -

Det ryker på stort sett alle 190-automatkasser (deriblandt min egen).

Kan også være en ide at du heller tar en liten ringerunde om priser på vifter, fremfor å få urealistiske og faktiske fantasipriser fra oss andre.

Endret av b-real
Unødvendige kommenetarer fjernet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...