Gå til innhold

TV, nettbutikk,garanti og gråimport .


Anbefalte innlegg

Fikk i dag returbekreftelse på tvn, denne skal hentes av tollpost og sendes inn til butikken for testing, men hva om de ikke finner sammme problem som det jeg opplever?

Butikken tar frakten i første omg,men om ikke de finner feil ved tvn blir jeg fakturert for frakt begge veier (ca 2000 kr) i tillegg kommer feilsøking .

Hva gjør en da ??

 

Finner man ikke feil med produktet så må du betale frakten og servicen for feilsøking selv. Dessverre så blir dette en ofte konklusjon men da må man evt kjøre saken videre med Forbruksrådet hvis man mener dette er en feilkonklusjon. Uansett så blir dette en veldig lei spiral og havne i selv om man har retten på sin side.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nettop,fordi det dilemmaet jeg ser i en slik sak er at nettbutikken ikke finner feilen,selv om den oppstår her. Personelig mener jeg at alle andre muligheter er eleminert i og med at Rikstv har sjekket senderen samt forhørt seg med andre abbonenter i området og ikke finner feil,samt at skifte av antenne også er prøvd, vet faktisk ikke hva annet en kan gjøre da :hmm:

Detblir iallefall surt om en da skulle få en henvendelse om at feil ikke er å finne og det blir da fort meget ulønnsomt å handle fra nettbutikker .

Lenke til kommentar
Hvis du som storkunde hos netshop.no ikke får god service så blir jeg faktsik veldig skremt.

 

Hvor er Netshop.eller forsåvidt andre nettbutikker nevnt i denne saken ?

Ja jeg handler en del hos dem,men jeg handler dog fra andre også, bare siste 3 mnd har jeg kjøpt inn 4 tver og her dreier det seg om flere forhandlere.

Lenke til kommentar

Desverre hender det ofte at verksteder ikke klarer å fremprovosere samme feil man selv finner. Det er derfor viktig å opprette en dialig med butikken/verkstedet under prosessen. Presiser gjerne at du vli bli underrettet om alt som skjer, så du slipper å måtte sende inn TVen to ganger.

 

Jeg synes det burde være en automatikk i at verksteder tar kontakt når de ikke finner feilen som er beskrevet, i stedet for bare å returnere. Kun to ganger har et verksted umiddelbart funnet feil på produkter jeg har sendt inn. I ALLE de andre tilfellene har de konkludert med at produktet ikke har feil, men som senere har blitt påvist. Det skyldes heller ikke manglende beskrivelse.

Lenke til kommentar
Desverre hender det ofte at verksteder ikke klarer å fremprovosere samme feil man selv finner. Det er derfor viktig å opprette en dialig med butikken/verkstedet under prosessen. Presiser gjerne at du vli bli underrettet om alt som skjer, så du slipper å måtte sende inn TVen to ganger.

 

Jeg synes det burde være en automatikk i at verksteder tar kontakt når de ikke finner feilen som er beskrevet, i stedet for bare å returnere. Kun to ganger har et verksted umiddelbart funnet feil på produkter jeg har sendt inn. I ALLE de andre tilfellene har de konkludert med at produktet ikke har feil, men som senere har blitt påvist. Det skyldes heller ikke manglende beskrivelse.

 

Har snakket med nettbutikken og de har notert alt og skal gi tilbakemelding så snart teknikerne har sett på tvn, tok opp problemstillingen med dette ang senarioet at de ikke fant feilen og de lovte å kontakte meg uansett og de sa sogar at det var nettbutikken som i såtilfelle hadde bevisbyrden og ikke jeg som kunde .

Lenke til kommentar
Hvis du som storkunde hos netshop.no ikke får god service så blir jeg faktsik veldig skremt.

 

Hvor er Netshop.eller forsåvidt andre nettbutikker nevnt i denne saken ?

Ja jeg handler en del hos dem,men jeg handler dog fra andre også, bare siste 3 mnd har jeg kjøpt inn 4 tver og her dreier det seg om flere forhandlere.

 

Du er storkunde hos Netshop dette ble sjekket etter en diskusjon vi hadde og regner med at du da har gode avtaler (i såfall burde hatt det) Ja du handler vel 4 6 skjermer i løpet av en mnd uten at jeg vil kalle dette spesielt økonomisk smart og da spesielt hvis du ikke engang har klart å få en god avtale med Netshop hvor du storhander tydeligvis...

Lenke til kommentar
Hvis du som storkunde hos netshop.no ikke får god service så blir jeg faktsik veldig skremt.

 

Hvor er Netshop.eller forsåvidt andre nettbutikker nevnt i denne saken ?

Ja jeg handler en del hos dem,men jeg handler dog fra andre også, bare siste 3 mnd har jeg kjøpt inn 4 tver og her dreier det seg om flere forhandlere.

 

Du er storkunde hos Netshop dette ble sjekket etter en diskusjon vi hadde og regner med at du da har gode avtaler (i såfall burde hatt det) Ja du handler vel 4 6 skjermer i løpet av en mnd uten at jeg vil kalle dette spesielt økonomisk smart og da spesielt hvis du ikke engang har klart å få en god avtale med Netshop hvor du storhander tydeligvis...

 

Drit i hvor jeg handler mest/minst, det er ikke saken her, om jeg er regnet som storkunde betviler jeg sterkt og hvor mange tver eller annet jeg kjøper betyr heller ikke noe her, ei heller hvem jeg kjøper dem til.

INGENTING av dette er relevant i denne tråden, så la det ligge :cool:

Det som er relevant her er å se hvordan reklamasjon på et gråimportert produkt blir behandlet,da dette nok er relevant for svært mange .

 

mvh. Snekker`n

Lenke til kommentar

Jeg kan bare fortelle min egen historie.

Et Gråimportert Samsung. Plutselig dødt. Dette ble sendt Infocare og returnert tilbake ferdig fikset etter 7 dager.

 

En Sony med pikselfeil ble også sendt Infocare, men ble merkelig nok reparert av serviceavdelingen til Sony.

 

Butikken hvor jeg handler har serviceavtale på alle varer de selger (tror jeg, da jeg ikke har hatt problemer) så det har aldri vært noe problem. Tror ikke det er de som importerer selv heller.

Lenke til kommentar
Det er vel greit for oss fleste å vite hvordan en nettbutikk behandler deg som kunde også eller hva... Spesielt ved gråimport som diskuteres her.

 

Det er jo nettop kundebehandling ved kjøp av gråimportprodukt vi snakker om,men ingen butikker er nevnt enda og det er hele poenget.

Vær du sikker, dere skal få vite både hvordan det går og hvilke butikk(er) det gjelder uansett om det er positvt eller negativt,men jeg synest det blir feil å dra frem navn før saken er behandlet sikkelig,spesielt fordi jeg vet at vinklingen da fort kan bli feil .

Jeg beskytter iallefall ingen uansett,men jeg venter med dom til resultat foreligger .

Lenke til kommentar

Jeg tror nok ikke du kommer til å få problemer i saker hvor det foreligger klare tegn på feil/mangler. Spesielt så lenge det er innefor garantitiden.

 

Problemer med gråimport oppstår først med saker som er i gråsonen av hva som blir dekket av garanti, eller om selger går konkurs.

Endret av chrlod
Lenke til kommentar
Jeg tror nok ikke du kommer til å få problemer i saker hvor det foreligger klare tegn på feil/mangler. Spesielt så lenge det er innefor garantitiden.

 

Problemer med gråimport oppstår først med saker som er i gråsonen av hva som blir dekket av garanti, eller om selger går konkurs.

 

Vi får håpe du har rett,hovedårsaken til at jeg tar opp dette er å forsøke å belyse hva som skjer i en slik sak. Derfor onsker jeg å forfølge og belyse denne saken fra start til mål.

Jeg mener det kan være av intresse for mange,ikke minst når en vet at det koster temmelig mye å sende inn et tv kontra å levere det hos den lokale forhandleren, og må du da selv dekke dette blir det fort et kosbart tv .

 

Tollpost henta forresten tvn i dag .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja ting tar iallefall tid først brukte Tollpost en uke på transport og nå har tvn vært inne på butikken en uke, men ingen avklaring er kommet.

Fikk beskjed i dag når jeg ringte at de skulle kontakte produsent og så skulle jeg få høre,det indikerer iallefall at de har reg samme problem som meg.

Men hvor lenge er det rimelig at en skal vente, da dette var en feil som var på tvn fra dag 1 :hmm: Og det er vel heller ikke kundens problem hva nettbutikken og produsent er enige/uenige om, har en motatt en vare med feil så har en vel full rett på ny vare eller pengene tilbake uten noen form for diskusjon .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Ny oppdatering :

 

Sist jeg snakket med butikken hadde de funnet samme feil som meg, men da måtte de snakke med produsenten, så skulle de gi beskjed.

Jeg hørte ikke mere og ringte dem nå i dag og da måtte de plutselig sette opp tvn i prøverommet,dette kunne de ikke gjøre før i morgen og så skulle de kontakte meg, dette synest jeg begynner å lukte litt svidd spør du meg :cry:

Lenke til kommentar

I går lovte de å kontakte meg rundt kl 12 i dag,dette fikk jeg både muntlig og skriftlig, men var det noen som ringte??

Neida,så like før stengetid ringte jeg og da hadde de ikke fått testet,da jeg ble irritert skulle han sjekke alikevel, og joda da hadde de funnet samme feil (men den fant de jo tidligere i uken ) og nå måtte de sjekke med produsent (dette hevdet de jo også tidligere i uken) og jeg skulle få ny tilbakemelding på mandag før lunsj. Noen som tør vedde på om de ringer da :cry:

Ærlig talt,dette begynner å bli en parodi,når de trenger 2 uker på å slå på et tv for å høre at lyden ikke virker og det etter sterkt press fra meg, hva da med mere alvorlige feil :no:

Lenke til kommentar

hvis man samler opp all verden merker som det hadde vært feil på fra begylsen så er jeg ganske så sikker på at absolutt alle merkene er berørt .

 

denne gangen ble du offer for en feil på et Panasonic tv . en annen kan ha blir rammet av et fra Pioner.

 

holdbarheten på de forskjelige merkene kan umulig ha blir markant dårligere blant de mest kjente merkene. du ble nokk offer for noen som ikke kunne jobben sin

Lenke til kommentar
hvis man samler opp all verden merker som det hadde vært feil på fra begylsen så er jeg ganske så sikker på at absolutt alle merkene er berørt .

 

denne gangen ble du offer for en feil på et Panasonic tv . en annen kan ha blir rammet av et fra Pioner.

 

holdbarheten på de forskjelige merkene kan umulig ha blir markant dårligere blant de mest kjente merkene. du ble nokk offer for noen som ikke kunne jobben sin

 

Joda det har du rett i, men jeg har tidligere sendt inn et Samsung tv og der var det ikke noen diskusjon i det hele tatt,menst med panasonicen var det mye frem og tilbake før det løste seg .

Det er nå en kjent sak at panasonic har en del feil på en rekke modeller med innebygget MPEG 4 leser (Riks tv), dette fikk jeg først bekreftet av nettop Riks tv som kunne fortelle at flere slet med lyden på enkelte kanaler og at feilen lå i tvn, noe som nå er bekreftet .

Men det er ganske riktig som du sier, mandagsprodukter kan en få fra alle :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...