Gå til innhold

[LØST]Bridged modem pluss router?

Anbefalte innlegg

Jeg har internett fra Tele2, og modemet (Speedtouch 516i) ser ut til å være koblet i bridge mode. Dette gjør at Nintendo DS nekter å koble seg til nettet, uansett hva jeg fikler med i de to trådløse alt-i-ett boksene jeg har tilkoblet modemet via en switch.

Så vidt jeg har skjønt, trenger DS en trådløs router som også er satt opp som DHCP-server.

Er det mulig å sette opp en av boksene til å være DHCP-server samtidig som den gir internett fra modemet?

Jeg har en Netgear WPN824 og en Billion Bipac 743-GE tilgjengelig.

Endret av eradicatus
Videoannonse
Annonse

Dette skal utforskes.

Hvis jeg skjønner det korrekt, kan jeg stappe en ledning fra switchen, til WAN-porten på Netgear-saken. Dermed kan Netgear fungere som DHCP for enheter som kobles til denne boksen.

I stedet for "Ikke koble andre enheter i switchen hvis du må bruke den mellom modem og router" som du nevner.

Det har ingenting å si om andre enheter kobles rett til switchen og får ip fra ISP, da det er kun denne trådløse delen som Nintendoen kobler til, jeg vil skal ha sånn DHCP-oppsett.

Kjipt at Bipacen har en RJ-11 kontakt som WAN-port. (Fatter ikke hvorfor)

Da kunne jeg ha brukt denne i stedet for å måtte omøblere hele hjemmenettverket for å få signal fra Netgear.

Takk for svar.

Edit:

Det virker.

Jeg har Netgear som ruter og DHCP-server for enhetene som kobles til den, og "vanlig" nettverk for resten av tingene som kobles rett til switchen.

Endret av eradicatus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...