Chrisss Skrevet 25. februar 2009 Skrevet 25. februar 2009 Hei jeg var kjøpte en ny HTC Touch Diamond i telebutikken ! Men fant ut fort etter 1 time at det ikke er en telefon for meg ! Hva kan jeg gjøre nå ? Har kunn starta den opp ! Vist noen er keen på bytte si i fra ! Lyst på c902-c905
nomore Skrevet 25. februar 2009 Skrevet 25. februar 2009 Ta kontakt med butikken du kjøpte den i og hør med dem om du kan få bytte den i den telefonen du ønsker ved å betale et mellomlegg/gebyr. Spør man pent og legger frem hele saken så er butikker ofte greie og serviceinstilte. Men dersom de nekter deg det så har de rett til det.
osse-mon waits for alice Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 Ja, kontakt butikken, vær ydmyk, og si at du er fullstendig klar over at du ikke har bytterett, men telefonen var for avansert/vanskelig/anderledes for deg. Det viktigste er at du pakker den pent ned, og er høfling
Chrisss Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Skrevet 26. februar 2009 Det gikk vist ikke gitt ! Siter her med en mobil til 3800 som jeg ikke bruker ,heheh
osse-mon waits for alice Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 Det er leit, men da er vel bruktmarkedet et sted å anbefale!
Christoffero89 Skrevet 27. februar 2009 Skrevet 27. februar 2009 Fordi butikken vil jo selge den til fullpris igjen
Chrisss Skrevet 28. februar 2009 Forfatter Skrevet 28. februar 2009 Jeg hadde kunn starta den opp en gang ! Så da fikk jeg ikke lov bytte = ( Noen som vil bytte ? Tar gjerne i mot en c 902 ?
Kveldsro Skrevet 28. februar 2009 Skrevet 28. februar 2009 Jeg hadde kunn starta den opp en gang ! Så da fikk jeg ikke lov bytte = ( Noen som vil bytte ? Tar gjerne i mot en c 902 ? Legg den ut på bruktmarkedet her og på finn.no Da får du nok solgt den ganske raskt.
Black Star Skrevet 28. februar 2009 Skrevet 28. februar 2009 Det er en grunn til at forhandlere som normalt har bytterett på det de selger, ikke alltid tilbyr dette på mobiltelefoner. Den største grunnen er at mobiltelefoner gjerne selges med et abonnement som subsidierer telefonen. Disse abonnementene selges jo med 12 måneders binding, og det er mye jobb og kan føre til mye krøll om man må ta tilbake telefonen og kansellere dette abonnementet. Der jeg jobber, tar vi tilbake telefoner hvis de er solgt uten abonnement, og IKKE registrert som utstyrsendring på kundens eksisterende abonnement. Dette til tross for at vi ikke automatisk tilbyr returrett på telefoner. Kunden skal ha en god grunn, og ha forståelse for vår situasjon, om vi skal ta tilbake en telefon og ta all jobben det er med å tilbakeføre et abonnement med binding tilbake til gammelt abonnement eller gjøre det om til et abonnement uten binding. Når man kjøper i butikk, har man jo uansett mulighet til å prøve ut telefonen før kjøp. En annen grunn er at mobiltelefoner selges med minimal margin (tidvis med tap), og skal man selge en telefon som b-vare, må man sette en enda lavere pris. Da går man nesten garantert med tap uansett.
Shruggie Skrevet 28. februar 2009 Skrevet 28. februar 2009 Jeg har aldri hatt mulighet til å prøve en mobiltelefon i butikken, de har aldri ladet batteri eller sim-kort.
Black Star Skrevet 28. februar 2009 Skrevet 28. februar 2009 Jeg har aldri hatt mulighet til å prøve en mobiltelefon i butikken, de har aldri ladet batteri eller sim-kort. Da benytter du feil butikker Vi har ladere til omtrent alle mobiltelefoner vi har utstilt. Alarmsystemet og strømsystem er integrert i festemekanismen til hver enkelt mobil. Mangler kun overgang til HTC og noen Samsung-modeller (Samsung har drøssevis med forskjellige ladere). Sim-kort er også installert i alle telefonene. Ulempen med det, er at folk ofte ringer feil nummer og kommer til en av telefonene vi har utstilt. Og hvis Telenor sender ut masse-sms'er (som oppdateringsinfo) så piper det og uler i alle telefonene omtrent samtidig. Kunder som er inne i butikken da, ser mildt sagt forundrede ut :!: ). Selvsagt hender det at batteriet på en eller flere modeller er flatt, ettersom noen av overgangene må gå på omgang. Men det er bare å koble den til om kunden spør.
Alastor Skrevet 1. mars 2009 Skrevet 1. mars 2009 Lite tips: Må ikke registere simkortene før de brukes, da fungerer telefonene, men får ikke tilgang til telenornettet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå