Gå til innhold

Hvor dårlig kundeservice tåler man før man blir irritert?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg ønsker å dele min erfaring med SPACEWORLD JESSHEIM.

 

 

Jeg kjøpte Logitech Z-5500 i 2005. Etter ca 1 1/2 år, så røk sikringen. Det var her det hele startet. Fikk byttet denne, og anlegget var ok igjen. Etter noen måneder til, så var plutselig anlegget helt dødt igjen. Prøvde å bytte sikring, uten hell, og jeg pakket ned anlegget og kjørte det opp på SPACEWORLD JESSHEIM. Fikk beskjed om at de skulle sende dette videre til Itegra, noe som er greit nok. Jeg greide å være uten anlegget en stund.

 

Etter ca 2 uker, fikk jeg beskjed om at ting var klart, og jeg reiste opp for å hente det. Det viste seg at jeg hadde fått alt sammen nytt. Jeg reiste ivrig hjem for å koble opp dette igjen. Funket det? Nei, dessverre. Anlegget var like dødt som det gamle. Da var det å pakke sammen igjen, å reise opp til SPACEWORLD.

Nå viste det seg at jeg hadde fått en død forforsterker til logitechen. Jeg fikk heldigvis en ny på stedet, og reiste hjem. Etter dette har anlegget fungert delvis bra i ca 1 år. Eneste problemet har vært at lyden plutselig har blitt borte, og forforsterkeren har "krasjet". Dette løste jeg ved å trykke på powerknappen, også skru det på igjen etter 10 sekunder.

 

For en måned siden, så døde forsterkeren igjen. Det var fortsatt lys på forforsterkeren, men jeg fikk ikke skrudd det på. Etter ca en uke til, så ble denne helt svart, og like død som forsterkeren.

 

På torsdag 19.2.09? leverte jeg inn forsterkeren til SPACEWORLD nok en gang, og fikk beskjed om at de skulle sende den inn til service. I dag, 24.2.09 fikk jeg beskjed om at den var klar til henting. Jeg reiste opp og fikk beskjed om at sikringen hadde gått.

Da spurte jeg om de tilfeldigvis hadde en slik sikring på lager, og ja da, svarte mannen bak disken.

Nå kommer den fine delen:

Jeg spurte om det var mulig å få med en slik, i tilfelle den gikk igjen.

Ja sa han igjen, men forlangte 20 kr for sikringen.

Jeg spurte om det virkelig var nødvendig, etter alt styret frem og tilbake, og så mye feil, om jeg kunne FÅ en slik sikring.

Men dette var det dessverre ikke mulig.

Så spurte jeg om det var mulig å være så smålig, jeg hadde tross alt hatt ganske mye heftelser med dette.

 

Jeg fikk til svar: Takk i like måte, du er like smålig selv.

 

Ikke at 20 kr er store penger her i verden, men det er snakk om å ha visse forståelser for kunden, og yte litt service.

 

Jeg takket for utrolig bra kundeservice, tok med meg forsterkeren, og var på vei ut til døra. Da hørte jeg han si til kollegaen sin, HERREGUD! Er det MULIG?

 

Da sprakk det for meg, og jeg ba han kysse meg i ræva, og gikk ut døra.

 

Utenom dette, så skal jeg ikke beskylde de for hverken et høyt kunnskapsnivå om produktene de selger, eller bra kundeservice.

 

 

Mitt spørsmål i forhold til dette er:

 

Hadde dere akseptert slik oppførsel fra en butikkansatt hvor dere handler?

 

Ville dere ha handlet på dette stedet igjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vell. man kan ikke forlange en sikring, sånn i tilfelle den skulle gå istykker igjen. siden det er noe galt med logitech annlegget ditt stadig vekk ville jeg heller klagd på at de lager søppel en å klage på at du faktisk ikke får en sikring av spaceworld. send heller en mail til logitech, det er dem du skal kreve sikring av. spaceworld kan ikke noe for at noen produsenter lager dritt.

Lenke til kommentar

Syns du godt kunne fått denne sikringen.

 

Har selv jobbet i servicebransjen, den gang på interiør. Det hendte ofte at jeg slang med et par ekstra pærer til en lampe, eller et ekstra skruesett til en hylle pga kundene kanskje har hatt problemer med dette tidligere.

 

Kunden har alltid rett til en grad.

 

Jeg handler ikke på spaceworld selv pga dårlig service. Det virker som de ansatte har en slags kultur om å være vansklige ovenfor kunden.

 

At en ansatt kommenterte din oppførsel er merklig. Hadde jeg vært deg hadde jeg sendt brev til ledelsen om dette.

 

Det går på prinsippet, ikke 20 kr.

 

vell. man kan ikke forlange en sikring, sånn i tilfelle den skulle gå istykker igjen. siden det er noe galt med logitech annlegget ditt stadig vekk ville jeg heller klagd på at de lager søppel en å klage på at du faktisk ikke får en sikring av spaceworld. send heller en mail til logitech, det er dem du skal kreve sikring av. spaceworld kan ikke noe for at noen produsenter lager dritt.

 

Det er spaceworld som er ansvarlig for ting de kjøper inn. Spaceworld har valgt å kjøpe inn dette og må derfor ta konsekvensene av dette til en viss grad.

Det handler om service. Tror spaceworld hadde tjent på å slenge med en sikring.

Endret av RunarL
Lenke til kommentar
vell. man kan ikke forlange en sikring, sånn i tilfelle den skulle gå istykker igjen. siden det er noe galt med logitech annlegget ditt stadig vekk ville jeg heller klagd på at de lager søppel en å klage på at du faktisk ikke får en sikring av spaceworld. send heller en mail til logitech, det er dem du skal kreve sikring av. spaceworld kan ikke noe for at noen produsenter lager dritt.

 

Jeg tror det hjelper fint lite å klage til Logitech om at anlegget er dårlig. Kommer ingen vei med det.

 

Nå har jeg hatt 2 stk av det sammen anlegget, men begge har det vært tull med.

 

De fleste jeg har pratet med, som har samme anlegget, er kjempefornøyde, så det er ingen dårlig vare heller..

Lenke til kommentar

For meg høres det ut som om du har fått veldig god service, anlegget har jo blitt fikset gjentatte ganger for deg. Sannsynligvis har du for produsenten vært en kunde de har gått i "dundrende underskudd" på, dog det er jo ikke din feil at de lager dårlige produkter.

 

Når det er sakt har du jo ikke noe krav på å få en ekstra sikring gratis. Butikken kunne slengt med en for å være hyggelige med deg, men husk: De som selger BILLIG (og det er det) anlegg lever IKKE av å være hyggelige med kunden. Jeg er enig i at jeg nok hadde forventet å få sikringen med, men du har da ikke grunn til å bli sur fordi du ikke fikk den, de fikset jo problemet gjorde de ikke.

Lenke til kommentar
For meg høres det ut som om du har fått veldig god service, anlegget har jo blitt fikset gjentatte ganger for deg. Sannsynligvis har du for produsenten vært en kunde de har gått i "dundrende underskudd" på, dog det er jo ikke din feil at de lager dårlige produkter.

 

Når det er sakt har du jo ikke noe krav på å få en ekstra sikring gratis. Butikken kunne slengt med en for å være hyggelige med deg, men husk: De som selger BILLIG (og det er det) anlegg lever IKKE av å være hyggelige med kunden. Jeg er enig i at jeg nok hadde forventet å få sikringen med, men du har da ikke grunn til å bli sur fordi du ikke fikk den, de fikset jo problemet gjorde de ikke.

 

 

Jeg har aldri sagt jeg har krav på det i det hele tatt. Jeg mente de kunne yte litt service, og det gjør denne butikken ikke for fem øre. De selger heller ikke billig, jeg betale ca 1000 kr over nettbutikkpris på dette anlegget.

 

Når de i tillegg sier ting som HERREGUD, er det mulig, da skulle hatt rett og slett å ha fått forsterker i hodet, spør du meg.

Lenke til kommentar
For meg høres det ut som om du har fått veldig god service, anlegget har jo blitt fikset gjentatte ganger for deg. Sannsynligvis har du for produsenten vært en kunde de har gått i "dundrende underskudd" på, dog det er jo ikke din feil at de lager dårlige produkter.

 

Når det er sakt har du jo ikke noe krav på å få en ekstra sikring gratis. Butikken kunne slengt med en for å være hyggelige med deg, men husk: De som selger BILLIG (og det er det) anlegg lever IKKE av å være hyggelige med kunden. Jeg er enig i at jeg nok hadde forventet å få sikringen med, men du har da ikke grunn til å bli sur fordi du ikke fikk den, de fikset jo problemet gjorde de ikke.

 

 

Jeg har aldri sagt jeg har krav på det i det hele tatt. Jeg mente de kunne yte litt service, og det gjør denne butikken ikke for fem øre. De selger heller ikke billig, jeg betale ca 1000 kr over nettbutikkpris på dette anlegget.

 

Når de i tillegg sier ting som HERREGUD, er det mulig, da skulle hatt rett og slett å ha fått forsterker i hodet, spør du meg.

Ta med forsterkeren nok en gang opp dit og sleng den i hodet hans :laugh:

Lenke til kommentar
Dårlig service fordi du ikke fikk en ny sikring før den gamle ble ødelagt...?

 

Vennligst les hele tråden før du kommer med sånt.

 

Jeg har lest alt. De har reparert anlegget hver gang det har gått i stykker, og gitt deg alt du har krav på. Du kan ikke regne med å få reservedeler gratis. Slutt å oppfør deg som en suttrete liten dritunge!

Lenke til kommentar
Dårlig service fordi du ikke fikk en ny sikring før den gamle ble ødelagt...?

 

Vennligst les hele tråden før du kommer med sånt.

 

Jeg har lest alt. De har reparert anlegget hver gang det har gått i stykker, og gitt deg alt du har krav på. Du kan ikke regne med å få reservedeler gratis. Slutt å oppfør deg som en suttrete liten dritunge!

Var jo ikke det han klagde på da. Var vel mer holdningen til de ansatte der.

Lenke til kommentar
Jeg fikk til svar: Takk i like måte, du er like smålig selv.

 

Ikke at 20 kr er store penger her i verden, men det er snakk om å ha visse forståelser for kunden, og yte litt service.

 

Jeg takket for utrolig bra kundeservice, tok med meg forsterkeren, og var på vei ut til døra. Da hørte jeg han si til kollegaen sin, HERREGUD! Er det MULIG?

Dette er i allefall langt over streken. Greit nok, eg har gjerne noen "kreative" og humoristiske formuleringer - men selv om kundene er bedrifter så er eg aldri ufin.

Lenke til kommentar
Jeg fikk til svar: Takk i like måte, du er like smålig selv.

 

Ikke at 20 kr er store penger her i verden, men det er snakk om å ha visse forståelser for kunden, og yte litt service.

 

Jeg takket for utrolig bra kundeservice, tok med meg forsterkeren, og var på vei ut til døra. Da hørte jeg han si til kollegaen sin, HERREGUD! Er det MULIG?

Dette er i allefall langt over streken. Greit nok, eg har gjerne noen "kreative" og humoristiske formuleringer - men selv om kundene er bedrifter så er eg aldri ufin.

 

 

Synes også at en sikring hadde vært på sin plass uten betaling, det kan jo spare dem en ekstra runde med kunden, selvom det ikke er en selvfølge så er det vel lite du skal ha mellom ørene for å forstå det?

Uansett om han har fått fikset varen sin flere ganger så er det ikke kult å ta den turen flere ganger fordi ting går i stykker.

Samt, er du ryddig hele veien får du også kundene tilbake, hva er vel en kostnaden av en sikring mot at kunden kommer tilbake? Tipper trådstarter tar pengene med seg til noen andre neste gang.

 

Å kalle han sutrete blir bare for dumt.

 

-SD-

Lenke til kommentar

Sitter akkurat og tenker på det samme som Logiman.

 

Har du sjekket det det elektriske uttaket i leiligheten/huset, hvis ikke, sjekk spenningen med et multimeter.

 

Selv bodde jeg i en leilighet der jeg hadde problem med at lyspærene gikk ofte, da målte jeg det som jeg selv mener er underspenning, jeg målte 215 Volt. Trodde aldri at underspenning skulle være et problem, men det var det for meg. Standard avvik fra 230 volt kan være +/- 10%.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...