Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Røykestopp, har du effektive tips?


rune89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er det største problemet ditt?
  • Somatisk? (Fysiske følser av røykesug?)
  • Psykologisk? (Gleden ved å røyke?)
  • Psykosomatisk (Irritasjon og depresjon ved avhold?)

 

 

Jeg vil tro det første, men også det siste. Bortsett fra at jeg ikke blir deprimert av å ikke røyke, hehe!

Men mest det første : Altså fysiske

Lenke til kommentar
Da har du flere muligheter:
  • Nikotintyggegummi
  • Nikotinplaster
  • Medikament

Velg en..

 

Tyggis eller plaster? Tror mest på tyggis egentlig.

De pillene som er på markedet nå har en økt risiko for depresjon.

Legen anbefalte meg heller ikke disse.

Da har du funnet svaret. Resten er bare "to do". ;)

Lenke til kommentar
Såklart er man fysisk avhengi av røyk.

 

Av avhengighetsskapende substanser er det omtrent bare heroin kroppen blir fysisk avhengig av faktisk.

Feil. Alkohol, nikotin, kokain og heroin er alle fysisk avhengihetsskapende stoffer. Ifølge lommelegen kan alkohol gi disse abstinensene:

 

Bevisstløshet og rykninger i armer og bein.

Delir (delirium tremens): Tegn på kraftig abstinens (se over) sammen med tegn på akutt sinnssykdom (psykose). Personen er desorientert, tenker uklart og har hallusinasjoner. Hallusinasjoner vil si at man ser eller hører ting som ikke finnes i virkeligheten. Synshallusinasjoner er typisk for delir. Personen kan "se" små dyr som kryper på kroppen eller rundt i rommet.

 

http://www.lommelegen.no/321351/alkoholabstinens

 

Abstinensene av alkohol kan forresten drepe deg, så ikke kom her og si at heroin er det eneste som er ordentlig saker. Sorry for off-topic

Endret av Callisto Star
Lenke til kommentar
Da har du flere muligheter:
  • Nikotintyggegummi
  • Nikotinplaster
  • Medikament

Velg en..

 

Tyggis eller plaster? Tror mest på tyggis egentlig.

De pillene som er på markedet nå har en økt risiko for depresjon.

Legen anbefalte meg heller ikke disse.

Da har du funnet svaret. Resten er bare "to do". ;)

 

Hehe, thanks :)

Lenke til kommentar

Hjelpemidler til å slutte å røyke tror jeg bare er å lure seg selv, og bruke unødvendig med penger.. Har ikke brukt noe av dette selv og vet ikke hvordan det funker. Men for meg så lukter det like mye bløff av disse røykestopp-produktene som det gjør av slankepiller..

 

Det finnes ikke en lett vei ut av noe, kun viljestyrke.

 

Men mulig jeg tar feil av disse produktene?

Lenke til kommentar

Kan da ikke være alt forgjeves med plaster, tyggis og hva det enn skulle være. Glemmer alltid hva det ordet heter, men å lure seg selv kan være til stor hjelp. "Ja, disse tyggisene vil hjelpe meg å slutte." Da blir man innstilt på det og tror at det hjelper, selv om det (ikke) hjelper. Jeg tenker på psilocybe (ikke brukeren her på forumet) av en eller annen grunn, men det rimer på det ordet forsåvidt.

Lenke til kommentar
Hjelpemidler til å slutte å røyke tror jeg bare er å lure seg selv, og bruke unødvendig med penger.. Har ikke brukt noe av dette selv og vet ikke hvordan det funker. Men for meg så lukter det like mye bløff av disse røykestopp-produktene som det gjør av slankepiller..

 

Det finnes ikke en lett vei ut av noe, kun viljestyrke.

 

Men mulig jeg tar feil av disse produktene?

 

Idk, fordi jeg har aldri prøvd noen "hjelpemiddler". Lengste jeg noen gang har greid meg uten røyk var i 7dager, så sprakk det :cry:

Lenke til kommentar

Slik jeg ser det så kan man kun slutte permanent med en ting hvis man har gjort det selv, på egenhånd, ved viljestyrke og bestemthet. Hvis man trenger produkter som skal erstatte røyken så godt det lar seg gjøre, ja da hjelper ikke det om man ikke har den "riktige" tankegangen.

 

Akkurat som at det ikke hjelper å stappe i seg slankepiller og tro at man skal gå ned i vekt og bli der uten å skifte livsstil og tankemønster.

Lenke til kommentar
Og jo lenger du er unna røyken, jo mere innser du hvor dumt det er å røyke og at det egentlig er helt unødvendig! Sånn er det for meg ihvertfall!

 

Så bra at du klarer å holde deg unna! :)

 

Ja, absolutt. Det er et godt poeng og godt argument for ikke å røyke. + at man sparer både helse og penger :p

 

Takk for det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...