Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Begynner maskinen min å bli utslitt?


Anbefalte innlegg

Heisann!

Ville bare takke for råd og tips jeg har fått i denne tråden. Jeg åpnet kabinettet, og fikk nesten bakoversveis over hvor mye støv og hundehår som var inni der. I mangel av trykkluft på boks måtte jeg være kreativ, så jeg benyttet egen lungekraft og blåste med sugerør rundt omkring så støvskyene stod. Brukte støvsugeren forsiktig for å få bort noe av støvet jeg hadde blåst vekk.

 

Nå synes jeg maskinen er ganske så stillegående i forhold, og når jeg kommer inn i rommet, er det nesten så jeg tror den har stengt seg av :-)

Så ja, jeg kom langt med litt ”støvblåsing”.

 

Dette for holde i første omgang, og jeg tror jeg har fått gjort mye. Når det blir tid og anledning, tar jeg med maskinen til bror min, så kan han få blåse den ren på verkstedet. Vel, de er bilmekanikere, men flesteparten er også datanerder, så jeg skal nok få hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det var bra å høre :)

Ja, jeg må si jeg er imponert. Dette skal nå bli en rutine her i huset. Maskinen er så stillegående at det er en fryd.

 

Etter og ha sett hvor mye støv det var inni pcen, vet jeg ikke om jeg tør dra frem dvd-spilleren for å se hvor mye som ligger bak der. Men det bør gjøres med tanke på brannsikkerheten. Fikk meg en liten tankevekker i dag, ja...

Lenke til kommentar

Om du vil gjøre maskinen enda mer stillegående kan du besøke biosintillingene en tur. Kanskje du finner en innstillinge for viftene. På AMD baserte hovedkort heter den ofte cool & quiet, sett den på silent og hør ette rom det er noen forskjell. Obs: Ikke fikle for mye der inne, det kan i verste fall resultere i defekte komponenter.

Lenke til kommentar
Om du vil gjøre maskinen enda mer stillegående kan du besøke biosintillingene en tur. Kanskje du finner en innstillinge for viftene. På AMD baserte hovedkort heter den ofte cool & quiet, sett den på silent og hør ette rom det er noen forskjell. Obs: Ikke fikle for mye der inne, det kan i verste fall resultere i defekte komponenter.

Før jeg reinstallerte maskinen, hadde jeg et program (husker ikke hva det het sånn i farta) hvor jeg kunne justere hastigheten på viftene og hadde full oversikt på alt av temperaturer. Så hvordan temperaturen steg når viftene ble justert ned, og hørte også forskjell i lyden. Jeg prioriterte god avkjøling, for da var enda ikke lyden av viftene blitt plagsom.

Men jeg er storfornøyd med maskinen, og har enda ikke vent meg til hvor stille den går, og jeg stopper alltid opp når jeg kommer inn i rommet siden der liksom er så stille.

Lenke til kommentar
Det var ikke ytelse og spilling som var temaet, hvorfor må alle sitte med 2 stk ATI Radeon HD 4870 x2? Bare la det være utenfor temaet, ikke engang si at "OMG maskinen din suger". Kanskje den holder til det bruket den var kjøpt for?

Har ikke sagt det! Sitter selv med Nvidia 7600 og den fungerer så vidt :p Leste ikke hele posten heller da :wallbash:

Bleklager vis jeg sa noe feil ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...