NoAcces Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 Hei! Jeg har hatt hjemme to DVD-spillere fra Elkjøp de siste dagene for å kunne bruke disse til DivX. Den ene fant ikke formatet, mens den andre fikk problemer med hakkete bilde og frys. Jeg dro til Elkjøp og fikk teste to plater på to andre spillere og ingen av disse greide oppgaven heller. Har testet platene med VLC på min PC og det gikk greit. Er det noen som forstår hvorfor jeg ikke får spillt av dise platene på en DVD-spiller med DivX støtte når jeg får det til med VLC? Testet bl.a. denne hjemme: Pioner DV410VK http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...jMAAAEOV.I03xiL
Alastor Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 Og du er helt sikker på at det er godkjent divx-codec som er brukt?
k-orm Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 Kjøp heller denne. En av markedets DVD-spillere som spiller flest formater. (Er en demomodell, altså ikke 100% ny).
NoAcces Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Skrevet 23. februar 2009 Og du er helt sikker på at det er godkjent divx-codec som er brukt? Det vet jeg ikke. Lastet ned noen filmer fra nett som fungerte fint med VLC, så da hadde jeg forventet at den også ville fingere på en DVD-spiller med DivX-støtte...?
esoteric Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 *Det vet jeg ikke. Lastet ned noen filmer fra nett som fungerte fint med VLC, så da hadde jeg forventet at den også ville fingere på en DVD-spiller med DivX-støtte...? Nei, det trenger den ikke nødvendigvis og gjøre.
NoAcces Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Skrevet 23. februar 2009 *Det vet jeg ikke. Lastet ned noen filmer fra nett som fungerte fint med VLC, så da hadde jeg forventet at den også ville fingere på en DVD-spiller med DivX-støtte...? Nei, det trenger den ikke nødvendigvis og gjøre. Er det mulig å oppgradere disse spillerne til å støtte alle DivX codecer. Litt vanskelig å vite hvilken codec man får når man laster ned en DivX fil fra nettet...
k-orm Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 Er det mulig å oppgradere disse spillerne til å støtte alle DivX codecer.Tror ikke det er mulig.
B4stian Skrevet 2. mars 2009 Skrevet 2. mars 2009 Nei. det er dårlig med oppdateringer på den fronten. De fleste støtter vel standard DivX og Xvid hvis jeg ikke tar feil. Det beste er jo å ta en dvdfilm du har og så konvertere den til en avi-fil med standard divx-codec og se om det fungerer da.
Alastor Skrevet 2. mars 2009 Skrevet 2. mars 2009 Og du er helt sikker på at det er godkjent divx-codec som er brukt? Det vet jeg ikke. Lastet ned noen filmer fra nett som fungerte fint med VLC, så da hadde jeg forventet at den også ville fingere på en DVD-spiller med DivX-støtte...? VLC innehar innebygde kodeker som spiller kort og godt "alt". Det finnes hundrevis av ulike kodeks på nettet, dvd-spilleren din støtter kun den offisiellt godkjente divx-en, og ikke alle variantene. Offisiellt i allefall. Den støtter nok et par andre varianter også - men du kan ikke forvente at den skal spille alt vlc gjør nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå