Gå til innhold

Canal Digitals hd pvr- har noen en løsning på bråket?


Anbefalte innlegg

Bor i et borettslag som har Canal Digital kabel som leverandør. Vi har fått ovenstående boks, og jeg er ikke imponert. Synes den bråker rikelig, men jeg vente meg til den etter hvert. Fikk så problemer med at den lukket ned, hvis jeg skulle høre radiokanalene.

 

Fikk uten problemer byttet, og tilsendt en ny. Denne er nå koblet opp, men den bråker dobbelt så mye som den foregående. Dette problemet har vært mye oppe i diskusjon flere steder, også på denne siden.

 

Er det noen som har tatt skrittet og åpnet boksen? Sett hvor problemet er? Harddisk eller vifte? Kunne jeg satt inn en ny vifte så hadde det jo vært fint. De koster jo ikke alverden.

Er det noen som vet om jeg kan kjøpe min egen hd pvr og sette opp istedet for denne elendige Sagem boksen?

 

Hilsen tukols

Endret av tukols
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette så bra ut ein_2. Ser jo ikke ut som om det skulle være problemer med å skifte ut vifta her. Ser hardisken er en western digital, og det er ihvertfall en god vare. Så mon ikke det er vifta som bråker?

 

Etter litt mere tettlesing av siden, ser jeg at det faktisk er harddisken som blir utpekt til synder. Men...........mon ikke det går an å skifte denne også. Vil sjekke om boksen har plombering.

Endret av tukols
Lenke til kommentar

Sjekk først om det hjelper å løfte disken ut av kabinettet. Det kan være resonnans.

Anskaffet en Vantage PVR hvor man må montere disk selv. Det bråket mer enn jeg forventet, og det var pga resonnans.

Løsningen var å ikke bruke skruene som festet disken til kabinettet, jeg la istedet imellom biter av skumgummi og brukte tie-wraps for å holde det på plass.

Men det kan også være forskjell på disker. Enkelte eksemplarer kan bråke mer enn andre. Helt lydløst blir det uansett aldri.

Lenke til kommentar

Hei Hårek.

 

Ja selvfølgelig. Har tilogmed fått litt mindre bråk med å forsøke meg med å legge kork og isolerplast under boksen. Snakket med Canal Digital som anbefalte "gummipropper". Lydløs blir den nok aldrig som du skriver, men det hadde vært fint å få den ned på et nivå hvor den ikke er irriterende hele tiden.

Fant beskrivelse i denne linken om åssen man

Åpne boksen

Endret av tukols
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...