Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva ligger ca prisen på avtagbart hengefeste?


SteffenMA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet med å ettermontere hengerfeste på nyere biler er at det krever endel kabeltrekking, i verste fall helt fra sikringsboksen. Vet at på skoda kan man bestille bilen klargjort for hengerfeste, for 1600(superb), sånn at man slipper ekstra utgiften ved ettermontering.

Endret av trra
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har du anledning til å hente i Danmark kan http://www.jydekrog.dk/ anbefales. God service, gode produkter og ikke minst gode priser. Du slipper til og med å betale den danske momsen når du handler der :thumbup:

Handlet hengerfeste med kabelsett til Volvo V50 der. Under NOK 2.500,- for alt. Best av alt: ingen programmering av volvohjernen er nødvendig med dette kabel/elektronikksettet.

Lenke til kommentar

Montert masse hengerfester og alltid lurt på en ting. Det står ofte f.eks max 75kg vekt på feste. Det kan dra flere tonn, men hvis du hopper skikkelig på det kan det i utgangspunktet knekke tvers av.

 

Jeg har ofte hoppa på hengerfester før, men aldri et nytt jeg har montert hvor det står lav max vekt. Det står liksom OBS med røde kryss og dødningshoder max 75kg.

 

Noen som har noe erfaringer med dette?

Lenke til kommentar

De avtagbare hengerfestene kan faktisk knekke, jeg har sett campingvogner med kuletrykk på 100kg+ som har gjort kål på denne typen, de brytes som regel av i selve kroklåsen. Stapper du 1 ekstra gassflaske på 11kg og et stort fortelt på 30-40kg frammi vogna så kan du lett komme opp i 130kg kuletrykk noe som er 55kg over det denne typen hengerfeste er beregnet for, serdeles lite smart om du har en krok av den lange typen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...