Gå til innhold

[OPPDATERING] 1581,- for MSI 9800GTX (pcutstyr.no)


Anbefalte innlegg

Hei, fikk tilbake 1581,- for mitt defekte MSI 9800GTX. Synes dette er alt for lite ettersom det er ingen måte jeg kan få tak i ett tilsvarende kort for den prisen. (inkl frakt)

 

Burde jeg gå videre i denne saken eller har pcutstyr sitt på det tørre?

 

 

 

Kortet teara, masse streker som fløy over skjermen.

Kortet ble kjøpt i juni/juli 2008, men ikke åpnet før januar 2009.

Jeg kontaktet pc utstyr i januar og sendte kortet tilbake i mot slutten av måneden.

Kortet ble kreditert den 10 februar og pengene var på min konto den 17 februar.

 

 

Lars Inge

Endret av larsingedude
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, fikk tilbake 1581,- for mitt defekte MSI 9800GTX. Synes dette er alt for lite ettersom det er ingen måte jeg kan få tak i ett tilsvarende kort for den prisen. (inkl frakt)

 

Burde jeg gå videre i denne saken eller har pcutstyr sitt på det tørre?

 

 

Lars Inge

 

Denne tabellen http://www.tomshardware.com/charts/gaming-...Totals,795.html

viser at kortet ditt yter ca det samme som Radeon 4850, som koster fra kr 1299,- fra Komplett i dag. Pluss på en hundrelapp i frakt. Etter mitt syn, har du dermed fått mer enn du burde fått.

 

- kjbu

Lenke til kommentar
... Synes dette er alt for lite ettersom det er ingen måte jeg kan få tak i ett tilsvarende kort for den prisen. (inkl frakt)...

 

Hva mener du? Du kan få dette kortet for mindre, og i tillegg bedre. Frakt kan du da uansett ikke regne med i en sånn sammenheng. Bor du i Oslo kan du f.eks hente den hos NetShop for kr 40,-.

Lenke til kommentar
Denne tabellen http://www.tomshardware.com/charts/gaming-...Totals,795.html

viser at kortet ditt yter ca det samme som Radeon 4850, som koster fra kr 1299,- fra Komplett i dag. Pluss på en hundrelapp i frakt. Etter mitt syn, har du dermed fått mer enn du burde fått.

 

- kjbu

 

Hva du synes er totalt urelevant for spørsmålet her. Forbrukerkjøpsloven forteller at ved heving av kjøp skal hele kjøpesummen tilbakebetales. Hvis butikken ønsker å trekke bruksfradag så skal forsinkelsesrenter av det betalt sum fra kjøpsdato betales til forbrukeren.

Lenke til kommentar
Denne tabellen http://www.tomshardware.com/charts/gaming-...Totals,795.html

viser at kortet ditt yter ca det samme som Radeon 4850, som koster fra kr 1299,- fra Komplett i dag. Pluss på en hundrelapp i frakt. Etter mitt syn, har du dermed fått mer enn du burde fått.

 

- kjbu

 

Hva du synes er totalt urelevant for spørsmålet her. Forbrukerkjøpsloven forteller at ved heving av kjøp skal hele kjøpesummen tilbakebetales. Hvis butikken ønsker å trekke bruksfradag så skal forsinkelsesrenter av det betalt sum fra kjøpsdato betales til forbrukeren.

 

Uenig med deg her. Butikken har ikke krav til å betale tilbake penger etter kun 1 "reparasjon". De kunne levert ut et nytt 9800 GTX, men etter mitt syn er det enda bedre å få penger og dermed kunne velge et annet produkt om ønskelig. 9800 GTX koster under 1400,- i dag ifølge prisguiden.

 

- kjbu

Lenke til kommentar

Hva du synes er totalt urelevant for spørsmålet her. Forbrukerkjøpsloven forteller at ved heving av kjøp skal hele kjøpesummen tilbakebetales. Hvis butikken ønsker å trekke bruksfradag så skal forsinkelsesrenter av det betalt sum fra kjøpsdato betales til forbrukeren.

 

Uenig med deg her. Butikken har ikke krav til å betale tilbake penger etter kun 1 "reparasjon". De kunne levert ut et nytt 9800 GTX, men etter mitt syn er det enda bedre å få penger og dermed kunne velge et annet produkt om ønskelig. 9800 GTX koster under 1400,- i dag ifølge prisguiden.

 

- kjbu

Du kan være så uenig du bare vil, saken er at BennyXNO har helt rett! Så lenge de hever kjøpet SKAL kunden ha kjøpssummen tilbakebetalt (Sum - bruksfradrag + renter av summen)

De burde heller ha tilbudt kunden et likt eller bedre kort noe som ville spart de for penger i det lange løp(selv om de sikkert får igjen penger for dette kortet fra produsenten allikevel)

Lenke til kommentar

Hva du synes er totalt urelevant for spørsmålet her. Forbrukerkjøpsloven forteller at ved heving av kjøp skal hele kjøpesummen tilbakebetales. Hvis butikken ønsker å trekke bruksfradag så skal forsinkelsesrenter av det betalt sum fra kjøpsdato betales til forbrukeren.

 

Uenig med deg her. Butikken har ikke krav til å betale tilbake penger etter kun 1 "reparasjon". De kunne levert ut et nytt 9800 GTX, men etter mitt syn er det enda bedre å få penger og dermed kunne velge et annet produkt om ønskelig. 9800 GTX koster under 1400,- i dag ifølge prisguiden.

 

- kjbu

Du kan være så uenig du bare vil, saken er at BennyXNO har helt rett! Så lenge de hever kjøpet SKAL kunden ha kjøpssummen tilbakebetalt (Sum - bruksfradrag + renter av summen)

De burde heller ha tilbudt kunden et likt eller bedre kort noe som ville spart de for penger i det lange løp(selv om de sikkert får igjen penger for dette kortet fra produsenten allikevel)

 

Her får en ekstraservice ved at kjøpet blir hevet (uten at en har krav på det). En skal jo ikke kreve mer når en får mer service enn det en har krav på. Du kan ikke nekte for at det er bedre å få penger enn et erstatningskort (som ikke trenger være nytt) tilbake.

 

- kjbu

Lenke til kommentar
Her får en ekstraservice ved at kjøpet blir hevet (uten at en har krav på det). En skal jo ikke kreve mer når en får mer service enn det en har krav på. Du kan ikke nekte for at det er bedre å få penger enn et erstatningskort (som ikke trenger være nytt) tilbake.

Det er ikke snakk om noen "ekstraservice", men en av mulighetene butikken har. Heving, omlevering eller reparasjon. Butikken har valgt heving, og kan da ikke avspise kunden med mindre enn det han har krav på etter loven.

Lenke til kommentar

Som sagt, er du fornøyd med at det du får tilbake er mindre enn du faktisk har krav på, så er det såre vel. Men ikke kom og fortell andre som er misfornøyde at de skal være glade for at de fikk noe i det hele tatt.

 

Ser i en annen tråd at folk, som har klagd til PCUtstyr på beløpet de opprinnelig fikk som erstatning, nå har fått hele summen tilbakebetalt.

Endret av BennyXNO
Lenke til kommentar
Som sagt, er du fornøyd med at det du får tilbake er mindre enn du faktisk har krav på, så er det såre vel. Men ikke kom og fortell andre som er misfornøyde at de skal være glade for at de fikk noe i det hele tatt.

 

Hey Benny. Er du stressa i dag? Leser du noe jeg ikke skriver? Jeg sier jeg er fornøyd og nevner ikke noe om andre. Chill :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...