Gå til innhold

Spillpc til 15-20k + 24-26" skjerm


Anbefalte innlegg

Skal ha meg en komplett ny pc med skjerm, tastatur og mus. Ingen gamle deler skal benyttes.

Skjermen skal være enten 24 eller 26", med 1920x1200 oppløsning, og pcen skal kunne dra det meste eller alt av spill glatt i denne oppløsningen med bra grafikk. Derfor har jeg sett på noe av det beste man kan få tak i for tiden, og knota sammen en liste som jeg syns ser ganske bra ut:

 

Core i7/GTX295/SSD handlevogn

 

Noen som har noen tips eller kommentarer på dette oppsettet? Er det noe flaskehals noe sted?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
https://prisguiden.no/product.php?productId=94742

 

Denne skjermen bruker et s-ips panel, og er nok blandt det beste du får tak i ;)

Den knuser nok viewsonicen sitt TN panel på stort sett alt.

 

Takk for tipset, har kikket litt på skjermen nå og kommer nok til å gå for den i stedet for Viewsonicen. :)

 

Litt billigere er den faktisk også, ser jeg. :D

Endret av LordOfDarkness
Lenke til kommentar

Jeg bruker SSD som OS-disk, har en OCZ Core v2 disk. Funker forsåvidt greit, og den er lynkjapp inn på skrivebordet, MEN der begynner det å hakke litt, sannsynligvis fordi den skriver noen småfiler til disken. Dette fører til et lite minutt eller så før jeg kan bruke maskinen i det hele. Opplever også ofte at maskina tar en liten pause på 10-12 sekunder, spesielt merkbart om jeg streamer videofiler.

 

Jeg har forsøkt det meste av lure triks, har disabla de funksjonaliteter og program jeg kan, og har flytta swap-filen til en annen fysisk disk, men fortsatt er denne forsinkelsen merkbar, og litt irriterende.

 

Av den grunn er jeg litt lunken mtp SSD som OS-disk. Andre må gjerne komme med sine synspunkter.

Lenke til kommentar

Hehe, du kan spørre SSD-Guru GullLars hva han synes om Core-serien til OCZ, da får du et håpløst blikk tilbake :p

 

Core-serien fra OCZ er ikke anbefalt fordi den har en rekke barnesykdommer. OCZ har akkurat kommet med 2 nye serier og Vertex er vel den mest aktuelle for normal-brukeren. Jeg ville ihvertfall Aldri (!) gått for Core-serien, men heller Vertex, den koster vel 1400 spenn for 30 gig :)

Lenke til kommentar

Har du noe erfaring med kabinettet, eller lignende tilfeller hvor det har blitt for varmt?

 

Quoter en test jeg leste:

 

On the inside however, you can let your inner geek run wild, with enough room and built in cooling to house a hardcore SLI system with ease. Coupled with room for 6 hard drives, the Three Hundred can house anything from a SOHO PC, to a hardcore gaming system, to a NAS server with a serious RAID setup, its versatility is one of its best features.

 

I’d highly recommend this case for anyone wanting some style and quality without a host of useless features they’d never use anyway.

Lenke til kommentar

Jeg har et slikt antec 300 med 8800gtx kort i.(knapt så jeg har plass til 8800gtx, mister 2 hardisk plasser:O) Nå vet ikke jeg hvor langt 295 er men du burde helt klart kjøpe større og bedre kabinett. I alle fall når det er snakk om en 15-20k

Endret av ohnonoy
Lenke til kommentar
Jeg har et slikt antec 300 med 8800gtx kort i.(knapt så jeg har plass til 8800gtx, mister 2 hardisk plasser:O) Nå vet ikke jeg hvor langt 295 er men du burde helt klart kjøpe større og bedre kabinett. I alle fall når det er snakk om en 15-20k

 

Jeg har hat 8800 GTX tidligere og kjøre GTX 295 nå og GTX 295 er større en 8800 GTX helt klart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...