Gå til innhold

Hjemmekinoanlegg til rundt to-tre lapper


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg vil gjerne ha litt gromlyd til både fest og film i de kommende månedene da foreldrene mine reiser på helgeturer med båten og jeg får huset for meg selv.

 

Har en kjellerstue med relativt solide vegger. Gulvet er ikke isolert, det er heller ikke døren så et anlegg som leverer lyd som kan velte glass og hyller er ikke nødvendig.

 

Prisklassen er oppgitt. Jeg vil helst ha surroud slik at å spille Call of Duty 4 føles så realistisk og levende som mulig.

 

Høytalerne og utstyret trenger ikke se pent ut, det er vel en fordel. Må kunne levere høy lyd ved fester, også hyggelig å ha litt bass.

 

Planen er å få gode tips og råd, ta turen ut til en butikk og hente anlegget så fort som mulig. Vinterferie neste uke, da vil jeg gjerne få testet det ut og brukt det. :)

 

På forhånd takk,

Bamsemumsen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, tusen takk for tipset. Kan godt hende jeg går for slike høytalere, går ut ifra at jeg kan koble de til TVn.

Hva synes dere om dette?

Eller dette, til en lapp opp i pris.

Også lurer jeg på hvordan det er med watt, noen har 200, andre har 600. Noen som vil forklare? :p

 

Glem begge to, gå for Z-5500 isteden. Sjekk dinpris.no, koster 1750,-

 

Glem watt. Sjekk isteden vekten på pakka. Med mindre de putter murstein i boksene er vekt en bedre indikator enn watt. En god hjemmekino forsterker til rundt 5000,- har under 100W pr kanal (kontinuerlig, RMS). Det sier seg selv at 600W på en liten fislepakke som denne Sonyen du linker til er en meningsløs parameter.

Lenke til kommentar
Hei, tusen takk for tipset. Kan godt hende jeg går for slike høytalere, går ut ifra at jeg kan koble de til TVn.

Hva synes dere om dette?

Eller dette, til en lapp opp i pris.

Også lurer jeg på hvordan det er med watt, noen har 200, andre har 600. Noen som vil forklare? :p

 

En måte å få et litt mer realistisk inntrykk av antall watt er å se på strømforbruket. Et anlegg av denne typen vil nok ikke levere mer enn max 60-70% av mengden watt den trekker fra strømnettet. På sonys hjemmesider er dette anlegget oppgitt til å trekke 170W, så 110W maks totalt fordelt på alle kanaler. Gjevnt fordelt på hver kanal gir det rundt 18W per kanal. Når du derimot ser på dyrere utstyr vil ofte watt estimatet være mer korrekt, og en forsterker i 10-20k klassen som har oppgitt 100W per kanal, gir som regel noenlunde det.

 

Jeg er nok enig med de andre her om at pc-høytalere fort kan være den beste løsningen i denne prisklassen. Og de fleste produkter fra Logitech er etter min erfaring veldig gode, selv om det selvsagt ikke er et veldig hifi preg over det.

Endret av svante
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...