Gå til innhold

god ide til mmporg(husker ikke hvordan det staves)


Anbefalte innlegg

Det hele begynner med at et ekstremt stort fange romskip med fanger fra mange forskjellige planeter er på vei til en fengsels planet men krasj lander på en uutforsket måne med masse fjell vann og tropisk skog.

DE første som er med på spillet fra starten av er med i romskipet når det krasjer og overlever de andre som begynner senere blir fortalt om hva som skjedde siden de husket ikke noe etter krasjlandingen. Størelsen er ca Australia eller new zealand size. og hvis spillet blir en suksess kommer det til å utvikle seg at alle må flykte ut på havet. Spillet får da en waterworld vending. men før det på øya så blir det som å komme tilbake til steinalderen men med kunnskap mennesker må lære seg å lage våpen men først bruker de skarpe gjenstander verktøy og skrap metall fra romskipet som er ødelagt. romskip delene er spredt utover hele øya slik at man kan lete etter metall og slike saker for å så selge det.

man skal kunne ha npc'er som slaver eller noe lignede som kan bære utstyr osv. Øya: masse fjell en stor Kabuto lignede skapnig som vandrer rundt men ingen har sett folk tør ikke å dra ut i vannet for det er kjempe blekspruter der og andre dødlige ting. øya har innfødte mange av dem disse kan man forhandle med gå til krig imot eller bruke som slaver.

inne i den tettpakkede skogen er det gamle inka lignede templer med inskripsjoner og slikt lærer du deg å tyde disse kan man lære alt av magi. Pluss masse dyr og skapninger. uti spiller kommer fesks et annet romskip og krasjlander alle ombord er døde og det er bare masse egg der som åpner seg og ting(aliens) spretter ut og dreper spillerene øya kommer til slutt å bli så plaget av aliens at vi må flykte ut mot havet.

 

Jeg likte denne iden jeg skrev kansje litt mye. og grafikken kunne være Swg style :) kom med ideer dere og!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kunne ha gjort seg ja.. men eg synes faktisk det høres ut som en blanding av en flokk me spill. hvordan blir interfacen da? standard mmorpg (der man trykker på en knapp så krigern selv.. døllt m.a.o) eller blir det mer skills kriging, hvis det i det hele tatt er kriging? Og slik level building er heller ikke det frakkeste jeg vet med mmorpg.

Lenke til kommentar

Jeg tror at det der var for mange ideer i en ide. Tror man heller burde satse mer på noe ala waterworld. hadde det vært bra gjennomført, så ville det garantert vært knall. tenk deg å bykke ned i havet å plukke opp ting fra vår tid f.eks..å så senere selge det til knall pris :p

Lenke til kommentar

nei det mått ha vært litt mer first person shooter. det eneste negative med waterworld mmorpg er at det er lite og utforske på land og alle kan ikke ha gjeller. man kan ikke ha kart på papir eller elektronisk pga at da ville folk kunne finne land og at de ikke hadde utstyret.(kjedelig hvis du fant land men ikke fant veien tilbake for å fortelle om det.

 

I den første ideen så skulle det vært mye kriging imellom små stammer av krigs fanger ikke bare 3lag så kan man slutte fred eller dele områdene den sterkeste hersker over stammen. kriging skulle ikke være like døllt som i Ao og andre mmorpger mye action. bedre og bedre våpen etter hvert. Noen klarer kansje tillogmed å lage et lite Gyrokopter som i madmax 2.

Kunne også vært tøfft at stammer måtte ha sluttet fred for å hjelpe hverandre mot feks en predator som har kommet på jakt. Hvis du har et par slaver kunne man laget en gullgruve og la npcene grave mens du tar pengene. Byene skulle ikke vært like tomme som AO men små landsbyer,hvis det skulle være få players kunne npcer spawnes for å vandre rundt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...