Gå til innhold

Nettbutikk sender bare til adresse registrert på kredittkortet. Hva med Poste Restane?


Anbefalte innlegg

Skal snart til England. Her hadde jeg planer om å bestille noen varer på en nettbutikk og sende dem til nærmeste postkontor iforhold til hvor jeg skal bo ved hjelp av Poste Restante tjenesten til Royal Mail. Customer-service folkene i nettbutikken sier derimot at dette ikke går pga en lov mot kredittkortsvindel. Loven sier at

for internasjonale kunder må addressen man sender til må være lik "billing address"en, denne skal være lik adressen som er registrer på kredittkortet man betaler med.

 

Hvis dette er riktig hvordan foregår da all Poste Restante virksomheten som nordmenn driver med i Strømstad etc? Det skulle jo da ikke vært mulig med handel fra England.

 

Noen som har noe kunnskap om dette problemet?

Endret av ameneon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som jeg misforstod customer service litt. Dette er pålagt av dem fra bankene og ikke en lov, men resultatet blir jo uansett det samme. De får bare lov til å sende til samme land som kortet er registrert i.

 

Ble fortalt at dette var for å forhindre kloning av utenlandske kort, og at lokalt politi ikke kunne etterforske saken pga det skjedde i England.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...