Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

BMW 3-serie 325i toll,registrering,forsikring


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Mener jeg har funnet meg en bil etter min smak på finn.no ( http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14502309 )nå og tente å høre litt om andres erfaringer rundt denne.

Først har jeg noen spørsmål som jeg kunne tenkt meg konkrete eller CA. svar på

 

1. Registrering av bilen

2. Forsikring (på pappa, stående i garage med 70% bonus, bruker under 25 år (meg)

3. Toll (ifølge annonsen koster det 50.000 for toll og registrering, men tenkte å finne ut prisene hver for seg.)

 

utover dette kunne det vært fint å få høre andres meninger om dette kjøpet osv.

 

om dere vil ha mer info som kan hjelpe dere å hjelpe meg så bare spør ivei :)

 

kan ikke svare de neste 75 minuttene (grunnet trening)

 

Bilen:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14502309

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke helt hva du er på jakt etter av svar her?

 

Om du skulle kjøpe bilen, invester for all del i et senkesett, og bytt gjerne ut lexuslyktene.

 

Registreringskostnaden er vel ikke allverden, det er vel omtrent skilter + årsavgift og vrakpant (dvs noen lapper)?

Toll (engangsavgift) er den store utgiften her, dette kan du regne ut på www.toll.no der det finnes en kalkulator hvor man legger inn modell, motorytelser og vekt.

 

Forsikringskalkulatorer har de fleste store selskapene på sine nettsider, her kan du regne litt på ulike løsninger. Om din far er god kunde hos et selskap kan det sikkert lønne seg for ham å ta en telefon dit, for så å presse selskapet litt.

Lenke til kommentar
Her er kalkulatoren for utregning av toll ved innførsel av bil og her er en generell oversikt over avgifter og gebyrer (i hvert fall ifølge siden selv), alt tatt fra Toll.no. Forresten så vil jeg råde deg til å se litt mer på hva lignende bmw-modeller går for. Annonsen virker som er typisk lagt opp for å fange interessen til førstegangskjøpere som kjøper med hjertet og ikke lommeboken, og sliker biler er gjerne dertil priset. Så kommer selvsagt linsensavgift for bruk av lamborghini-dører og lexus-lykter attåt.
Lenke til kommentar
er selvfølgelig en dyr bil for modell osv men hadde vært morsomt å kjøpe en bil man kunne dratt på show med da :D

Om du med show tenker gatebil så passer nok den aktuelle bilen godt. For andre, mer vanlige "show" trenger ikke så iøynefallende biler å være en nødvendighet. Faktisk vil jeg påstå at en pen og orginal bil kan høste minst like mange komplimenter som den du linket til. Selv har vært på noen stevner med min bil uten at det har verdt noe problem, og som du kan se her er den langt mindre påkostet enn din - utenom vedlikehold er det ikke påkostet noe.

:)

Lenke til kommentar

tenkte mest gatebiltreff osv ja.

men etter å ha hørt litt med foreldre osv nå tror jeg ikk det blir noe av dette kjøpet :(

mor var positiv til dette da hun mener at det blir litt dumt at jeg aldri kan finne den eksakt like bilen senere. mens min far mener jeg bør vente til den kommende MC sesongen er over, slik at jeg kunne fått kasta ut min Aprilia RS 07 Mod ut av garasjen, og kansje funnet en litt billigere, og nyere bil.

Lenke til kommentar

Velg heller en 318/320 det vil spare deg MYE både i forsikring, innkjøpspris, drivstoff, og kansje du holder deg mer på veien. Trenger du virkelig de ekstra hk du får i 2,5 litern?

 

Men det er det jeg kaller en rævpult bil. Finn deg heller en norsk, strøken en. Ikke en som er skrudd filler av.

 

Hva med noe slikt: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16334026

 

evt diesel om du virkelig vil ha en som er billig i drift/forsikring.

dog, litt høy km stand . http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...ll&tot=null

Endret av semtex
Lenke til kommentar

Jeg er ikke Haggbard, men jeg kan allikevel gi deg begrunnelse: Du snakker om å kjøpe en stylet bil til nesten tre ganger prisen av en tilsvarende men ustylet bil.

 

For det andre er bilen du linker til så ufattelig smakløst stylet at det heller skulle vært motsatt - du skulle betalt en tredjedel av hva en tilsvarende, ustylet bil koster.

 

Personlig hadde jeg ikke kjørt bilen selv om jeg fikk betalt for det. Den er så stygg at jeg ikke har ord.

Lenke til kommentar
mens min far mener jeg bør vente til den kommende MC sesongen er over, slik at jeg kunne fått kasta ut min Aprilia RS 07 Mod ut av garasjen, og kansje funnet en litt billigere, og nyere bil.

Din far er en fornuftig mann. ;) Hvis jeg tolker brukernavnet ditt riktig, så blir du ikke 18 før til neste år? Jeg synes bilen du linker til var fryktelig dyr. Det er tross alt en gammel bil, og styling er ikke så mye verdt. Jeg vet selvsagt hvordan det er når man har funnet noe man bare "må" ha, og vet utmerket godt at fornuften gjerne blir skjøvet til side da. Tenk deg likevel om før du kjøper en bil av denne typen, i hvert fall til en sånn pris.

Lenke til kommentar

der har du meg ja rikky.

og til sluquet vil jeg bare si, hver har sin smak. og denne fallt i smak for meg.

 

økonomisk har jeg ikke noe problem og til sommeren kunne jeg kjøpt 2 slike biler xD :p men kan jo selvfølgelig bli litt sløs da :p

med toll på 54 lapper + betale for registrering, skilter, forsikring og andre avgifter skal jeg være enig i at dette er et ganske dumt kjøp økonomisk.

 

men som rikky sa. om man finner noe man bare "må" ha så spiller ikke pengene noen rolle xD

 

får håpe jeg finner en bil jeg liker like godt til høsten :p

Lenke til kommentar
der har du meg ja rikky.

og til sluquet vil jeg bare si, hver har sin smak. og denne fallt i smak for meg.

 

økonomisk har jeg ikke noe problem og til sommeren kunne jeg kjøpt 2 slike biler xD :p men kan jo selvfølgelig bli litt sløs da :p

med toll på 54 lapper + betale for registrering, skilter, forsikring og andre avgifter skal jeg være enig i at dette er et ganske dumt kjøp økonomisk.

 

men som rikky sa. om man finner noe man bare "må" ha så spiller ikke pengene noen rolle xD

 

får håpe jeg finner en bil jeg liker like godt til høsten :p

 

Det er forskjell på "et ganske dumt kjøp" og økonomisk selvmord. Selv pene damer blir stygge med alt for mye sminke.

Lenke til kommentar

Du etterlyste mitt svar lenger opp i tråden...

 

Slenger meg på herr SLUK! Jeg kunne ikke klart å få ordlagt meg bedre enn det.

 

Ser jeg et sånn uvær langs veien, skal jeg sørge for å nødbremse av all kraft for å få faenskapet kondemnert for all fremtid.

 

Kjøp deg heller noe som ser sånn nogenlunde OK ut, og om du vil gjøre noe kult med den, så får du ta med deg 1000 kroner på biltema og kjøpe deg den feteste spoleren du kan finne.

 

Jeg bor i en liten by, der de fleste unge menn kjører enten:

a) STYLA volvo 240 / 740 (dog er 740 kun for dem med rike foreldre)

b) Ihjælkjørte "bimmers" med masse neon-jalla

 

Og felles for alle idiotene er at de er selvglorifiserende lommebøker, som går rundt å forteller ALLE som vil høre HVOR mye gryn de har i banken...

 

økonomisk har jeg ikke noe problem og til sommeren kunne jeg kjøpt 2 slike biler xD :p

 

Hvorfor kan ikke folk kjøre rundt i biler uten den SUPERKULE stylinga? Jeg hadde ikke kjøpt den innbruddsfella der om det så sto om livet.

Endret av haggbard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...