Gå til innhold

Netcom Connect = suxx!


Anbefalte innlegg

Har nettopp flytta til ny bolig i Bergen Sentrum og tenkte jeg skulle være smart å få meg et billig Netcom Connect-abonnement framfor dyrt fastlinje-breiband. Tok det i bruk for ca tre uker siden, og til å begynne med var alt helt fint.

 

Etter å ha torrenta ned ca 10 gb, har de nå strupa linja mi slik at med en gang jeg starter torrent-programmet, strupes hele linja til 0. Oppkoblinga vises som online, men jeg kommer ikke engang fram med ping. Jeg har sjekka brukeravtalen og de kan gjøre hva de vil hvis de mener det er sannsynlig at fildeling, eller annen aktivitet utover "normal" bruk, pågår.

 

Så vit hva du får - du får Netcom Connect to WWW, og ikke ekte internett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vil si at Fildeling ikke er normaltbruk.

Det er vel snart på tide å si at det er normal bruk når det faktisk har det gått så langt at 95 % av de unge sier de har lastet ned piratkopiert materiale. :hmm:

 

Av de unge, ja... Totalt sett (alle aldersgrupper) nei.

Skal man laste ned velger man rett å slett ikke mobilt bredbånd (utenom når det er det eneste valget man har).

Lenke til kommentar
Uansett... hvem er det som torrenter på mobilt bredbånd når de kan få vanlig fastlinje?

 

(I mitt tilfelle) folk med fryktelig lite penger, moderat nedlastingsbehov og mobil pc.

 

Aller billigste fastbreiband koster mer enn tre ganger så mye som Netcom Connect.

 

I går strupa jeg ned ting i utorrent selv. Delte antall forbindelser på ti og satte tak for opp-hastighet, og satte veldig lav hastighet på dagtid. Nå går det greit med nedlasting, har 30-40 kB opp/ned på fire torrenter. Gjør meg lite om det tar dagesvis å lande ting, egentlig, bare det omsider kommer ned og det ikke er snakk om uker.

Lenke til kommentar
Har nettopp flytta til ny bolig i Bergen Sentrum og tenkte jeg skulle være smart å få meg et billig Netcom Connect-abonnement framfor dyrt fastlinje-breiband. Tok det i bruk for ca tre uker siden, og til å begynne med var alt helt fint.

 

Etter å ha torrenta ned ca 10 gb, har de nå strupa linja mi slik at med en gang jeg starter torrent-programmet, strupes hele linja til 0. Oppkoblinga vises som online, men jeg kommer ikke engang fram med ping. Jeg har sjekka brukeravtalen og de kan gjøre hva de vil hvis de mener det er sannsynlig at fildeling, eller annen aktivitet utover "normal" bruk, pågår.

 

Så vit hva du får - du får Netcom Connect to WWW, og ikke ekte internett.

Tja. Jeg vil påstå at problemet ligger hos deg, som ikke leser avtalen du godkjente ved bestilling. Sorry kompis, men netcom connect er et surfeabo, ikke for folk som deg som ønsker billig nedlasting.

Lenke til kommentar

Har også netcom connect, er fornød med den har teipet senderen til vinduet og får nærmere 2mbit oppkobling med 250kbit nedlastning fra rapidshare.

 

Men er det noen som har klart å dele oppkoblingen over lan? (slik at jeg får internett på en annen maskin i tillegg) Har prøvd alt mulig, men får det ikke til.

Lenke til kommentar
Har også netcom connect, er fornød med den har teipet senderen til vinduet og får nærmere 2mbit oppkobling med 250kbit nedlastning fra rapidshare.

 

Men er det noen som har klart å dele oppkoblingen over lan? (slik at jeg får internett på en annen maskin i tillegg) Har prøvd alt mulig, men får det ikke til.

 

ikke brokoble, men: la andre brukere bruke denne internett oppkobling (eller noe slikt)

Lenke til kommentar
Har også netcom connect, er fornød med den har teipet senderen til vinduet og får nærmere 2mbit oppkobling med 250kbit nedlastning fra rapidshare.

 

Men er det noen som har klart å dele oppkoblingen over lan? (slik at jeg får internett på en annen maskin i tillegg) Har prøvd alt mulig, men får det ikke til.

 

Dette er ikke lov ihht avtalevilkårene mener jeg :(

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Vil anbefale å skaffe deg et alternativ til torrent. F.eks Rapidshare, selv har jeg sikkert lastet ned 10gig på en ukes tid, patcher til spill osv, og har ikke hatt noen problemer. Vil tro at torrent er noe de er på vakt etter, da dette kan bli stående på "til evig tid" og bruke store ressurser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...