Gå til innhold

F.E.A.R. hakker. Hvorfor?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

I forbindelse med at F.E.A.R.2 nå har kommet ut, tok jeg og kjøpte F.E.A.R for å få med meg historien før 2en. Men nå som jeg har installert det får jeg ikke spille det. Fra jeg startet det så lagget det. "Reklame"-videoene lagger, hovedmenyen lagger og intro cutscenen lagger. Jeg har prøvd å endre resolution i configuration manager, men til ingen nytte.

 

PCen jeg spiller på har følgende spesifikasjoner:

 

Intel Core2Duo E8400 @ 3.00GHz

4GB RAM (eller 3.2 pga. 32-bit XP)

NVIDIA GeForce 8800GT 512MB

Oppløsningen er 1680x1050

 

Jeg antar at dette skulle være godt nok til å kjøre spillet. Uansett så skulle ikke det ikke forårsake at videoer lagger.

 

Ingen andre spill lagger. PCen er nyformatert og har installert det nyeste av drivere.

 

Noen som kan dele litt kunnskap?

 

På forhånd takk!

 

- Mvh P

Endret av Moppskaft
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tok Auto-Detect settings og kjørte den "Test Settings" tingen. Fikk en average på 7 FPS.

Har prøvd å skru ned alt, men til samme resultat. Altså så lavt at PSOne spill ser bedre ut. Ligger fortsatt på 7 FPS.

 

Driveren jeg har er:

GeForce Driver Release 181

Version: 181.22

 

Får prøve å finne en eldre driver da, men kan ikke tenke meg at denne driveren kan forårsake noe slikt.

 

Edit:

Prøvde FEAR2 og det gikk helt fint uten noen form for hakking. Virker som om det er noe merkelig med FEAR 1

Endret av Moppskaft
Lenke til kommentar

det skal "litt" for at en liten feil får absolutt alt i spillet til å lagge uten å bli oppdaget av pc'en under installasjon eller oppstart. Men det å reinstalere allikevel være verdt et forsøk.

 

btw Osecia: trykk "rediger"/"edit" knappen istedet for å lage en dobbelpost ;) welcome to diskusjon.no :)

Lenke til kommentar

Er det så dårlig ytelse i alle spill? I så fall kan det være at du har satt PCI express-porten til x1 istedenfor x16 (eller noe lignende). Se i hovedkort/skjermkort-manualen din om hvordan du kan stille inn på dette. Evt. er det i BIOS, men hvis du ikke vet noe om BIOS er det kanksje ikke så lurt å fikle med den.

Lenke til kommentar
det skal "litt" for at en liten feil får absolutt alt i spillet til å lagge uten å bli oppdaget av pc'en under installasjon eller oppstart. Men det å reinstalere allikevel være verdt et forsøk.

 

btw Osecia: trykk "rediger"/"edit" knappen istedet for å lage en dobbelpost ;) welcome to diskusjon.no :)

jada, det vet jeg... Hadde litt dårlig tid så jeg tenkte ikke på det :)

 

Men det hender... jeg kjøpte stronghold 2 og inntalasjonen fungerte med null problem, men når jeg startet spillet skjedde det samme som her. Jeg fant ingen andre måter enn å bytte det. Null problem med den nye platen. :D

Endret av Osecia
Lenke til kommentar
Hei,

 

I forbindelse med at F.E.A.R.2 nå har kommet ut, tok jeg og kjøpte F.E.A.R for å få med meg historien før 2en. Men nå som jeg har installert det får jeg ikke spille det. Fra jeg startet det så lagget det. "Reklame"-videoene lagger, hovedmenyen lagger og intro cutscenen lagger. Jeg har prøvd å endre resolution i configuration manager, men til ingen nytte.

 

PCen jeg spiller på har følgende spesifikasjoner:

 

Intel Core2Duo E8400 @ 3.00GHz

4GB RAM (eller 3.2 pga. 32-bit XP)

NVIDIA GeForce 8800GT 512MB

Oppløsningen er 1680x1050

 

Jeg antar at dette skulle være godt nok til å kjøre spillet. Uansett så skulle ikke det ikke forårsake at videoer lagger.

 

Ingen andre spill lagger. PCen er nyformatert og har installert det nyeste av drivere.

 

Noen som kan dele litt kunnskap?

 

På forhånd takk!

 

- Mvh P

 

 

Siden du har 4 gig ram går jeg ut ifra at du kjører ett 64 bits OS, og siden Vista 64 bit er mest normalt er jeg rimelig sikker på at du bruker det. Hvis jeg ikke husker feil fungerer ikke F.E.A.R på 64 bits OS.

 

Edit: tror 1.08 patchen fikser problemet. Har du patchet?

Hvis ikke kan du prøve å kjøre det i windows xp SP2 kompabilitetsmodus

Endret av Diabolicelf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...