keiko08 Skrevet 15. februar 2009 Skrevet 15. februar 2009 eg har en scoter som ruser seg når den blir varm og farten synker...... ka er det som gjør dette???????
Goliath Skrevet 15. februar 2009 Skrevet 15. februar 2009 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. Tråden bryter også med tre-ords-regelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)
keiko08 Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Skrevet 15. februar 2009 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. Tråden bryter også med tre-ords-regelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) det funker ikke
kevinedomm Skrevet 15. februar 2009 Skrevet 15. februar 2009 eg har en scoter som ruser seg når den blir varm og farten synker...... ka er det som gjør dette??????? Slitt variatorreim eller clutch tenker jeg. Hvor langt har den gått?
keiko08 Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Skrevet 16. februar 2009 eg har en scoter som ruser seg når den blir varm og farten synker...... ka er det som gjør dette??????? Slitt variatorreim eller clutch tenker jeg. Hvor langt har den gått? det er automat gir den. har gåt 276105
.Butthead. Skrevet 16. februar 2009 Skrevet 16. februar 2009 (endret) Å herregud H80, må være århundrets morsomste kommentar. Og nei, den er ikke kjørt 276105km. bakerste tall er m, så kommer km, så mil osv. Ontopic igjen. Hva mener du med at den ruser seg og farten synker når den blir varm? Er det når du står rolig eller når du kjører? Sjekka variatorreim, ruller clutch, clutchfjær eller lignende? Har den vært sånn lenge eller skjedde det plutselig? Kan være tegn på at sylinderen begynner å bli sliten. Fordi når sylinder/stempel blir varmet opp utvider de seg. Min var selv sånn, gikk veldig bra når den var kald. Men når den var varm gikk den mye dårligere. Så sjekk disse tingene. Variatorreim variator ruller/vekter. clutchen clutchfjær sylinder/stempel Hvordan du kan se om ting er slitt. Variatorreim - mindre "tagger" på reima, mye svart støv i variatoren etc. Ruller/vekter - begynner å bli firkanta, ovale eller andre former enn helt runde. Clutchen - slitte gripeområder clutchfjær - blitt myk eller full av rust. sylinder/stempel - mye riper/skraper, hakk eller lignende. Endret 16. februar 2009 av .Butthead.
keiko08 Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Skrevet 16. februar 2009 Å herregud H80, må være århundrets morsomste kommentar. Og nei, den er ikke kjørt 276105km. bakerste tall er m, så kommer km, så mil osv. Ontopic igjen. Hva mener du med at den ruser seg og farten synker når den blir varm? Er det når du står rolig eller når du kjører? Sjekka variatorreim, ruller clutch, clutchfjær eller lignende? Har den vært sånn lenge eller skjedde det plutselig? Kan være tegn på at sylinderen begynner å bli sliten. Fordi når sylinder/stempel blir varmet opp utvider de seg. Min var selv sånn, gikk veldig bra når den var kald. Men når den var varm gikk den mye dårligere. Så sjekk disse tingene. Variatorreim variator ruller/vekter. clutchen clutchfjær sylinder/stempel Hvordan du kan se om ting er slitt. Variatorreim - mindre "tagger" på reima, mye svart støv i variatoren etc. Ruller/vekter - begynner å bli firkanta, ovale eller andre former enn helt runde. Clutchen - slitte gripeområder clutchfjær - blitt myk eller full av rust. sylinder/stempel - mye riper/skraper, hakk eller lignende. Clutchen - slitte gripeområder clutchfjær - blitt myk eller full av rust. er det på utomat gir da
CastorFiber Skrevet 16. februar 2009 Skrevet 16. februar 2009 Det at en motor ruser seg opp når den er ubelastet, er blant annet et tegn på at den får falsk luft. I de aller fleste tilfeller er det det som er årsaken. Det kan du sjekke ved å spraye startgass rudnt foringer og pakninger ved forgasser og luftfilter. Trolig vil en slik feilsøking på en scooter innebære noe skruing, da deksler og slikt må vekk.
keiko08 Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Skrevet 16. februar 2009 Det at en motor ruser seg opp når den er ubelastet, er blant annet et tegn på at den får falsk luft. I de aller fleste tilfeller er det det som er årsaken. Det kan du sjekke ved å spraye startgass rudnt foringer og pakninger ved forgasser og luftfilter. Trolig vil en slik feilsøking på en scooter innebære noe skruing, da deksler og slikt må vekk. har skjekket det
Haraldson Skrevet 16. februar 2009 Skrevet 16. februar 2009 Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg: Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's. Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. (Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)
.Butthead. Skrevet 16. februar 2009 Skrevet 16. februar 2009 Hadde det vært falskluft ville den alltid ha rust seg, ikke bare når den er varm. Er scooter(automatgira moped)jeg snakker om. Hiver opp noen bilder hvis du er litt usikker om hvor det er.
keiko08 Skrevet 22. februar 2009 Forfatter Skrevet 22. februar 2009 Hadde det vært falskluft ville den alltid ha rust seg, ikke bare når den er varm. Er scooter(automatgira moped)jeg snakker om. Hiver opp noen bilder hvis du er litt usikker om hvor det er. bare glem det gamle eieren ska fikse den
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå